Alles heeft ook te maken met GVVP, Gemeentelijk Verkeer- en Vervoersplan.
Binnen zo'n plan wordt er wel rekening gehouden met woon/werk fiets verbindingen, maar ook met recreatieve fietsverbindingen.
Nergens lees ik in het plan over recreatieve motorvoertuigen verbindingen.
Daar verbaas ik me wel over.
Recreatief rijden is ook met je ouders, die tachtig zijn een rondje rijden.
Eenmaal zo'n plan aangenomen, je kunt namelijk in bezwaar gaan. Heb je daarna eigenlijk weinig invloed meer. Zo begrijp ik.
En je wordt daar vaak naar terugverwezen, de bedoeling van .............
Zo probeerde ik in Noord Nederland een juridisch openbare zandweg open te houden, er naast lag een fietspad, schelpen.
Verkeersbesluit. Je hebt van die wegen, die verbindend zijn tussen gebieden.
Reactie Gemeente ambtenaar, je hebt daar niks te zoeken, dit zijn erftoegangswegen om een erf te bezoeken. Niet voor een doorgaande functie.
Mijn antwoord, dan heeft de fietser er ook niks te zoeken, met een doorgaande beweging, ja, maar dat is recreatief.
Ik ook, wat is dan het verschil? Als reactie kreeg ik dat de bedoeling was omschreven in het GVVP.
Daar ligt voor mij een punt van aandacht.
Ze zien ons liever over de provinciale weg van a naar b rijden.
Ergens zit het verkeerd, ..................de lobby voor recreatief motorvoertuigen gebruik.
GVVP verwijzingen in o.a. verkeersbesluiten.