Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass  (gelezen 132764 keer)

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #600 Gepost op: 21-07-2020, 13:12 »
Ik was inderdaad onduidelijk. Splitsen is een term die voor verwarring kan zorgen.


Een gpx bestand kan meerdere tracks bevatten. Osmand plakt die tracks aan elkaar tot 1 lange track. Dat wil je niet, vooral omdat er soms rare lussen ontstaan of de track wordt veel te lang. Tracks splitsen is deels mogelijk in Osmand maar  niet zoals ik wil.


Het gaat er dus om dat je 1 track per gpx hebt. Ik gebruik Osmand en ben niet van plan nog een navigatie app te gaan gebruiken. Ik kan de ruimte beter gebruiken en ik ken Osmand inmiddels zo goed dat ik bijna alles  kan wat ik wil. Inmiddels heb ik hopelijk de oplossing die ik zocht.
Ik heb het op diverse manieren aangegeven bij Osmand maar tot nu toe is niets veranderd.

Bedankt Lennert!
Werkt ook goed op mijn mobieltje; downloaden geen probleem.



Mooi! Zo komen we er samen weer uit. Ik besloot het maar te delen voor ik alles getest had anders blijft het misschien weer maanden op de to-do lijst.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #601 Gepost op: 21-07-2020, 13:58 »
Ik was inderdaad onduidelijk. Splitsen is een term die voor verwarring kan zorgen.


Een gpx bestand kan meerdere tracks bevatten. Osmand plakt die tracks aan elkaar tot 1 lange track. Dat wil je niet, vooral omdat er soms rare lussen ontstaan of de track wordt veel te lang. Tracks splitsen is deels mogelijk in Osmand maar  niet zoals ik wil.


Het gaat er dus om dat je 1 track per gpx hebt. Ik gebruik Osmand en ben niet van plan nog een navigatie app te gaan gebruiken. Ik kan de ruimte beter gebruiken en ik ken Osmand inmiddels zo goed dat ik bijna alles  kan wat ik wil. Inmiddels heb ik hopelijk de oplossing die ik zocht.
Ik heb het op diverse manieren aangegeven bij Osmand maar tot nu toe is niets veranderd.

Mooi! Zo komen we er samen weer uit. Ik besloot het maar te delen voor ik alles getest had anders blijft het misschien weer maanden op de to-do lijst.

Okay, nu snap ik het, één gpx met meerdere losse tracks oftewel segmenten zoals Basecamp een selectie van tracks  en eventuele poi's als één gpx bestand exporteert. OSMand gaat daar dus zoals de meeste app's slecht mee om.

Locus importeert ze wel gewoon los van elkaar met indien gewenst behoud van kleur maar het zou inderdaad
omslachtig zijn om dat eerst te importeren in Locus Maps en dan weer per stuk naar OSMand te sturen.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #602 Gepost op: 01-09-2020, 23:20 »
Komende 3 weken lkr rondknorren met osmand in frankrijk.
Wullie houden van afzien en willen graag kamperen.
Maar als je overnachting selecteert.
Krijg je alleen hotels en dergelijke shit.
Maar wij willen campings.
Kent Osmand dit ook??

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #603 Gepost op: 02-09-2020, 00:02 »
Yup, keyword is kampeerplaats en niet camping.


vergrootglas voor zoeken: kampeerplaats intypen en je krijgt een lijst. Je kan bovenaan in de lijst ook aangeven dat je ze op de kaart wilt zien. Afstanden zijn hemelsbreed dus in de bergen kan dat wel eens gek uitpakken.


Veel plezier!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #604 Gepost op: 02-09-2020, 00:10 »
Wat ben je toch een droomgozert lennart.
Zelfs ik kreeg het voor elkaar.
Ik trakteer op bier als we mekander weer eens spreken.


Heel eerlijk gezegd heb ik dat vergrootglas nog nooit gebruikt >:(


Ik wil je bedanken heel frankrijk aan campings ligt aan onze voeten.
Maar de camping waar we nu staan kent osmand niet.
Zal het aan m.n zoon doorgeven hij vindt het inmiddels ook leuk om dingen aan te passen en door te geven.


Aju propje

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #605 Gepost op: 02-09-2020, 08:24 »
<offtopic> Ik was er vorige week, rondje motorrijden met een maat. Het was overal super rustig, bijna geen toerist te bekennen. Voor je gevoel heb je dan het mooiste land ter wereld helemaal voor jezelf. Ge-wel-dig. Veel plezier man! </>
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #606 Gepost op: 02-09-2020, 10:38 »
Ik heb ook agressief lopen rammen op het scherm, vloeken naar de telefoon en gefrustreerde kreten geslaakt toen ik in Luxemburg een 'camping' zocht.


