Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroad Eindhoven 2019  (gelezen 3206 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Offroad Eindhoven 2019
« Gepost op: 07-02-2019, 09:32 »
De prijs van de offroad in Eindhoven begint op een boete voor wildcrossen te lijken.... 50 Euro  ::)


http://delandsard.nl/index.asp?id=23022019__offroad_eindhoven-59


Ik sla even over; ga wel wildcrossen ofzo..  ;)
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Offroad Einhoven 2019
« Reactie #1 Gepost op: 07-02-2019, 09:45 »
Elke OTR is toch min of meer die prijs? Althans degene die ik rij wel in ieder geval.
Meestal 25 euro verzekering en 25 euro inschrijfgeld. Soms ook 20 euro inschrijfgeld.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Offroad Einhoven 2019
« Reactie #2 Gepost op: 07-02-2019, 11:27 »
unigarant verzekerde voor 1 euro per persoon per dag
das dus 49 voor de orga
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Offroad Einhoven 2019
« Reactie #3 Gepost op: 07-02-2019, 13:32 »
unigarant verzekerde voor 1 euro per persoon per dag
das dus 49 voor de orga
Minus kosten van; vergunningen, bijdrage gebruik terreinen, EHBO, onkosten vrijwilligers, onkosten machines om de route weer netjes te maken en zo verder. Natuurlijk wordt er best wat verdient. Mooi!  Blijft er geld over voor de een gezonde clubkas om de baan te onderhouden en de vrijwilligers te bedanken met een feestje om ze gemotiveerd en betrokken te houden. Als je sowieso niet geïnteresseerd bent om een otr te rijden prima, maar ik stoor me best wel aan mensen die weigeren in te zien dat een otr organiseren véél tijd energie en kosten met zich brengt en dus deelname niet gratis is.

Het is natuurlijk best kl.ten als je de financiële middelen niet hebt om zo'n bijdrage te kunnen betalen. Maar daar kan de organisatie helaas ook niets doen...



Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk


Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Offroad Einhoven 2019
« Reactie #4 Gepost op: 07-02-2019, 14:18 »
precies Albert!

(cross) en motorclubs hebben alle steun nodig! Aangezien meer en meer banen verdwijnen door de groene maffia en NIMBY gasten.....
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Offroad Einhoven 2019
« Reactie #5 Gepost op: 07-02-2019, 17:46 »
... maar ik stoor me best wel aan mensen die weigeren in te zien dat een otr organiseren véél tijd energie en kosten met zich brengt en dus deelname niet gratis is.
Misschien moet je je eerst eens verdiepen in wie ik ben en wat ik allemaal voor de sport gedaan heb voordat dit soort onzin uitkraamt. Sign of the times... roeptoeter spelen en alles vanaf je smartphone typen


Een OTR kost normaal 20/25 euro plus de kosten van de KNMV licentie.
Een enduro kost 37.50 plus de kosten van de licentie


Tijdens het Enduro overleg bij de KNMV (waar ik bij zat) is al aangegeven dat sommige clubs geen enduro wedstrijd meer organiseren omdat het te weinig geld oplevert, terwijl het organiseren van een enduro vele malen meer werk is dan een OTR. Bij een gemiddelde enduro doen een paar honderd rijders mee en bij een OTR wel 1500 of meer. Daarom zaten we ook bij de KNMV bij elkaar om te kijken hoe we meer OTR rijders naar de enduro kunnen krijgen. De invoering van o.a. de hobby-klasse is hier een onderdeel van.


In Eindhoven werd ook altijd een (mooie) enduro onder de KNMV georganiseerd op de zaterdag en op de zondag een OTR. Ze zijn gestopt met het organiseren van een enduro en organiseren nu kennelijk buiten de KNMV om twee dagen lang een OTR voor 50 Euro per rijder.


Helaas kan ik niet anders constateren dat de geldkwestie hier hoogstwaarschijnlijk belangrijker is dan de sport. En volgens mij begint de sport bij de Enduro, waar immers het wedstrijd-element in zit.


Als enduro rijder met een KMNV internationale enduro licentie ben ik nu 12.50 meer kwijt dan om OTR te rijden dan dat ik enduro rijd. Als ik het vergelijk met een OTR onder de KNMV ben ik zelfs 25 Euro meer kwijt. Nu gaat het mij niet om het geld; 9 maart is de enduro in Holten en als die club aangeeft dat ze het lastig hebben en een extra financiële bijdrage vragen, zal ik dat zeker doen. Maar ik ken de historie van Eindhoven en het komt mij voor als de clubkas spekken.


En, bij voorbaat je excuses geaccepteerd voor je ongenuanceerde opmerking.
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Offroad Einhoven 2019
« Reactie #6 Gepost op: 07-02-2019, 19:16 »
Eens met Marcel.


Ik had me voor 2019 over de irritatie over de 2 bonden heengezet, en zowel een KNMV licentie "gekocht" als een MON licentie. Immers: Ik wil zo veel mogelijk leuke ritjes rijden, en vooral de organisaties in het zuiden zijn aangesloten bij de MON. En nu kan ik dus nog een derde (dag-)licentie erbij kopen. Waarom??? Als het dan echt moet, geef ik de organisatie liever een paar Euro extra, dan een extra verzekering (+kickback naar de organisatie) te betalen. Al denk ik dat als andere organisaties voor 20 Euro hun vrijwilligers een lunchpakketje kunnen geven en de landeigenaren te vriend kunnen houden, dat het in Eindhoven al helemaal moet kunnen. Maar nogmaals: Die 20 of 25 Euro betaal ik met liefde elke week voor een leuke rit!


