Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: GPS  (gelezen 4174 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
GPS
« Gepost op: 17-02-2005, 11:58 »
Harold en ik hebben geen GPS en zitten er over te denken zo'n dingetje 2de hands aan te schaffen voor weinig.
Wat is een goede GPS? Heeft iemand nog zo'n ding te koop?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: GPS
« Reactie #1 Gepost op: 17-02-2005, 16:00 »
Garmin GPS V: wordt heel veel gebruikt in off-road toepassingen, en heeft voldoende toepassingen voor wat wij doen. Ook veel 2e hands van de tkoop. Ik weet alleen niet hoe het zit met de trackback van dit apparaat.

Ik heb zelf een garmin III+, die gaat als zo'n 3 jaar mee. Je wilt niet weten wat die allemaal al gezien heeft. De trackback is alleen een probleem: omdat-ie niet zoveel punten kwijt kan, verminderd die het aantal, waardoor er vaak rechte lijnen getrokken worden, waar de oorspronkelijke trac bochtig was....
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: GPS
« Reactie #2 Gepost op: 17-02-2005, 16:24 »
Bedenk eerst wat jullie willen met een GPS en lees dan op Noppenforum eea even door.
Er is al erg veel over geschreven.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: GPS
« Reactie #3 Gepost op: 17-02-2005, 17:07 »
Of de GS club die hebben ook een aparte afdeling voor GPS. Niet zeggen dat je geen BMW meer hebt maar een Jap, :-X  licht nogal gevoelig bij de GS club en ik kan het weten. ;D
Of de Notter geeft ook goede adviezen.
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: GPS
« Reactie #4 Gepost op: 17-02-2005, 17:48 »
Het is inderdaad zaak dat je even goed bepaald wat je wilt gaan doen met je GPS. Als je er ook wandelend mee terug wilt naar de auto is een handheld natuurlijk beter dan een 2610 of een 276.
Interne batterijen, basiskaart, kleurenscherm, pratende miep, intern geheugen, betrouwbaarheid en vooral niet te vergeten de regelmatige updates (verschilt nogal per merk)

Ik rij rond met een 60C, heb geen problemen met uitval op hobbelpaden (heb hem gemodificeerd). Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb ondervonden is dat het geheugen beperkt is als je ook de routegegevens erop wilt hebben. Heel nederland past er dan net niet in. De 76 heeft dubbel  geheugen, ziet er monder robuust uit, en is ets groter. De Quest is ook een optie, ik geloof dat in de laatste firmware ook de tracks goed te gebruiken waren, maar daar kan Minimonster mooi over verhalen ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: GPS
« Reactie #5 Gepost op: 17-02-2005, 19:01 »
Harold en ik hebben geen GPS en zitten er over te denken zo'n dingetje 2de hands aan te schaffen voor weinig.
Wat is een goede GPS? Heeft iemand nog zo'n ding te koop?

Ferd, volgens mij is het ook zaak dat de posting goed lees...

een goedkoop 2e handsje... , dus geen 2610 of 276 denk ik :)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: GPS
« Reactie #6 Gepost op: 17-02-2005, 19:26 »
er zullen vast wel van die idioten zijn de er te laat achter komen dat ze de verkeerde hebben gekocht :P

De 2610 wordt aangeboden op marktplaats, en er staat geen budget bij :-\

Voor mijn 60C had ik een 12CX, het broertje daarvan, de 12 XL wordt nog steeds aangeboden bij de dealers. Heb je voor niet te veel geld een nieuw apparaat met garantie....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: GPS
« Reactie #7 Gepost op: 17-02-2005, 19:43 »
GPS III+ hiero, werkt perfect. Niet de III nemen. Daar kun je geen kaarten in laden en bij een gebruikte is het wel makkelijk als er een touratech houder bij zit. Die dingen zijn ook duur, maar wel goed.

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: GPS
« Reactie #8 Gepost op: 17-02-2005, 19:59 »
Ik heb de GPS V en die bevalt prima. Ook offroad.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: GPS
« Reactie #9 Gepost op: 18-02-2005, 10:35 »
GPS III+ hiero, werkt perfect. Niet de III nemen. Daar kun je geen kaarten in laden en bij een gebruikte is het wel makkelijk als er een touratech houder bij zit. Die dingen zijn ook duur, maar wel goed.


GPS III+ is een perfect ding voor een redelijke prijs, GPS V is de opvolger met autorouting enzo maar uuuhhh de vraag is als je dat nodig heb op de brommer. Behuizing erg robust, heel Afrika mee doorgecrossed en blijft maar gaan!  De basemap is voldoende, detail kaarten kun je laden (beperkte grote) maar dat geloof ik wel. Alleen waterdicht, dat is ie niet meer....
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: GPS
« Reactie #10 Gepost op: 18-02-2005, 18:16 »
Als je geen autorouting e.d. gebruikt is het voordeel dat je de RR kaarten kan gebruiken. met 25MB heb je dan heel de benelux, zowat op zandpadnivo.
maar goed.. hij vertelt je niet waar de macdrek is, voor diegenen die dat wilde weten.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 90
Re: GPS
« Reactie #11 Gepost op: 19-02-2005, 09:30 »
En als het toch een nieuwe wordt, bekijk dan wat demo filmpjes....

http://www.gps.tv/


Marko
Kijk 'ns wat vaker op http://www.markoos.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: GPS
« Reactie #12 Gepost op: 16-06-2005, 18:34 »
Ik rij met een Garmin GPSmap 176C. Naar mijn mening een erg mooi ding. Grote knoppen en een duidelijk, groot beeldscherm. Zie ze nooit op een motor maar denk dat deze toch het overwegen waard is. Niet onbelangrijk; hij is waterdicht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: GPS
« Reactie #13 Gepost op: 19-06-2005, 21:00 »
Kreeg net een nieuw speeltje te zien (het kan zijn dat ik een jaartje achter loop en deze al lang op de markt is..). De Garmin GPSmap 276C. De GPS ziet er net zo uit als 176C alleen is deze grafisch veel verder. Ook is deze uitgevoerd met een accu en lader.

Bekijk het maar eens, ook dit kan een leuk optie zijn..

http://www.garmin.com/products/gpsmap276c



Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: GPS
« Reactie #14 Gepost op: 19-06-2005, 23:15 »
Volgens mij is de 276 de allermooiste (heb zelf een 196, zelfde vorm maar zw/wt kleiner tracklog en lagere resolutie)

Op een enduromachine is ie wat groot, op de allroad wat mij betreft de beste keus.