Osmand brengt je soms op gekke plekken. Ik ben verlaten campings tegengekomen en in Italie stonden we op een demonstranten camping, vol met boomknuffelaars.  Maar vakantie mag wel een beetje een avontuur zijn vind ik.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #607 Gepost op: 02-09-2020, 11:21 »
Google maps doet ook wonderen bij het zoeken naar campings. Daar staan ze denk ik allemaal wel op.
Veel plezier verder.

Wat ben je toch een droomgozert lennart.
Zelfs ik kreeg het voor elkaar.
Ik trakteer op bier als we mekander weer eens spreken.


Heel eerlijk gezegd heb ik dat vergrootglas nog nooit gebruikt >:(


Ik wil je bedanken heel frankrijk aan campings ligt aan onze voeten.
Maar de camping waar we nu staan kent osmand niet.
Zal het aan m.n zoon doorgeven hij vindt het inmiddels ook leuk om dingen aan te passen en door te geven.


Aju propje
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #608 Gepost op: 02-09-2020, 11:35 »
Ja, dat kan ook een nuttige bron zijn. Maar google maps heeft ze ook niet allemaal. En je vindt er ook die niet meer bestaan.

In Osmand miste ik inderdaad de categorie campings. Bedankt voor de tip Lennert!
Na wat nadere studie kom ik er achter dat je ook zelf een categorie "camping" kunt maken met daarin de kampeerplaatsen.
En daarin ook de subcategorie "receptie van camping".
Osmand is niet altijd consistent in terminologie.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #609 Gepost op: 02-09-2020, 11:50 »
Begin osmand steeds leuker te vinden.
De campings kan je ook per ster aanvinken.
Wij rijden met een grote boog om 4 en 5 sterren.
En ja de apartste camping blijf je onthouden.
We stonden eens in Tjechie kwamen in het schemer de jonge ratten spelen rondom tot op 3 mtr om de tent  supersnel.
Je baalt dan bang voor ratten in je tent.
Niks geen last van gehad.
Na een uurtje waren ze uitgespeeld.

Toen in het donker grote Petromax lamp aan.
Achter elkaar dikke hoornaars onder de luifel.
Ze petsten gewoon tegen het doek aan.
M.n vrouw heeft alergische reactie van wespensteken.
Je hoefde ze maar aan te raken met electrische vliegenmepper en ze vielen al.
Normaal laat ik alles rondvliegen aan beestjes.
De douches waren zo luguber leken wel gaskamers.
En de mensen in de supermarkt stront chagrijnig dat we ze niet begrepen.
De man van de camping verrekte het om met mijn vrouw te praten al van die dingetjes geweldig.
Naderhand kan je er heerlijk om lachen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #610 Gepost op: 02-09-2020, 12:24 »
http://www.archiescampings.eu/

Gouwe ouwe met heeeel veel camping waypoints
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 768
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #611 Gepost op: 02-09-2020, 14:22 »
 Mocht t alleen offline zijn? Hier kan je online  splitten: https://www.gpsvisualizer.com/forerunner/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #612 Gepost op: 02-09-2020, 16:11 »
Archies ken ik heb ik op de garmin voor osmand moet ik ff vragen hoe ze daarbij op te zetten.
Vandaag een 2** camping
En druk dat het is. ;D




















Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #613 Gepost op: 02-09-2020, 17:23 »
Gave foto's Marco. Leuk  :)
Lekker de ruimte op de camping...... heb je ook geen last van anderen. Heerlijk rustig 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #614 Gepost op: 03-09-2020, 10:17 »
Archies ken ik heb ik op de garmin voor osmand moet ik ff vragen hoe ze daarbij op te zetten.
...
Bron: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=1526

Dat ging zo:
- Neem het GPX-bestand; (vb. archies_be.gpx
)
- rename dit naar favourites.gpx,- plaats dit in het map files van Osmand (waar ook de kaarten staan, even zoeken)
- stop Osmand en doe daarna extra een gedwongen stop (via de instellingen op de tablet)
- herstart Osmand.

Dan staan die POI's onder Mijn Plaatsen in Osmand onder de naam Favorieten.Die hernoem je dan best. (zie verder waarom)Het bestand favourites.gpx onder map files onder Osmand mag je verwijderen.Op dezelfde manier kun je een nieuwe reeks POI's invoeren.

OPGELET:Als je onder Mijn Plaatsen in Osmand reeds POI's hebt staan onder de standaardnaam Favorieten, worden deze erbij gevoegd en verlies je het overzicht.Vandaar na elke toevoeging van een reeks POI's, de map Favorieten best hernoemen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik weet effe niet of het nu makkelijker kan?
BMW xChallenge en een Montesa 315R