Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Isolatie materiaal  (gelezen 2331 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Isolatie materiaal
« Gepost op: 18-03-2006, 01:57 »
Ben op zoek naar isolatie materiaal om te voorkomen dat mijn tassen het te warm krijgen bij mijn uitlaat ;)

Op mijn DRZ zit aan de binnenkant van het plastic zijpaneel van dat alu-folie-matjes iso-spul om smelten door de uitlaat te voorkomen. Zit ook tussen de hoofdframebuis en de tank waarschijnlijk omdat die buis daar vol zit met hete olie.

Kan bij de bouwmarkt wel van die alu iso-matjes (voor achter de verwarmingsradiator) vinden maar daar zit ook altijd schuim in en dat gaat waarschijnlijk smelten :(

Wie weet waar ik van dat echte spul kan krijgen ???
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Isolatie materiaal
« Reactie #1 Gepost op: 18-03-2006, 07:33 »
Hoi,

de linker koffer van een R1200GS heeft zo'n hittebestendig paneeltje aan de onderzijde waar de uitsparing voor de uitlaat zit. Kost je wel de hoofdprijs vrees ik, iets van 45,- Euro....  :-[

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Isolatie materiaal
« Reactie #2 Gepost op: 18-03-2006, 11:26 »
ooit wel een s gedacht aan glasvezelband? dat zit bij mij om de bochten en ik moet zeggen mijn rechterbeen is net zo warm als m'n linker.
(de bochten lopen rechts langs het blok)
dat spul koop je bij de harley dealert voor €80 en bij een automaterialen zaak voor €3 de meter.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Isolatie materiaal
« Reactie #3 Gepost op: 18-03-2006, 13:08 »
Volgens mij is er ook aluminium tape achtig spul voor dat soort dingen te koop. Maar waar?????

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Isolatie materiaal
« Reactie #4 Gepost op: 18-03-2006, 21:50 »
Volgens mij is er ook aluminium tape achtig spul voor dat soort dingen te koop. Maar waar?????

Volgens mij bij de Instelateur te verkrijgen.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: Isolatie materiaal
« Reactie #5 Gepost op: 28-03-2006, 00:51 »
Ik was ook op zoek naar zoiets.
Ik heb het vandaag gevonden(bij de Praxis)
Het is van dat luchtbubbeltjes plastic(nopfolie) wat men ook gebruikt om spullen in te verpakken, met het verschil dat hier aan beide zijden aluminiumfolie zit.
Het is een rol van 60cm breed en 10 meter lang.(Dus ik heb nog wel wat voor je liggen hier)




Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Isolatie materiaal
« Reactie #6 Gepost op: 28-03-2006, 09:20 »
Hoi Edward,

Bedankt voor de tip :) En yep, heb ik ook naar gekeken. Maar dat bubbel-plastic wat tussen die alu-folie laagjes in zit gaat volgens mij smelten. De brommer-boer waar onder BMW heeft wel van die mooie stukjes liggen... voor de hoofdprijs.

Ik heb zelf maar mijn eigen NASA hitteschild gebouwd van een stuk alu-hobbyplaat van 0,5 mm. Dat in de juiste vorm geknipt, randjes omgebogen, gaatjes geboord en met tie-wrapjes tegen mijn zijtas gezet. Werkte prima op de Moroc-tryout.

En nu maar hopen dat, in tegensteling tot het model van NASA, mijn hitteschild wel blijft zitten :-X Waarschijnlijk lezen ze in Houston deze topic al een tijdje met grote interesse mee ;D
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Isolatie materiaal
« Reactie #7 Gepost op: 28-03-2006, 18:30 »
Zorg voor ventilatieruimte achter je schildje. Dan werkt het helemaal optimaal.