Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ONK enduro 2016  (gelezen 37896 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
ONK enduro 2016
« Gepost op: 09-01-2016, 12:06 »
Agenda 2016
Altijd actueel op Enduro.nl de oranje data met ONK Enduro dus

Voorgaande edities
2013: http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=17145.0
2014: http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=17797.0
2015: http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=19546.0

Beginnen met enduro
http://www.enduro.nl/beginnen-met-enduro/

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

De inschrijfprocedure voor daglicenties is gewijzigd per 2016. Zie ook enduro.nl

Checklist uit voorgaande jaren (niet van mij)

1. Motor in orde: claxon, verlichting, 13mm achterband, geen speling op lagers, stepjes veren terug, remmen werken goed, tank vol, stuurschuim (bar pad)
2. Regel je service, dit kun je zelf doen, maar makkelijker en gezelliger is het om je aan te sluiten bij een service team. Bijvoorbeeld EaSt Brabant, stuur mij een PM voor de contactgegevens. Zij zorgen dat je motor afgetankt wordt op de TC's, er milieumatten zijn, een tent zodat je droog staat, gereedschap en eten en drinken.
3. Benodigheden voor tankstop: benzine in stalen jerrycan, reserve bril, handschoenen... en wat je nog meer denkt nodig te hebben

3b. Indien je 2takt rijdt, heb je zeer waarchijnlijk een 2e jerrycan nodig bij de verre tankstop
4. Neem je kentekenpapieren, offroadlicentie (indien geen licentie, aanvraag daglicentieformulier vooraf printen en invullen van club website), rijbewijs en geld mee. LET OP! Je kunt met je offroadlicentie 3x gratis een daglicentie krijgen, je krijgt dan een knipje in je licentiepas. Na 3x moet je een daglicentie kopen.
5. Transponder opladen en monteren indien je deze niet ergens geregeld/gehuurd hebt
6. Neem stift en ductape mee, zodat je ergens op je motor je TC tijden kunt zetten
7. Check vrijdagavond enduro.nl voor de laatste informatie (tijden, route info)
8. Op enduro.nl is een Excel te vinden (rondetijdenrekenhulp). Hier staan alle TC tijden op. Neem deze mee (op je telefoon of uitprinten)
9. Check de club website voor de starttijden. Kijk naar de laatste tijd van de licentierijders. Daarna starten de daglicenties (vaak tussen 9.30 en 10.00)
10. Zorg dat je de volgende ochtend ongeveer 2 uur voor de starttijd (dus tussen 7.30 en 8 uur) ter plekke bent. Dit zorgt ervoor dat je alles op je gemak kunt regelen. Zowieso is het de bedoeling dat je om 7:45 je spulletjes bij EaST ingeleverd hebt als je gebruik maakt van de service.

's Ochtends ter plekke:

1. Ga inschrijven (mits er niet al een hele lang rij (> 20 meter) staat, doe het inschrijven dan tussen stap 6 en 7). Dit ziet er nu dus iets anders uit met het verplichte voorinschrijven. Je zult nog wel een barcodetag en stikkers ergens moeten krijgen.
2. Ja, eerst inschrijven, keuren doe je daarna! Da's dus precies andersom in vergelijking met een OTR.
3. Bij de inschrijving krijg je startkaart, startnummers, barcode en je starttijd. Plak/bevestig/schrijf deze op je motor
4. Schrijf alle tijden van je starttijd op een ductape (tijden overnemen uit de Excel) en plak deze op een plek waar je ze goed kunt zien
5. Breng je benzine en spullen naar de service (indien je een jerrycan nodig hebt bij de verre stop > uiterlijk 7.45 bij EaST Brabant voor transport)

6. Geef je startnummer aan Irene door voor de foto's.
7. Doe je uitrusting aan. LET OP! vergeet niet je startkaart en kentekenpapieren mee te nemen!
8. Ga met je motor naar de technische keuring, let op, 45 minuten voor je starttijd moet je je motor ter keuring aangeboden hebben. Dat is dus de tijd aan het eind van de wachtrij, niet aan het begin. De tijdstraf is vorig jaar wel verminderd.
9. Zet je motor in het parc ferme
10. Nu rustig wachten tot je mag starten (5 minuten voor je starttijd kun je je motor ophalen in het parc ferme)
11. Have fun!

Ik heb nog nooit een enduro gereden, hoe gaat het in zijn werk?

http://www.enduro.nl/beginnen-met-enduro/

Hoe werkt dat nou met die tijden en TC's (tijdcontroles) tijdens de wedstrijd?

