Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Van Nederland naar Zuid Afrika - Reisgenoot gezocht!  (gelezen 2658 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Van Nederland naar Zuid Afrika - Reisgenoot gezocht!
« Gepost op: 19-06-2019, 12:16 »
Goedemorgen mede motorrijders,[/size]In 2011 heb ik een half jaar afgestudeerd in Kaapstad. Deze stad, maar ook met name het land heeft me sindsdien enorm getrokken. Toen ik weer terug was in Nederland heb ik het plan gemaakt om met de motor vanuit Nederland naar Zuid Afrika te rijden. Na een aantal vakanties terug naar Zuid Afrika (maar ook Namibië, Botswana, Swaziland, Lesotho) is dit plan nu wat concreter geworden. Vorige maand heb ik nog een week offroad gereden in de buurt van Kaapstad (onder andere de Swartbergpas, Die Hel en Baviaanskloof).Ik heb 3 maanden vrij genomen in 2020 (Juni, Juli, Augustus) en wil binnen 9 á 10 weken over zijn in Kaapstad, zodat daar nog tijd is om wat te relaxen.Het idee is om zo licht mogelijk te reizen en onderweg waar mogelijk te kamperen. De route staat nog niet vast, ik ben e.a.a. aan het uitzoeken qua veiligheid in bepaalde landen. Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de westkust (Marokko, Mauritanië, Senegal, Guinee, Ivoorkust, Ghana. Vanuit daar is het even kijken of ik doorrij, of een stuk ga vliegen naar Gabon. Hiermee skip ik de volgende landen: Togo, Benin, Nigeria en Kameroen.


De oostkant lijkt me misschien nog wel beter/mooier. Ik ben nu e.e.a. aan het uitzoeken qua route.In 3 maanden moet dit prima te doen zijn! Alleen rijden heb ik helemaal geen problemen mee, maar gezien de afstand, tijdsduur en route lijkt het me gaaf om dit samen met iemand te doen. Met 2 personen is het gewoon veiliger en leuker reizen, vandaar ook dit bericht!Wat meer informatie over mezelf:Ronald, 29 jaar, woonachtig in het mooie Twente. Ik rij nu 10 jaar motor, heb inmiddels verschillende motoren versleten. Ik rij momenteel op een R1200GS Adventure LC uit 2014. Deze motor vind ik echter te zwaar voor de reis, ik ben van plan een lichtere motor aan te schaffen. Ben nog een beetje aan het twijfelen tussen de KTM 790 Adventure R, Tenere 700 of een KTM 990 Adventure R. De komende maanden ga ik me hier op richten. Ik hou van sightseeing, maar ben zeker niet vies van af en toe flinke afstanden af te leggen. Als het je wat lijkt om dit avontuur samen met me aan te gaan, hoor ik het graag! Groeten,Ronald
[/color]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 269
Re: Van Nederland naar Zuid Afrika - Reisgenoot gezocht!
« Reactie #1 Gepost op: 22-06-2019, 13:58 »
Lijkt me een geweldige reis en het is inderdaad ver met aan de west en oostzijde een paar probleemlanden.
Ben je ergens te volgen, heb je een site?


groet Loek



Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Van Nederland naar Zuid Afrika - Reisgenoot gezocht!
« Reactie #2 Gepost op: 22-06-2019, 22:42 »
Lijkt me een geweldige reis en het is inderdaad ver met aan de west en oostzijde een paar probleemlanden.
Ben je ergens te volgen, heb je een site?


groet Loek


He Loek,


Ik heb er ook onwijs veel zin in! Ik heb (nog) geen website, maar ga zeker een blog o.i.d. bijhouden!


Groet,
Ronald

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Van Nederland naar Zuid Afrika - Reisgenoot gezocht!
« Reactie #3 Gepost op: 23-06-2019, 08:44 »

Mooi plan man  8)

Wat betreft je motorkeuze, in Afrika zou ik eerder opteren voor low(er) tech dan high tech. Dus liever de T700 of 990 in jouw rijtje.
"Afrika sloopt alles" is een bekende kreet en dan ben je qua storing/reparatie beter af met minder zeg maar.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Van Nederland naar Zuid Afrika - Reisgenoot gezocht!
« Reactie #4 Gepost op: 09-07-2021, 23:57 »
Al iemand gevonden?  Ik wil in sept 2021 naar zuid afrika rijdenmet mijn tenere700.  Ik zoek reisgenoot.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: Van Nederland naar Zuid Afrika - Reisgenoot gezocht!
« Reactie #5 Gepost op: 10-07-2021, 09:34 »
Hier ook plannen om in september richting het zuiden te trekken, echter niet volledig naar zuid Afrika.
Route die ik nu in gedachten heb is via de TET België, Frankrijk (diagonaal van links boven naar rechts onder), Pyreneeën van de Middellandse zee naar NW van Spanje, en dan via Portugal naar benden, en dan bij Gibraltar de oversteek maken naar Marokko, daar waarschijnlijk via de kust zijde naar bende richting de westelijke Sahara, Mauritanië, Senegal naar Dakar en dan meer via het binnenland weer terug naar Marokko.
En dan via de Middellandse Zee terug omhoog naar Nederland.
Tijds bestek midden September tot begin Maart.
En dan gauw visas regelen en groot onderhoud uit te voeren om in april mijn originele plan voor reis naar Mongolië op te pakken.


Niet perse opzoek naar een reis genoot maar sta er wel voor open om een stuk samen te rijden als de plannen overlappen.
Husaberg FE570 2010 Adventure travel - Husaberg FE450 2011 Enduro

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2315
Re: Van Nederland naar Zuid Afrika - Reisgenoot gezocht!
« Reactie #6 Gepost op: 10-07-2021, 10:02 »
Al iemand gevonden?  Ik wil in sept 2021 naar zuid afrika rijdenmet mijn tenere700.  Ik zoek reisgenoot.
https://instagram.com/ktmafricanadventure?utm_medium=copy_link

Ze moeten nog vertrekken

Offline member

  • *****
  • Berichten: 273
Re: Van Nederland naar Zuid Afrika - Reisgenoot gezocht!
« Reactie #7 Gepost op: 09-01-2022, 11:37 »





en andersom rijden met een iets meer georganiseerde rit: https://www.travel2explore.nl/motorreis/kaapstad-amsterdam/


ben aan het kijken om met deze mee te rijden, maar wil eerst een beter idee krijgen van wie er allemaal meerijdt.


Misschien interessant voor jou ook?