Na heel lang wikken en wegen (loop er al een jaar mee in het hoofd) toch besloten om te stoppen met onverhard te rijden. Het is een optelsom van meerdere zaken die me heeft doen besluiten om de DR te verkopen.
Dus te koop :
Suzuki DR650SE van 18 november 1997 met 42781km op de teller. Onderstaande zaken zijn vervangen/vernieuwd/aangepast:
- Voorvering is vervangen door lineaire veren van KTM met dikkere olie (Bij Bart Martens van Martens MX Service).
- Achtervering is de shimstack van aangepast (meer shims) met dikkere olie, eindstop is vernieuwd en opnieuw gevuld (met stikstof) (Bij Bart Martens van Martens MX Service).
- Voorvork rubber balgen zijn vernieuwd (geel voor zwart)
- Alle remleidingen zijn vervangen voor staalomvlochten
- Mistlampen/Breedstralers met bediening op het stuur
- Om de voorvork zit een handvat om uit de blubber te trekken
- Voorlicht zit een LED lamp in (en heb daar nog een nieuwe reservelamp voor liggen, was een set van twee)
- Knipperlichten zijn vervangen voor LED knippers + een LED knipperrelais
- Op het motorblok zitten links/rechts case savers (dus op de koppeling en dynamo deksel)
- Bevestigingen voor de voetsteunen zijn verlaagd en zitten bredere voetsteunen op
- De NSU (Neutral Switch Unit) is aangepakt. Dat wil zeggen: de kruiskopboutjes zijn vervangen voor imbusboutjes en geborgd. Is een bekend zwak punt en trillen los waardoor ze in je motorblok door de olie gaan zweven en alle ellende van dien geven
- Zadel is opnieuw bekleed door Meneer Sam en ook aangepast (wat harder)
- Stuur is vervangen voor een Protaper + met 12V aansluiting
- Stuurverhogers
- Handvatprotectie van Acerbis
- Bash plate/Caterplaat van Acerbis
- 2x rammount kogels op het stuur met twee Double Take spiegels
- Twee zijrekken en een toprek van Precision Motorcycle Racks
- Nieuwe uitlaateinddemper van EXO7 (komt bij GPR uit de fabriek) en gekocht bij motochepassione.it Zit een goedkeur bewijs bij en een tweede extra reserve DB-killer
- In de motor zit nu een 18 inch achterwiel met bandenklem van de Suzuki DR350S. Zo heb je iets meer bandenkeuze tov een 17 inch standaard wiel
- De cush hub rubers zijn vernieuwd
- Ketting set (dus ketting met tandwielen) zit er +/- 1800km op.
De motor is op motorisch vlak onaangepast. Veel mensen passen het luchtfilterhuis of de carburateur aan. Daar ben ik vanaf gebleven en is niet aan geprutst.
Wat komt er dan nog aan los/vast spul mee:
- Originele 17 inch achterwiel van de DR650SE
- Originele middenbok (maar past niet omdat de bash plate van Acerbis erop zit, gaat niet samen)
- Originele handkappen
- Werkplaatshandboek
- Nieuwe voorband heb ik nog liggen
- Achterband welke nog 65% is
- Rotopax 1 Gallon met montageset voor achterop het bagagerek
- Gereedschap om kleppen te stellen
- Tweede origineel uitwasbaar luchtfilter van Suzuki zelf
- Nieuwe reserve remhandels
- Nieuwe reserve koppelinghandels
- Nieuwe reserve koppelingpookje
- Dacht dat ik nog een rempedaal nieuw reserve heb liggen
- Allerlei ander reserve materiaal in de vorm van gaskabels, koppelingkabel, remblokjes die nog kunnen etc etc etc
De lijst is uitgebreid, maar zal zo links/rechts nog wel iets vergeten zijn.
Olie en oliefilter zijn afgelopen Juni vervangen en zit er +/- 900km in. Afgelopen Juni kleppen gesteld. Afgelopen April twee nieuwe bougies geplaatst.
Motor is opgebouwd om te reizen, maar kan ook voor losse dagen worden gebruikt. Dus zo links/rechts zitten gebruiksporen, maar hij is 100% in orde. Daar kent iedereen mij goed genoeg voor en hij heeft me nog nooit laten staan.
De motor is sinds begin 2016 in mijn bezit en heb hem dus bijna 7 jaar. In die 7 jaar heb ik een historie bijgehouden op het GS forum onder het "Overige motoren" topic :
https://www.bmwgsclub.nl/forum/topic/64097-suzuki-dr650se-mijn-blubberfiets/Vraagprijs voor het gehele pakket is 3650 euro. Daar kan uiteraard over worden gesproken of door eventueel zaken weg te laten.
Kijk op Mobile en daar vind je prijzen tussen de 3000 en 4300 voor standaard fietsen.