Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tis maar dat je het weet  (gelezen 2375 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Tis maar dat je het weet
« Reactie #30 Gepost op: 01-02-2021, 09:54 »
[size=78%]Vraag me nog af hoe ik m.n diensttijd toch aardig goed heb volgehouden[/size] ;D
Dat was vroeger heel makkelijk. Geen vrij weekend
Hebben ze nog niet je korte lontje gevonden?







Post Merge: 01-02-2021, 09:59
En berg je witte kentekenplaat van € 15 euries op en koop er een reserve bij.
Aan de regels houden is niet zo moeilijk.
Ligt meestal aan het aard van het beestje Of ga in naar het buitenland verhuizen. Marokko of Zuid Afrika.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Tis maar dat je het weet
« Reactie #31 Gepost op: 01-02-2021, 10:16 »
Het meten met twee maten is nog het ergste. Ik leef met je mee Propje!

Vakantiestress, we gaan met zijn zessen naar Centre Parks, maar zelfs in een 7-persoons volvo is daar geen plek voor. Bij de Shell een boedelbak gereserveerd. Alle 6 de mountainbikes er in, alle bagage helemaal bij de dissel opgesstapeld, dus max 100 kg bagage. Zou nog wat bijkomen van mijn twee zonen die we op moesten pikken.

We zijn de wijk nog niet 200m uit en er is een opstoppinkje bij de rotonde. Een motoragent mengt zich daarbij, door op de binnenzijde van de rotonde zich te nestelen, let op, draait een beetje met het voorwiel totdat hij op de kasseien stevig genoeg staat om zijn jiffy uit te klappen. Of zo. De oorzaak van de opstopping doemt rechts op de rotonde voor ons op: een Poolse vrachtwagen met aanhanger die de tweebaans tot 0.7 baans reduceert. De aanhanger ter grootte van een complete vrachtwagen is losgeschoten en de dissel (die naar beneden kan scharnieren) heeft zich in het asfalt geboord, waardoor er een halve meter asfalt open licht. Logisch dat de politieagent daar zijn motor gaat neerzetten en het verkeer gaat regelen. Toch? :D

Vol vertrouwen schuiven we met 0.3 km/u langzaam naar voren, behoedzaam. Want er hangt een grote gele boedelbak aan de haak!

Hé, wat is dát nu? Die motoragent heeft niets eens gekeken naar de Poolse vandalist, hij voegt één auto achter ons in in het mierennest en kruipt langzaam met ons mee. Mijn vriendin en ik zeggen nog, lachend met de elleboog elkaar aantikkend, die gaat dus iemand aanhouden maar wie zou het zijn? Wie zien hem wel druk kloten met zijn intercom en naar rechts kijken naar het fraaie gat in de grond en de Poolse chauffeur die met zijn handen in het haar staat. De Pool kijkt af en toe naar de hemel en is blijkbaar aan het bidden en prevelen / vloeken. Hilarisch allemaal, maar we moeten opschieten, anders komen we te laat voor het ophalen van de rest van de familie; de auto is nog maar half vol en de aanhager ook!

De weg wordt weer 2-baans en we hebben er zin aan. Wacht ff, we worden ingehaald door de motoragent en het bordje 'politie volgen' floept aan. De motoragent maakt een haakse u-bocht door een doorsteekje in de middenberm dat voor de ambulance geschikt is. Nadeel is dat het afgezet is met 30 cm hoge betonblokken dus dat haal ik niet in één keer en terugsteken met zo'n lange boedelbak op alleen de spiegels, durf ik niet. Dat ding schaart straks zo mijn achterbak in. Dus ik  ga rechts de bushalte op en daar op noodverlichting, wachten tot de gestapo terug is.  De weledele agent zal een andere oplossing moeten verzinnen want ik ben vandaag niet met mijn GS ;D

Dus motoragent merkt dat hij wat mist, geen aangekleefde 'verdachte' dus hij komt boos weer terug. Ik stap netjes uit om mij even voor te stellen en te vragen hoezo, wat is de bedoeling. Een brisk 'meekomen' en al mijn vriendelijkheid hebben geen enkel effect, bijna voelt het alsof ik die Pool afgesneden heb en dat alles mijn schuld is.

Ik er achteraan en ik kom op een heel klein parkeerterreintje terecht waar blijkbaar geoefend wordt met aanhoudingen. Thema van de dag blijkt aanhangers te zijn, maar ook losse bijvangst moet er parkeren, in afwachting van een bekeuring. Ik zet mijn combinatie aan de linkerkant van het vak, zeg 1/8 voetbalveld en de dienstdoende agent gebaart geirriteerd dat ik mijn raampje open moet draaien. U moet schuin inparkeren! Ik zeg dat is leuk bedacht maar dan kom ik er nooit meer uit. U moet schuin inparkeren! Dat is leuk, maar stuur jij hem er dan zelf uit? Wilt u soms beweren dat u dit voertuig niet kunt besturen? Daar gaan we dan, denk ik. Visioenen van een koude brits, water en brood ipv Center Parcs (en tropisch zwemparadijs) doemen op uit mijn vanochtend zo vrolijke brein...

