Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: GPS vraagjes  (gelezen 96968 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: GPS vraagjes
« Reactie #45 Gepost op: 19-05-2005, 18:34 »
CitySelct is niet te kopieeren, maar hoe zit dat met Metroguide?  Kan je wel niet mee autorouten, maar is voor mij (wellicht) intressant...Wil eens beginnen met iets van een gebruikte Legend ofzo (misschien, if the price is right), aangezien mijn kapitaal kleiner is dan de wensen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: GPS vraagjes
« Reactie #46 Gepost op: 19-05-2005, 21:36 »
Ik wist niet dat CS beveiligd was tegen copiëren; dacht altijd dat het uitsluitend beveiligd was tegen gebruik van kaarten in een niet geregistreerd toestel.

Mocht dat zo zijn, dan heb ik een volledig legaal kopietje voor je liggen, in orgineel hoesje van de CS 6.0 Update en een CS 5.0, gratis bij mij thuis op te halen :D

Betreffende de bugs bij de 60C: Bij het routeren beschikt het toestel niet over via-points en de meeste andere (zelfs simpelere toestellen) hebben dit wel. Herbereken mag dan wel een feature zijn, maar dat is het zelfde als ABS die alleen werkt als je je handrem aangetrokken hebt. Is ook een feature, maar je hebt er geen bal aan!

Betreffende tracks, bij de Quest kan je met trackback gewoon op een dialoog Ja of Nee beantwoorden, of je terug wilt naar het begin van het track. Antwoord je Nee, dan vraagt hij je om de cursor ergens enroute van het track te plaatsen. De 60C heeft dit  dialoogvenster niet en komt dus altijd met een kaart, uitgezoomd op het nivo van de Spaceshuttle. Dan moet je eerst 20 keer inzoomen, cursus plaatsen aan het eind, en dan blijkt het niet goed te werken.

Bij de Quest is het overigens wel van belang waypoints te maken van de start van je track, zodat je exact naar de start van het track kunt navigeren, om goed van start te gaan. Bij de 60-serie geldt dit overigens ook, maar daar kan je kiezen uit het track dat je wilt kiezen. De Quest heeft een soort autoselect; hij pakt het track waar je op staat of het dichtst bij staat. Mocht je toevallig meerdere tracks hebben lopen vanaf één startpunt (bijv. het track dat je wilt volgen en het track dat je zojuist gelogged hebt) dan kan hij het foute kiezen. Hij voert je dan terug over het zojuist geloggde track, dus track logging altijd uitzetten bij de Quest, indien je een track volgt. Klinkt ingewikkeld, maar is feitelijk heel simpel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: GPS vraagjes
« Reactie #47 Gepost op: 19-05-2005, 22:51 »
Oeps....verkeerd geinformeerd dus vrees ik...zal dit topic nog eens grondig na moeten lezen, snap het een en ander nog niet helegans...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 90
Re: GPS vraagjes
« Reactie #48 Gepost op: 25-05-2005, 21:51 »
Wat een quest-enaren hier ineens!! wow..

Ik zal morgen de quest over de 17500km jagen denk ik! en hij bevalt nog erg goed.. Hij is ook stevig! Ik heb 'm al een paar keer laten stuiteren maar ondanks een krasje werktie nog perfect!.



Even dat ik dat het scherm begon te krassen, maar het is uiteindelijk een of andere coating die los liet. Nu die er helemaal af is zijn alle krasjes ook weg. En wat die coating deed: ik heb géén idee, ik mis nix. Volgens mij spiegeld hij ook minder...In de hoek van het scherm zit nog wat...




Marko
Kijk 'ns wat vaker op http://www.markoos.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: GPS vraagjes
« Reactie #49 Gepost op: 05-06-2005, 08:55 »
Zeeuw,

Ik heb nog een interessant draadje gevonden op het forum van gps.nl. Metroguide is idd wel vrij te copiëren én te gebruiken. Alleen heb je daar op de 60-serie weinig aan. Zie onderstaande hyperlink:

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=2784

Garmin begint een beetje op Microsoft te lijken. De ene interne fabriek verhinderd de andere fabriek in het uitbrengen van verbeteringen voor de klant!

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: GPS vraagjes
« Reactie #50 Gepost op: 09-12-2005, 18:24 »
Wat een quest-enaren hier ineens!! wow..

Ik zal morgen de quest over de 17500km jagen denk ik! en hij bevalt nog erg goed.. Hij is ook stevig! Ik heb 'm al een paar keer laten stuiteren maar ondanks een krasje werktie nog perfect!.



Even dat ik dat het scherm begon te krassen, maar het is uiteindelijk een of andere coating die los liet. Nu die er helemaal af is zijn alle krasjes ook weg. En wat die coating deed: ik heb géén idee, ik mis nix. Volgens mij spiegeld hij ook minder...In de hoek van het scherm zit nog wat...



Ik wil aankomende week ook eens naar een quest gaan kijken in Notter , wat ik me nog wel afvraag is of ie ( net als TomTom ) op adres in te stellen is of alleen op postcode of straatnaam.??? ::)


Marko

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: GPS vraagjes
« Reactie #51 Gepost op: 09-12-2005, 18:31 »
Geen postcode, maar dat komt nog!

Laat je géén Quest II aansmeren, want die rekent 2 tot 3 x zo traag als de Quest I. Dit zou veroorzaakt worden door de adressering van het (te) grote geheugen!!!

