Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rekluse koppeling ervaringen  (gelezen 37355 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #15 Gepost op: 06-03-2009, 16:26 »
De orginele pakking is dubbel zo hoog. Misschien kan je ook twee orginele pakkingen nemen met wat vloeibare pakking ertussen?

Als hij aanloopt op de koppelingsdeksel dan valt dat wel mee hoor; het magnesium van je kappen is veel zachter dan het harde staal van de Rekluse.

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #16 Gepost op: 06-03-2009, 17:50 »
Maar dan vervuild je olie wel heel snel.

Post Merge: 06-03-2009, 17:52
Hallo Gerben,
Hij past, doet het ook nog prima ook. Maar omdat het een tweedehandsje was zat de "original rekluse gasket" er niet bij. En dat kan serious damage aan de clutch veroorzaken zo melde de montage instructie. Ik heb het idee dat het wel wat meevalt, maar is dat een goed idee?
Rekluse pakkingen heb ik op voorraad liggen voor sommige merken motoren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #17 Gepost op: 06-03-2009, 19:31 »
AH, heb ik me in het geheel niet gerealiseerd: Hij zat in mijn EXC toen ik hem kocht.  Daar zal dan wel zo'n recluse pakking op gezeten hebben.

Ik heb voor de zekerheid net evenbij mijn EXC gekekekn, w2aar die pakking dan nog op zou moeten zitten (ik heb geen nieuwe gemonteerd) en die pakking lijkt mij niet erg dik te zijn, zeker <0.8 mm, dus heel veel verschil kan er ook niet in zitten denk ik. (Adje?? hoe dik is die recluse pakking?)

ALS ie tegen het deksle aan loopt, hoor je dat onmiddellijk denk ik. Zoiets heb ik bij een XL600 gehad, en dat was ook maar 0.1mm aanlopen, maar dat gaf een hels kabaal, waarbij je onmiddellijk denkt: KAN niet goed zijn.

op safe => effe pakkingje bij Adje bestellen?
alternatief: Effe laten lopen, paar keer met de hand koppelen -> deksle eraf en kijken of ie aangelopen heeft.


Hoe vind je het E-Jay?? Best fijn he zo'n recluse!

grts


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #18 Gepost op: 06-03-2009, 19:59 »
Ik denk ook dat je dat aanlopen wel hoort. Het valt nogal mee dus. Ervaringen volgen aan het eind van het weekend. Ik heb nu al zo'n 300 meter gereden. Ik heb direct al bij de montage een 1 mm plaat door een 1,2 mm plaat vervangen, en hij tokkelt er dus op stationair toerental lichtjes vandoor. Pakt heel fijn op.

Deed mij overigens heel erg aan een Honda-brommertje denken dat ik ooit voor een vriend uit het oosten in Utrecht verkocht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #19 Gepost op: 06-03-2009, 21:30 »
Bij koude motor trekt zo'n ding vaak heel iets... afstelling bij warme olie bekijken!

Stationair kan die dan  prima helemaal vrij lopen, zonder te trekken! kweste van gap-afstellen dus. Zie info wat je erbij gekregen heb

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #20 Gepost op: 06-03-2009, 21:43 »
De Rekluse pakking voor de KTM is 2,1mm dik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #21 Gepost op: 06-03-2009, 23:25 »
dan heeft er bij mij ook altijd een 'gewone' pakkiing op gezeten, want die zit er nu nog op en is zeker geen 2 mm dik.  (2003 EXC 525).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #22 Gepost op: 07-03-2009, 10:38 »
ik heb wel zo dike pakking in een 2003 525exc, maar daar door ook een spacer nodig voor je schakel mechaniek , meschien heben ze daarom geen dikke pakking gemonteerd
http://tikka.smugmug.com/gallery/2771736_aKBmo#149904117_2sLzM
http://tikka.smugmug.com/gallery/2771736_aKBmo#149904160_fdoox
 
paul

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #23 Gepost op: 07-03-2009, 19:51 »
Sommige KTM's hadden inderdaad een spacer nodig voor het schakelmecaniek.
Ik heb het eerlijk gezegd nog maar 1x meegemaakt dat iemand die spacer echt nodig had.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #24 Gepost op: 07-03-2009, 22:18 »
en dat was ik dus ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #25 Gepost op: 08-03-2009, 17:40 »
Vandaag een uurtje gereden. Ik ben helemaal blij. Het klopt dat je iets van de gasreactie mist doordat de koppeling ook nog meedoet, maar storend vind ik het niet; over knippenpaadjes heb ik ruim voldoende controle, en kruip-door-sluip-door paadjes zijn veel makkelijker geworden. Volgende week naar De Wijk om het eens echt uit te proberen.

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #26 Gepost op: 08-03-2009, 19:53 »
Mooi zo dat het je goed bevalt.
Als je de z-Start pro had gehad dan was het waarschijnlijk nog beter bevallen.

Ik neem aan dat je de dikke Rekluse pakking niet nodig hebt omdat je geen bijgeluiden hoort ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #27 Gepost op: 09-03-2009, 11:09 »
Vertel eens over die Proversie?
Ik hoor inderdaad niks, ook niet bij volledig ingetrokken koppeling
Wel heb ik bij stationair lopen een onregelmatig trekkende motor. Nu denk ik dan dat uiteraard heel goed met de compressie en de verbrandingsslag te maken hebben, maar is dat ook zo?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #28 Gepost op: 09-03-2009, 11:42 »
Ik ben ook enorme fan van de Rekluse, rij er inmiddels al 4 jaar mee. Ding is niet stuk te krijgen. Ik heb inmiddels de achterem i.p.v. de koppeling. Dit bevalt mij ook enorm goed. Ik heb de dual brake.
 
Helaas was ik er afgelopen weekend iets minder over te spreken. Mijn accu was leeg, geen kleppenlichter mee, aan kicken wordt dan erg lastig :-[  in de blubber. naast mij lag Dobbelsteen te worstelen in de modder,  hij was er eerder uit dan ik. :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Rekluse koppeling ervaringen
« Reactie #29 Gepost op: 09-03-2009, 13:39 »
Tijd voor een Super-B Klaas?

http://www.gpproducts.nl/pdf/Prijslijst_SuperB_0902.pdf

Ik ben ook enorme fan van de Rekluse, rij er inmiddels al 4 jaar mee. Ding is niet stuk te krijgen. Ik heb inmiddels de achterem i.p.v. de koppeling. Dit bevalt mij ook enorm goed. Ik heb de dual brake.
 
Helaas was ik er afgelopen weekend iets minder over te spreken. Mijn accu was leeg, geen kleppenlichter mee, aan kicken wordt dan erg lastig :-[  in de blubber. naast mij lag Dobbelsteen te worstelen in de modder,  hij was er eerder uit dan ik. :-\