...uiteindelijk ga ik dus geen kant op. Ben uitgestapt en de motoragent voor mij heeft zijn helm afgezet. Ik zeg goedemorgen, zou u niet...terwijl ik naar hem toeloop. Op dat moment gaat een grote zwarte agent pontifikaal voor mij staan, met gestrekte arm tegen mijn borst en zegt geen stap meer verder! De moed zinkt me in de schoenen en ik denk, bekijk het maar. Ik weet niet wat dit is, wat het voorstelt, maar jullie mogen me boeien, ik praat niet meer, zet geen stap meer dan toegestaan en zoek het maar uit. Loop terug naar mijn auto en mijn vriendin ziet mijn gezicht dan op onweer staat. Agent komt met zijn klembord weer bij me staan en zegt, kenteken, papieren van de auto. Ik zeg: ik werk niet meer mee, boei me maar en mijn gezin. Sla een onschuldig gezin dat op vakantie ging maar in de boeien, we zoeken het wel uit bij de rechter. Nou meneer, niet zo hard van stapel lopen? Tsja, vertellen jullie mij maar waarom jullie me dan aangehouden hebben en wat jullie allemaal van mij willen, ik werk niet meer mee totdat ik alles weet. En oh ja, jullie mogen je allemaal legitimeren want ik ga een klacht tegen jullie indienen, als dit is wat ik denk dat het is!

Dit is een opleidingssituatie meneer, we controleren op aanhangers. Ik zeg ja, dat heb ik inmiddels wel afgeleid aan jullie geklungel en de andere auto's met aanhangers die nu het terreintje opgereden zijn, lekker vol. Maar vermoedelijk zit veiligheid achter dit idee? Ja meneer.

Leg me dan eens uit dat een bijna ongeluk met een aanhanger van een volgeladen Poolse vrachtwagen met een vollopende kruising niet opgelost wordt, maar een Shell Boedelbak, waarvan je weet dat hij altijd in orde is, er uitgepikt wordt, boven een gecrashde aanhanger van een Pool. Zo tegenstijdig? Inmiddels komt de 50+ motoragent er ook gezellig bijstaan.

Papieren overlegd. Stapt u maar uit de auto. Ik zeg eerst alle dienstpassen op tafel, ik fotografeer ze en daarna pas gaan we weer verder. Ze zuchten wat en uiteindelijk fotografeer ik alle dienstpassen, inclusief die van de hoofdagent (!) die ons van de weg plukte.

Aanhanger loskoppelen! Loskoppelen? Maar we staan hier op een lichte helling en ik ben vanochtend door mijn rug gegaan! Meneer, wilt u beweren dat u niet meer in staat bent om dit voertuig te besturen? Er welt inmiddels een ja op mijn lippen. 70 kg tillen en in mijn eentje tegenhouden. Uit hun grondhouding weet ik al dat ik dit helemaal alleen zal moeten gaan doen. Ik weet helemaal niet of die handrem van de boedelbak wel functioneert. Welke imbeciel zou 'm ooit los willen koppelen op een helling? Dus ik zeg nog, stel hij is los, wat wil je er dan mee doen? Heb je een kogeldrukmeter? Meneer u hoeft alleen maar onze instructies op te volgen. Ok, wat is dan de volgende instructie? Wacht, dat ga ik ff vragen! :D Stap voor stap moest hij iedere stap vragen bij de hoofdagent, die 1m van ons afstond en die deed alsof ik geen NL's verstond.

Ik moet mijn richtingaanwijzer aandoen? Man, je vroeg net of ik hem los wilde koppelen en dat heb ik gedaan! Enfin, boel weer aangekoppeld, richtingaanwijzers, bandenproefiel, WITTE PLAAT, code op witte plaat. Godzijdank, alles klopte!

En toen de klapperrrrrr. Uw huurcontract aub! Huurcontract, dat ding ligt nog op het aanrecht! Ik zeg, die ligt thuis. Dan heeft u een probleem. Op dat moment kijk ik echt naar zijn pistool aan zijn riem, om die af te pakken en iedereen daar ter plekke te executeren, inclusief de onschuldige burgers, dan maar collateral damage ::) 8)

In een flits besef ik me dat ik een roman uit de tijdschriftbak had gepakt en daarmee in mijn handen koffie ging pakken en het contract tegenkwam en die snel als boekenleggen in mijn roman had geschoven. Maar waar was die roman? In mijn handbagage? Of in mijn koffer onder die enorme stapel mountainbikes en andere koffers?