Hierdoor kan je afslagen missen omdat herberekenen plus schermopbouw veel trager geworden is. In de stad rijden is er al helemaal niet bij! Bron: forum.gps.nl

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: GPS vraagjes
« Reactie #52 Gepost op: 02-01-2006, 19:14 »

 Hij voert je dan terug over het zojuist geloggde track, dus track logging altijd uitzetten bij de Quest, indien je een track volgt. Klinkt ingewikkeld, maar is feitelijk heel simpel.

Noppy, geldt dit ook als je een track wil rijden die je in je quest hebtopgeslagen als route (wingdb)??

Greetzzz

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: GPS vraagjes
« Reactie #53 Gepost op: 07-01-2006, 19:26 »
Hoi Viellard,

Nee, want een direct route en een track zijn idd twee verschillende dingen.

Geen probleem dus. Op de Midsummer1000 deed ik dat ook zo, om later te kunnen analyseren waar we fout zijn gereden, gemiddeldes te bekijken e.d.

Groetjes,

Noppy

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: GPS vraagjes
« Reactie #54 Gepost op: 19-04-2006, 15:42 »
Kan iemand mij eens een willekeurige track mailen? Maakt niet uit waarvan, voor mijn part is het woon-werkverkeer of een ritje wat je ooit op vakantie hebt gedaan of zo. Ik wil eens kijken of de Oziexplorer op mijn PDA "vreemde" tracks kan inlezen, en of ik er dan wijs uit kan worden.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
Re: GPS vraagjes
« Reactie #55 Gepost op: 12-05-2006, 22:30 »
Na wat rondkijken op het net heb ik een 2e hands gpsmap 60cs + gedeelde kaarten gekocht. Bij Notter 2 steuntjes gehaald (bromm'rt + koekblik) en een externe voeding. Tevens heb ik heem verbouwd, zie dit draadje omdat die uitviel. De externe voeding is handig als het koud is, dan doen batterijtjes wel eens moeilijk. Ongeveer 600 teuro's kwijt.

Vooral het tracken van je tourtjes vind ik handig. De Garmin kaarten geven niet alle 'unpaved roads' aan  ;) en die wil je wel terug vinden. De PC software is niet echt super, hopelijk is de mac versie die aan het einde van het jaar komt beter  :-X.
Het genoemde route probleem kan je oplossen door geen punten op kruisingen te plaatsen (met dank aan de vrienden uit Notter) De software heeft daar problemen mee die diep in de algoritmes zitten. Zet de routepunten dus vlak bij de kruisingen. Ik heb de Drenthe rit van morgen als route gebouwd en dat was een klere klus. De rit gaat over stukken waar geen wegen zijn  :D en dat snapt de software niet.

Op de moterbeurs heb ik ook die TomTom gezien: niet doen!

Een collega van mij doet z'n PDA in de tanktas en een dopje in het oor. Vind ik nix maar hij is tevreden. Heb ik wel liever een musiekie dan een ingeblikte stem die zegt dat je de grote weg op moet  ??? . En dan is het TomTom en dat is ook niet zo fijn als je wilt touren.

Hopelijk helpt het je iets of iemand anders. En laat een ieder z'n fijen tourtjes als tracks posten  :)

Dahwassut,
Casper

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: GPS vraagjes
« Reactie #56 Gepost op: 13-05-2006, 07:40 »
Het genoemde route probleem kan je oplossen door geen punten op kruisingen te plaatsen (met dank aan de vrienden uit Notter) De software heeft daar problemen mee die diep in de algoritmes zitten. Zet de routepunten dus vlak bij de kruisingen.

Casper,

Ze bedoelden eigenlijk dat je de waypoint op één van de armen van de kruizing moet zetten en dan liefst die arm die past in jouw rijrichting. Dát is wat ze bedoelen met 'in de buurt van de kruizing plaatsen'. Volgens mij bedoelen ze niet dat je 'm maar ergens in de berm moet prikken :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: GPS vraagjes
« Reactie #57 Gepost op: 12-06-2006, 09:41 »
Wat zijn de ervaringen hier met de etrex qua ontvangst? Op zich kan er geen externe antenne aan, maar een reradiating antenne van €60 is dat ook opgelost.

Ik zit namelijk te kijken naar de Etrex Venture Cx die namelijk die mini geheugenkaartjes aankan. Kaartmateriaal heb ik voldoende (zowel staf als nog een extra plek op mijn CN8 licentie). Een veel goedkopere gps en met toch veel mogelijkheden. De Venture Cx is een identiek aan de Legend op een paar accessoires na. Op de extra's van de Vista (elektronisch kompas en hoogtemeter zit ik niet te wachten).
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: GPS vraagjes
« Reactie #58 Gepost op: 12-08-2006, 18:55 »
Heeft iemand ervaring met de Garmin Streetpilot 2720?
Het is me een hoop geld... Is het zijn geld waard?   :-\
Ben op zoek naar een geschikte GPS om ook off-road routes te rijden.
Daarnaast wil ik zoveel mogelijk binnendoor naar een bestemming.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: GPS vraagjes
« Reactie #59 Gepost op: 12-08-2006, 19:59 »
Voor jouw gebruik zou ik geen 2720 nemen, teveel een apparaat voor op straat.
Als je 'm ook voor offroad wil gaan gebruiken kan je beter kiezen voor een 60-serie, bv de CX of de 276C (ben ik zeer tevreden over).

Laat je eens informeren bij  http://www.gps-garmin.nl/ , die helpen je vrijwel zeker aan de GPS die geschikt is voor jouw toepassingen.