Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bagage op de brommer  (gelezen 14196 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: Bagage op de brommer
« Reactie #30 Gepost op: 03-03-2006, 22:33 »
Ach Gert, je kent het wel. De beste stuurlui...  8) Wel jammer want het levert weinig constructiefs op en daar is dit forum toch ook een beetje voor bedoeld  ;)

Helemaal mee eens! Kom op jongens, waar zijn jullie goede adviezen.

Ik ben van mening dat het nog niet zo slecht is. Je geeft al aan dat het nu overdreven opgeblazen is en dat je waarschijnlijk een stuk minder mee gaat brengen. Ik ben ongeveer net zo begonnen alleen had ik NOG een tas en een laptop achterop.



Al snel was duidelijk dat dit teveel was. Ik heb een aantal fouten gemaakt met mijn bagage en de grootste was dat ik dacht dat ik alles moest meebrengen omdat ik dacht dat ik het waarschijnlijk niet zou kunnen kopen. Niet waar! Als je door een warm gebied reist en in een kouder deel komt kan je daar wel warme kleren kopen. Vaak nog goedkoper dan thuis. Ik heb mijn trui er in Mexico dan ook uit gegooid en in Bolivia voor 3 dollar een nieuwe gekocht.

Veel zaken heb ik weggesmeten maar je blijft met veel spullen zitten. Een tent, matje en slaapzak maken het pakket al snel groot en hoewel ik toch nog veel aan mijn motor had had ik veel minder bij me aan persoonlijke dingen dan de gemiddelde backpacker bij zich had.

Ik gebruikte de Ortlieb fietstassen. Erg stevig en makkelijk met een stuk binnenband te plakken. De plastic beugels heb ik vervangen voor de motorenuitvoering (is iets groter) en ook die zijn goed. Aan de tassen heb ik een sjorbandje gemonteerd dat ik met een klimhaakje aan het frame kan hangen. De tassen zijn aan het frame gemonteerd met een T frame dat ik recht op het subframe heb gelast. Stevig en super simpel.

De volgende keer wil ik een stuk Cordura tussen de twee tassen monteren. Zo dat het een soort van ouderwetse fietstas gaat worden. Denk dat dit steviger is. De stof of riempjes kan je vastzetten onder het plastic frame van de tassen.

Ik persoonlijk wil het gewicht zo ver mogelijk naar het middenpunt van de motor hebben. De tassen achter had ik liever dan ook niet genomen, misschien moet je ook eens denken aan een rol achterop. Heb zelf geen last gehad van het staan op de motor en de rol achterop. Kon mooi de kont over de tas gooien en op die manier het gewicht achterin brengen waar nodig.

Misschien moet je de paklijst eens op het forum gooien en de mensen laten beslissen over de zaken die je mee neemt. Mochten forumleden een goede reden hebben om iets uit de lijst te gooien, dan kan je dat eens overwegen. Wie weet zijn hier ook nog mensen op het forum die naast een geintje een goed advies kunnen geven :-X

Succes!!

O ja, met zoveel bagage ben ik na 18 maanden reizen geëindigd :)


Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Bagage op de brommer
« Reactie #31 Gepost op: 06-03-2006, 11:05 »
O ja, met zoveel bagage ben ik na 18 maanden reizen geëindigd :)



Dat verschil komt me bekend voor   ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Bagage op de brommer
« Reactie #32 Gepost op: 07-03-2006, 14:24 »
Zo'n vracht zooi doet ook hele rare/enge dingen met de balans en de stabiliteit van je motor. Hoe lager het eigen gewicht van de motor is (en je wilt een laag eigen gewicht) hoe sterker dat effect wordt. 50 kilo op een GS is 20% extra, op een DR-Z al snel 40-45%.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Bagage op de brommer
« Reactie #33 Gepost op: 17-03-2006, 11:08 »
ik heb ook mijn bagage ff op de motor gezet ::)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 145
Re: Bagage op de brommer
« Reactie #34 Gepost op: 30-03-2006, 18:00 »
Ik heb mijn fototoestel kapot dus geen foto. wel heb ik de bagage gewogen en incl. 1,5 liter water en 5 liter extra benzine ga ik ongeveer 30 kilo bagage meenemen.
Ik had het liever minder gehad maar weet niet hoe.
Ik kap er mee en ga zo rijden.

groet Johan

Ps: zijn er meer die hun bagage compleet hebben gewogen?? en wat weegt dat dan??