De agent ziet mijn wanhoop en zegt, denkt u eens goed na. Ik zeg weet het niet, het was zoveel stress vanochtend. Ik heb 10.000 dingen gedaan. Vertwijfeld begin ik maar eens in de Volvo door de achterdeur open te doen. De kids zitten met hun rug in de rijrichting. Ze hebben breedbeeld TV en het is echt genieten voor hen met dit spektakel. Godzijdank heeft deze junior agent niet naar de typegoedkeuring van mijn Volvo voor 7-personen kunnen vragen, want het had nog veel erger gekund. Ik zwaai theatraal de achterste deur open, zo van dit heeft toch geen zin. Het zijn drie hooibergen, niet eentje!

En tataaaa, daar ligt het boek op de achterbank, met het witte randje er uitstekend van het kut contract!

Deze amateurcontrole heeft zó lang geduurd, dat de Pool mét aanhanger allang weer weg was, asfaltgat was provosorisch hersteld, files waren weg en ik was twee uur te laat, bij mijn ex, om mijn kids op te halen. Veroordeling natuurlijk weer van de ex, want jij....etc.

Enfin, dit was blijkbaar de laatste stap. Een campagne, zo vlak voor de herstvakanties, om alle aanhangers plus caravans van de weg af te plukken, op zijn kleine postzegel  bij elkaar verzamelen. Het is misdadig en zou verboden moeten worden. Uitgebreide brief geschreven naar de corpschef met alle ID's van de betrokken agenten er in. Uiteraard nooit meer wat van gehoord...

Heb de surinaamse agent nog de sleutels van de Volvo in zijn handen geduwd, zo van nou is het jouw beurt. Ga jij maar laten zien dat je je roze papiertje verdiend hebt. Ik kreeg ze mooi weer terug en ze hielpen mij nog met achteruit steken, richting de helling voor de grasmaaiers die langs de geluidswal daar beneden moesten zijn. Van de zenuwen deed ik het in een keer goed en reed ik weg. Middelvinger klemde ik maar tussen mijn benen want anders had hij wel 5 keer naar die agenten geprikt, klaar voor de volgende bekeuring.

Per saldo: €0, uiteraard was er niets aan de hand, verkeerd geladen? Nee, natuurlijk niet. Maar één blik onder het gordijn van de boedelbak was voor een ervaren agent ruim voldoende geweest om te constateren dat hij aan 5% van zijn beladingscapaciteit zat en dat alle formaliteiten overgeslagen hadden kunnen worden.

Moet dit nou allemaal? Jazeker, want er zijn asos die met 5 kuub zand een oude enkelasser volladen en die gewoon lekker de snelweg opgaan. Tijdens die vakantie is het weer goed gekomen met mijn rug, alles weer op zijn plekje door het vele sporten en mountainbiken. Maar toen we weer in het donker terug bij huis waren, keken we wel weer meewarig naar het plekje waar die Pool gestrand was, om te zien of hij er toevallig niet nog stond! ;D :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Tis maar dat je het weet
« Reactie #32 Gepost op: 01-02-2021, 12:45 »
het was ook een les in conflictbeheersing en geduld; denk dat die politie-agenten in opleiding geslaagd zijn  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Tis maar dat je het weet
« Reactie #33 Gepost op: 01-02-2021, 13:41 »
Ach jeetje,
Wij Nederlanders vinden dat er van alles misgaat als het jezelf betreft.
Politie? Gewoon meewerken is de beste strategie des te eerder ben je klaar. Gewoon je mond houden en geen commentaar leveren op hun werkzaamheden anders gaan ze alles controleren je rijbewijs, verzekering, apk, profiel van je banden meten, alcohol, drugs, je hebt een petje op of je hebt teveel tattoos (was 40 jaar geleden zo toen ik in Seedorf in dienst lag bij grenscontrole je auto werd dan meteen overhoop gehaald duurde 2 uur extra zo'n grensovergang) enz.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Tis maar dat je het weet
« Reactie #34 Gepost op: 01-02-2021, 13:55 »
Gewoon je mond houden was zeker een optie geweest en dat heb ik ook gedaan. Maar je per ongeluk in gevaar brengen door rare maneuvres mogen ze niet. Daar zouden ze best 2 x over kunnen nadenken. Verder is het wel raar als de brandweer bij jou in huis komt om je te beboeten voor een foute brandblusser terwijl de vlammen uit het pand van je buren slaan en ze vervolgens niet reageren, toch? Verkeerde prio's in mijn ogen. En verder totaal geen rekening houden met de beperkingen van de ander. 10 Fitte mannen, vers van de academie, om je heen en terwijl jij duidelijk uitlegt dat je door je rug bent gegaan toch een dissel van 50 kg op moeten pakken met één hand!?
Uiterst burgeronvriendelijk, respectloos. Wat was er nou eerder, respectloos gedrag van burgers waardoor agenten zich standaard respectloos naar jou en je familie mogen opstellen? Of fout opgevoede dienders, die op de politieschool uitgelegd (of thuis?) krijgen dat je iedereen maar respectloos moet uitdagen, omdat je tóch geen respect krijgt? Het spijt me, net als propje, zodra ik door heb dat dit spelletje gespeeld wordt, doe ik niet meer mee! Dan maar net als bij de grens van Marokko 48u over een grenspassage of politiecontrole doen. Zodra moeders en kinderen hun behoeften in het gras gaan doen dan is het misschien toch een teken dat je burgers onnodig leed aandoet? Afkappen dus die controle en lekker allemaal aan de snert op het hoofdburo?

Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Tis maar dat je het weet
« Reactie #35 Gepost op: 01-02-2021, 14:27 »
Tuurlijk, iedereen zijn eigen keuze hoe hier mee om te gaan. Levert voor ons leuke verhalen op en als jij hier zelf dan ook tevreden mee bent is dat een win-win!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Tis maar dat je het weet
« Reactie #36 Gepost op: 01-02-2021, 15:34 »
Ja klopt ik heb een kort lontje.
En dat is best vervelend.
Je wordt ermee geboren.
En geeft me soms ook vervelende gevolgen.
Daarom heb ik ook liever dat ze me met rust laten.
Soms hoop je dat het met de jaren milder wordt.
Maar het lontje ontsteekt af en toe nog wel eens.
Daarom rij ik ook off road motor.
Gewoon nergens aan hoeven denken je volle concentratie op het rijden heerlijk.
Joh iedereen is ook moe van het virus.
We zijn aan vakantie toe.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 226
Re: Tis maar dat je het weet
« Reactie #37 Gepost op: 01-02-2021, 17:43 »
Nee propje ( geen vakantie ) was het maar weer 1975 minder mensen , minder regels ,meer ruimte ,voor alle hobby"s waar je ruimte voor nodig hebt.


Lekker rond rijden op de oude kreidler , volgas met buitenboordmotor door het ilperveld  , jacht geweeren die met oud en nieuw werden leeggeschoten opstraat en iedereen vond het normaal , en dat was het ook.



Als dit nu doet wat ik hier boven  beschrijf  , krijg je nooit geen V.O.G. meer .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Tis maar dat je het weet
« Reactie #38 Gepost op: 01-02-2021, 18:24 »
member toen waren er maar misschien 13 miljoen mensen.
De mensen die toen 65 waren ook meteen oud ze konden zich laten inschrijven in het bejaarden huis en nu heb fitte 65 plus mensen die de natuur opzoeken en je eigenlijk niet willen ontmoeten met je herrie motor......
Weinig kennis over luchtvervuiling enz.
Je leefde minder lang in goede gezondheid.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Tis maar dat je het weet
« Reactie #39 Gepost op: 01-02-2021, 18:34 »
Wel lol gehad in 65 jr.


Ik moet nu tot 67 als het niet nog meer word en dat verrek ik.
Want oh oh oh ons pensioenpotje raakt leeg.
Dus doorwerken tot je erbij neervalt.
Dat gaan we niet doen.
Vandaar dat ik het nu probeer met 24 uur werken
En ik lijk het te redden.
Elke dag dat ik te lang doorwerk zou ik mezelf kwalijk moeten nemen.
Hou ik me altijd voor.
Als ik ook maar enigzins kan stoppen is het gelijk direct meteen nu.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Tis maar dat je het weet
« Reactie #40 Gepost op: 01-02-2021, 19:14 »
Wat is je leeftijd Marco?

Post Merge: 01-02-2021, 19:16
Ik ben vorig jaar gestopt met werken (62 jaar) heerlijk geen dag spijt van gehad.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1533
Re: Tis maar dat je het weet
« Reactie #41 Gepost op: 01-02-2021, 19:36 »
Ik stop met 63, nog 5 jaar!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Tis maar dat je het weet
« Reactie #42 Gepost op: 01-02-2021, 19:53 »
Wel lol gehad in 65 jr.
Ik moet nu tot 67 als het niet nog meer word en dat verrek ik.
Want oh oh oh ons pensioenpotje raakt leeg.
Volgens mij mag iedereen in Nederland gewoon helemaal zelf bepalen wanneer ie stopt met werken hoor

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Tis maar dat je het weet
« Reactie #43 Gepost op: 01-02-2021, 20:02 »
ja hoor dat klopt maar dan verhonger ik de laatste 10 jaar.
of je moet kiezen om er als het geld op is er een einde aan te breien.
ik ben pas 54 geworden.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Tis maar dat je het weet
« Reactie #44 Gepost op: 01-02-2021, 20:25 »
Na je 60ste mag je het zelf bepalen. (Bij de overheid)