Welke motor je ook kiest, als je er voornamelijk OTR ritten mee gaat rijden, heeft een motor zijn onderhoud nodig. Schoonmaken, luchtfilter reinigen/wisselen, redelijk vaak een blokolie wisselen, banden wisselen etc. Dat moet vaker gebeuren als dat je er mee op de weg rijdt of wat offroad ritjes door de omgeving gaat doen. Het wisselen van een luchtfilter bijvoorbeeld zou ik na elke OTR doen. Bij een zeer stoffige OTR zelf na elke ronde.
Het voordeel van een "echte" enduro is dat dat onderhoud makkelijker te doen is dan bij een straat/allroad. Filter wisselen kan vaak zonder gereedschap of het zijn 2 of 3 boutjes. Olie is tussen de 0.9 en 1.2 liter en kan in 10 minuten gewisseld worden met wat ervaring. Ik denk dat dat best wel een overweging waard is, gezien je geen werkplaats hebt.
Wil je een motor zonder teveel "probleempjes" dan zal je budget denk ik omhoog moeten.
Als tip wil nog mee geven de Sherco 300, 4t. zeer scherp sturen, makkelijk te rijden, sterk onderin, maar geef je echt gas gaat het hard zat.
Ik weet uit ervaring dat er een zeer enthiausiaste dealer/verkoper is. Jan Olthof van Bie Olthof. Onderdelen worden bijna altijd uit voorraad thuis gestuurd en de prijzen van de onderdelen zijn zeer redelijk. Ook zijn sommige onderdelen uitwisselbaar met KTM (remhendels, pedalen enz.). Dat maakt het onderhoud extra makkelijk.
succes met je zoektocht.
Groet,
Albert