Meestal zijn er 2 tankstops in de route, hier wordt je tijd ook geklokt. Daarom heet dit de TC (tijdcontrole). Je hebt dus TC1 en TC2, waarbij de laatst meestal ook start/finish is. Voor elke TC krijg je een tijd die je er max. over mag doen, bv;

TC1 - 55 minuten
TC2 - 65 minuten

Als je dan om 10 uur mag starten en 2 rondjes moet, zit je schema er zo uit:

10:55 - TC1
12:00 - TC2 (je hebt nu 1 ronde gereden)
12:55 - TC1
14:00 - TC2 (finish, 2 ronden)


Als je nu steeds netjes op tijd bent, dan kun je rustig tanken en eten. Ben je te laat, dan kun je die minuten niet meer inhalen. Dan schuift je hele schema op. Dus 5 minuten te laten op 10:55, betekent bij de volgende 3 stops ook 5 minuten later weg. In totaal mag je dus maximaal 30 minuten te laat zijn (dus om 14.30 aan de finish). In het begin kun je dus ook gewoon wat strafminuten pakken, zodat je een beetje rustig aan kunt doen.

Tussen de TC's rij je ook nog 1 of meerdere wedstrijdproeven. Deze tellen voor het klassement. Over de totale TC tijd moet je dus gewoon zorgen dat je op tijd bent, de proeven tellen voor de wedstrijd.

Help! Ik heb geen transponder!

Meestal heeft het EaST Brabant service team wel een transponder die je kunt huren. Dit moet je op tijd vooraf per mail regelen. Stuur mij een PM voor de contactgegevens.


------------------------------------------------------------------------------------

van motorollie
wil jij in de beginpost aanpassen dat je tegenwoordig als daglicentie vooraf een dagpas online via de KNMV aan moet schaffen? Zie ook:[/size]https://www.knmv.nl/Documents/PDF/2016/Sportdocumenten/Licenties/Handleiding%20aanvraag%20KNMV%20Dagpas.pdf[/color]




Edit: Dat hierboven heb ik niet geschreven (maar heb ik inmiddels nog wel wat geactualiseerd) ..... Je kunt dus helemaal niets meer vertrouwen hier wie wat gemeld zou hebben  ::)
Dit hieronder is wel van mij (tenminste, op dit moment). Op www.enduro.nl staat een actuele kalender naast de genoemde goede informatie voor beginnende rijders.

Ik heb er weer zin in. Nu nog een motor  :-X

Licentie is al wel binnen, ik rij weer met 777

Dit jaar wordt onk Harfsen samen met de laatste dag van de ek 2daagse finale gereden. Die is naturlijk wel heel leuk om bij te zijn (in de wedstrijd op de motor uiteraard).
Deze mag je alleen met een enduro licentie deelnemen. Goeie reden om er een aan te schaffen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #1 Gepost op: 09-01-2016, 12:40 »
Leuk Erwin! Ik ook weer met 769. Ik moet alleen nog medisch keuren, kan pas einde van de maand, vlak voor Enter.
Succes met het zoeken van een nieuwe motor. Was de oude stuk?
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #2 Gepost op: 09-01-2016, 15:20 »
Ik heb ook een licentie genomen dit jaar in de N2.

Kun je ook aan EK deelnemen ja? Of bedoel je dat niet?
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #3 Gepost op: 09-01-2016, 17:12 »
Leuk Erwin! Ik ook weer met 769. Ik moet alleen nog medisch keuren, kan pas einde van de maand, vlak voor Enter.
Succes met het zoeken van een nieuwe motor. Was de oude stuk?


Nee hoor, ik vond dat ik een nieuwe mocht en die is al besteld. De oude Huskie rijdt vrolijk verder hier op t forum.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #4 Gepost op: 10-01-2016, 09:45 »

Nee hoor, ik vond dat ik een nieuwe mocht en die is al besteld. De oude Huskie rijdt vrolijk verder hier op t forum.

Waar gaat je voorkeur naar uit?
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #5 Gepost op: 10-01-2016, 14:01 »
Duh, dat ie er snel is natuurlijk.  :D



Post Merge: 10-01-2016, 14:03
Ik heb ook een licentie genomen dit jaar in de N2.

Kun je ook aan EK deelnemen ja? Of bedoel je dat niet?


De EK finale is 2 dagen. De tweede dag rijden wij het ONK. Dus ik verwacht een wat grote groep inters en een hele mooie enduro.
En ik hoop dat wij een rondje minder mogen en dan op tijd bij een leuke proef nog kunnen kijken als ze langskomen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #6 Gepost op: 11-01-2016, 20:00 »
Duh, dat ie er snel is natuurlijk.  :D



Post Merge: 10-01-2016, 14:03


De EK finale is 2 dagen. De tweede dag rijden wij het ONK. Dus ik verwacht een wat grote groep inters en een hele mooie enduro.
En ik hoop dat wij een rondje minder mogen en dan op tijd bij een leuke proef nog kunnen kijken als ze langskomen.

Oooh je hebt em al besteld. Dat wist ik niet, dus ik bedoelde: wat ga je precies rijden.