Gezien het eeuwige gemor over de KNMV vs. MON verwacht ik dat veel rijders moeite hebben met deze actie, dus het zal wel lekker rustig worden.


Ps.: Was het een aantal jaren geleden niet juist Eindhoven, die zowel KNMV als MON licenties wilde toestaan? Wat toen tegengehouden werd door de KNMV (naar verluidt).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Offroad Einhoven 2019
« Reactie #7 Gepost op: 07-02-2019, 19:35 »
Hey Silbertanne,


Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt. Heftige reactie.. ik ben van mening dat mijn reactie toch wel genuanceerd was. Wie de schoen past, mag een ieder voor zich bepalen.


Ik lees onderliggende emotie naar de orga van Eindhoven. Ik ben wel nieuwsgierig naar je motivatie om dit topic te openen.


Groet,
Albert.


Ohja. Ik ben idd niet bekent met je werk voor de sport. Bij deze bedankt voor al het goeds wat je hebt gedaan. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Offroad Einhoven 2019
« Reactie #8 Gepost op: 07-02-2019, 22:13 »
De enduro- en offroad sport is niet geholpen met nog meer versnippering. Net als Maurice heb ik jarenlang twee licenties gehad; MON en KNMV. Beide doen goede dingen maar wellicht is samengaan voor deze tak van motorsport zinvoller. En dan helpt het niet dat er da ook nog losse evenementen bij komen. De Wijk organaniseert volgens mij ook een offroad zonder club; de prijs is daar weer lager dan Eindhoven. Ik heb ook al eens geopperd om een deel van de offoad opbrengsten te verdelen onder de enduro organiserende clubs om het zo voor deze clubs aantrekkelijk te houden om een enduro te organiseren in plaats van alleen een offroad.


No hard feelings Albert en geen gevoelige snaar. Ook no hard feelings richting Eindhoven. Sterker nog, ze organiseerden vroeger altijd een mooie, zware enduro waar je als oude man van 50 nog weken spierpijntechnisch plezier van had. Ik vind het jammer dat ze geen enduro meer organiseren en daar bovenop snap ik de prijsstelling niet. Het iPhone effect misschien; creating shareholders' value?
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: Offroad Einhoven 2019
« Reactie #9 Gepost op: 08-02-2019, 08:36 »
Hallo sibertanne


KNMV doet niets voor het offroadrijden echt niets
ik zit in overleg met gemeente en Staatsbosbeheer en waterschappen en omwonenden enzv
KNMV wou niet komen om de belangen te behartigen van de motorrijder zijn er niet bij met overleg zorgen ook niet dat er geld komt om wat voor onze hobby te doen


Offline member

  • *****
  • Berichten: 359
Re: Offroad Einhoven 2019
« Reactie #10 Gepost op: 08-02-2019, 09:31 »
Als een deel van die 50 euro bedoeld is voor het afsluiten van een verzekering voor de rijder, dan is dat toch echt storend voor al die mensen die al een (of 2) jaarlicentie(s) hebben aangeschaft, bovendien voor deze mensen ook weggegooid geld.
Wat schiet de Lansard hier nou mee op?




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Offroad Eindhoven 2019
« Reactie #11 Gepost op: 13-02-2019, 12:02 »
De organisatie heeft een persbericht rondgestuurd om het evenement aan te kondigen. Zie o.a. op http://www.motocrossplanet.nl/overig/69785/Off-road-rit-Eindhoven-op-23-en-23-februari-

Opvallend is de tekst "Helaas is de inschrijving dit jaar iets duurder omdat wij per rijder ’n afdracht moeten doen aan defensie."

Niets over de 'nieuwe verzekering'...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: Offroad Einhoven 2019
« Reactie #12 Gepost op: 14-02-2019, 00:30 »
(...)
KNMV doet niets voor het offroadrijden echt niets
(...)


Mee eens Jurjen, want vorig jaar heb ik een paar otr ritten meegereden. Een dag licentie gekocht, zonder ongevallen verzekering, maar waarvoor moest ik die licentie kopen? Want ik was het wel verplicht. Wat doet de organisatie dan? Die regelt de mensen en maakt het mogelijk. Bruggen bouwen, moet perceel eigenaren overleggen. Volgens mij komt de knmv hier helemaal niet aan te pas.

Alle regeltjes nagelezen, maar de knmv stellen zich nergens voor aansprakelijk, je kan nergens op terug vallen, geen verzekering. knmv en offroad rijden? Ik zie het alleen al een of andere grote club die graag geld ontvangt.  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Offroad Eindhoven 2019
« Reactie #13 Gepost op: 14-02-2019, 08:31 »
In de 27,50 per rit die je aan de KNMV betaald zit toch een WA verzekering? Althans zo legt de KNMV zelf het uit. Of die 27,50 dan een beetje in verhouding staat betwijfel ik ook. Heb al een heel aantal OTR's gereden en nog nooit grote ongevallen gezien. Oftewel die 27,50 is een hele riante vorm van inkomsten.
De reden voor de WA verzekering die je moet afsluiten per rit of voor een heel seizoen zal zijn dat je eigen WA verzekering offroad ongevallen niet dekt. Moet eerlijk zeggen dat ik dat nog nooit gecontroleerd hebt.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Offroad Eindhoven 2019
« Reactie #14 Gepost op: 14-02-2019, 09:33 »
Opvallend is de tekst "Helaas is de inschrijving dit jaar iets duurder omdat wij per rijder ’n afdracht moeten doen aan defensie."
Defensie wordt 100% betaald door alle Nederlanders, motorrijder of niet. Dus in 2019 gaan ze "winst" maken...

350 EXC-F --- 790 Adventure R