Na 30.000 km op mijn DRZ was het olieverbruik opgelopen tot 1 liter/3000 km. Nog redelijk binnen de grenzen maar toch
Ik heb toen contact opgenomen met Dokter Ap, professeur in de DRZ-kunde en geeft hier af en toe korte colleges.
Op zijn advies hebben we zowel de IN als EX kleprubbers (van bovenaf) vervangen.
De oude kleprubbers ware 0.5 mm wijder geworden t.o.v. verse rubbers
Nu is het nog te vroeg om een verandering in het olie verbruik te meten, heb pas 20 km gereden sindsdien.
Maar wat me wel direct opviel, is dat mijn DRZ veel feller is geworden; een totaal andere brommer
En nu natuurlijk de (leken) vraag
Wat kan het verband zijn tussen nieuwe kleprubbers en een verhoogde trekkracht
Heeft ie hiervoor valse lucht aangezogen langs de IN-kleprubbers met als gevolg minder vermogen/koppel
En dus ook olie langs de IN-rubbers aangezogen?
Heeft de overdruk via de EX-kleprubbers de nodige olie de klepdeksel uit en de carb in geblazen?
Thanks alvast