Weer een 2t? 300/250?
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #7 Gepost op: 11-01-2016, 22:37 »
Weer zo'n fijne 2 takt.


Dit keer met 300 cc, zodat ik wat beter weg kom na het fout schakelen.  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #8 Gepost op: 13-01-2016, 19:55 »
Weer zo'n fijne 2 takt.


Dit keer met 300 cc, zodat ik wat beter weg kom na het fout schakelen.  :-X


Verstandig  ;D  Wat voor ene? Zo'n mooie rooie Italiaanse?


PS. Dank voor openen topic, zou je nog even de openingspost van vorige topic in de nieuwe openingspost willen zetten? Voor de aspirant-endurorijders hier...
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #9 Gepost op: 13-01-2016, 22:35 »
Via Peter van Motorhuis de Doelen

ENDURO 2016… HOE GA JE VERDER ?
Je hebt besloten in 2016 het ONK enduro te gaan rijden .
Hoe ga je te werk ?
Je schrijft in en vertrekt met je benzine kan, trechter en milieumat naar de tankstraat
Dat kan en al doende leer je de weg kennen
Maar er is een andere mogelijkheid….. aansluiten bij een serviceteam
Enduro Service Team EaST Brabant kan voor seizoen 2016 nog nieuwe leden gebruiken
Wie zijn wij ?
Een enthousiast team vrijwilligers dat je snel de weg leert kennen in enduroland en je alle randzaken die deel uit maken van het endurorijden uit handen nemen.
Wij verzorgen o.a. het transport van al jouw zaken naar de tankstop halfweg de rit.
Wij leveren jouw rijtijden aan in een geplastificeerde hoesje.
Wij verzorgen eten en drinken voor je, gedurende de rit.
Er is voldoende gereedschap, schoonmaakspullen, motorolie, kettingspray, en een hoeveelheid onderdelen voorhanden.
Na afloop komt alles terug naar de start-finish, waar onder het genot van een broodje worst en een drankje, je ervaringen kunt delen met je collega rijders.
Kortom: als lid van ons team hoef je nog maar een ding te doen, en dat is zo snel mogelijk als je kunt de proeven te rijden. De rest verzorgd een strak georganiseerd team dat elk jaar gewaardeerd word door kampioenen in diverse categorieën.
Deelname kost € 125.- voor een heel seizoen
Daglicentierijders zijn natuurlijk welkom. Dit kost 15 euro per keer
Aanmelden of info kan via info@hvs83.nl
Zaterdag 31 januari de 1e ENDURO in ENTER !
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #10 Gepost op: 14-01-2016, 09:24 »
Zaterdag 31 januari de 1e ENDURO in ENTER !

30ste it is!

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #11 Gepost op: 14-01-2016, 11:17 »

Verstandig  ;D  Wat voor ene? Zo'n mooie rooie Italiaanse?


PS. Dank voor openen topic, zou je nog even de openingspost van vorige topic in de nieuwe openingspost willen zetten? Voor de aspirant-endurorijders hier...

Als iemand nog even een kalendertje klust zoals vorige keer kan die er ook nog bij.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #12 Gepost op: 14-01-2016, 11:44 »
5 maart Amersfoort kan er dan ook bij op. Is een beetje laat officieel erbij op gezet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #13 Gepost op: 14-01-2016, 18:10 »
Er staat ineens al van alles bij in m'n openingspost, maar dat heb ik niet gedaan  ::)  Er staat ook niet bij wie wel.


De nieuwe wordt natuurlijk ook weer een Huskie. (ook al is dat heel wat anders dan een oude Huskie)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2016, 19:25 »
Als iemand nog even een kalendertje klust zoals vorige keer kan die er ook nog bij.
Zet dit er maar in en dan dat hele stuk over beginnen met enduro eruit. Hieronder zit linkje erbij. Dan heb je altijd de meest actuele lijst met tips.

Agenda 2016

ONK Enter - 30 januari
ONK Amersfoort - 5 maart (ovb)
-zomerstop-  ;D
ONK Havelte - 1 oktober
ONK Vorden - 22 oktober
ONK Harfsen - 29 oktober (! incl. EK finale)
ONK Zelhem - 12 november
ONK Hellendoorn - 19 november
ONK Kampioensrit Holten - 2 & 3 december

Voorgaande edities
2013: http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=17145.0
2014: http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=17797.0
2015: http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=19546.0

Beginnen met enduro
http://www.enduro.nl/beginnen-met-enduro/

Post Merge: 14-01-2016, 19:27

Er staat ineens al van alles bij in m'n openingspost, maar dat heb ik niet gedaan  ::)  Er staat ook niet bij wie wel.


De nieuwe wordt natuurlijk ook weer een Huskie. (ook al is dat heel wat anders dan een oude Huskie)

hahahahaha geen paniek, dat is gewoon de moderator natuurlijk. Volgens mij is dat Crazybond ;)
_??_
(?_?)