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Bagage op de brommer
« Reactie #35 Gepost op: 30-03-2006, 18:06 »
Dertig kilo lijkt me wel erg veel voor een tentje, slaapzak, matje, pannetje, beker, schone onderbroek en een blok zeep ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Bagage op de brommer
« Reactie #36 Gepost op: 30-03-2006, 18:16 »
30kilo  :o
Ik zat vorige keer op 14, nu nog wat water maar een lichter matje en slaapzak dus zeg 15 kilo?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Bagage op de brommer
« Reactie #37 Gepost op: 30-03-2006, 20:21 »
Ik heb mijn fototoestel kapot dus geen foto. wel heb ik de bagage gewogen en incl. 1,5 liter water en 5 liter extra benzine ga ik ongeveer 30 kilo bagage meenemen.
Ik had het liever minder gehad maar weet niet hoe.
Ik kap er mee en ga zo rijden.

groet Johan

Ps: zijn er meer die hun bagage compleet hebben gewogen?? en wat weegt dat dan??

Johan, je reserve blok hoeft niet mee hoor  :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Bagage op de brommer
« Reactie #38 Gepost op: 30-03-2006, 22:55 »
Ps: zijn er meer die hun bagage compleet hebben gewogen?? en wat weegt dat dan??
ik heb alles gewogen en kom op 10 kg bagage
daar komt nog 5l benzine+3l water bij dus +- 15 kg ::)

Offline member

  • Yammie's XT500, XT600Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 259
Re: Bagage op de brommer
« Reactie #39 Gepost op: 31-03-2006, 09:02 »
En je moet het wel zelf meesjouwen hoor, ik zit vol  ;D
"I love to travel, but hate to arrive"  (Albert Einstein)
http://www.peterenhanneke.nl
http://abbekerk.wordpress.com

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: Bagage op de brommer
« Reactie #40 Gepost op: 31-03-2006, 09:22 »
En je moet het wel zelf meesjouwen hoor, ik zit vol  ;D
Hmm, ik zie nog wel een plekje voor een extra motorband  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Bagage op de brommer
« Reactie #41 Gepost op: 31-03-2006, 11:40 »
ik neem ook nog een koelkastje mee ::)
lekker koel drinken onderweg ;D
en dat is geen geintje :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Bagage op de brommer
« Reactie #42 Gepost op: 31-03-2006, 16:37 »
Ik heb nog niets gewogen, maar volgens mij moet het wel onder de 15 kg blijven.
3 liter benzine extra (3kg)
4 liter water (4kg)
binnenbandjes (0.5kg)
Gereedschap (±1kg)
matje (1kg)
slaapzak (1kg)
kookspullen (0.5 kg)
1 broek
ondergoed
shirt
muts
kleding samen misschien 1 kg?
eten en drinken voor onderweg
regenkleding?? is nog discussiepunt wel prettig als het nat of koud is maar hoe vaak zal dat gebeuren?? neemt wel veel ruimte in.

Heb 2 dirtbagz achter aan de zijkant hangen, 2 tank zijtasjes voor voor dagelijkse spullen (eten drinken, kaart) en klein baaltje met matje en slaapzak.
Harold neemt de tent mee, ik de kookspullen, eerlijk delen zeg maar.

Moet onder de 15 blijven schat ik.

Grtz, Margrieta

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: Bagage op de brommer
« Reactie #43 Gepost op: 31-03-2006, 18:09 »
Zo, ik ben er klaar voor! (Hoop ik  :-X )




Moest vanmiddag nog wel even de achterremschijf vervangen omdat deze krom was  >:(  Gelukkig heb ik meer dan één achterwiel.
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Bagage op de brommer
« Reactie #44 Gepost op: 31-03-2006, 22:28 »
Ziet er strak uit!