Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wat ik nou toch weer vind...  (gelezen 2219 keer)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Wat ik nou toch weer vind...
« Gepost op: 09-03-2008, 16:44 »
Altijd vertrouwen gehad in sluitschakels met visjes, tot nu :-\





Ik zou eerder de kant van het visje verdenken van zwakheid. Maar niet dus  ???

Gebroken stukjes (pennetjes) zaten wel gortdroog behoorijk vast in de "buur"schakels, dus ik denk dat daar wel iets van een oorzaak ligt.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Wat ik nou toch weer vind...
« Reactie #1 Gepost op: 09-03-2008, 17:10 »
nooit vertrouwen gehad in vissen, lust ze niet ;)
Vooral niet op een zware fiets met veel koppel die off road gebruikt word.
In de winter door een bevroren modder plas gezakt, ben nog geen 8 seconden bezig om er doorheen te komen of....
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Wat ik nou toch weer vind...
« Reactie #2 Gepost op: 09-03-2008, 17:13 »
Ik vervang die schakel zeker 2 tot 3 keer tijdens de levensduur van de ketting.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Wat ik nou toch weer vind...
« Reactie #3 Gepost op: 09-03-2008, 17:19 »
Klink DID z-ring 8)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Wat ik nou toch weer vind...
« Reactie #4 Gepost op: 09-03-2008, 17:59 »
vindt je het gek er mist al een rol tussen de schakels.
Zou maar wat eerder een ketting wissel doen als ik jouw was.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Wat ik nou toch weer vind...
« Reactie #5 Gepost op: 09-03-2008, 19:04 »
 :stupid:, dat visje zit er ook al niet meer echt lekker op. Bij mij komen allen dit soort schakels ertussen als noodgeval onderweg. En dan thuis weer een verse (met de bankhamer geklonken) ketting erop.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Wat ik nou toch weer vind...
« Reactie #6 Gepost op: 09-03-2008, 19:07 »
Is het de foto, of zijn je O-ringen gewoon helemaal weg?

De ketting is op, gaar, verrot versleten. Als je visje niet was geknapt, dan was de ketting wel op een andere plek kapot gegaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Wat ik nou toch weer vind...
« Reactie #7 Gepost op: 09-03-2008, 19:46 »
Ik vind visjes betrouwbaar. Er komt echter een moment dat je ketting zover opgerekt is dat je visje wat los komt te zitten. Het 8-je rekt, het visje rekt niet mee, dus uiteindelijk schiet de 'staart' los. En dan is het 'rotvisjes, niet betrouwbaar'. Terwijl eigenlijk je ketting gewoon te ver versleten is.

Dat jouw ketting nu breekt met het visje nog keurig op z'n plek zegt eigenlijk al hoe goed die verbinding is.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Wat ik nou toch weer vind...
« Reactie #8 Gepost op: 09-03-2008, 20:04 »
Is het de foto, of zijn je O-ringen gewoon helemaal weg?

De ketting is op, gaar, verrot versleten. Als je visje niet was geknapt, dan was de ketting wel op een andere plek kapot gegaan.

Klopt, was hem ook aan het vervangen. O-ringen zaten er nog gewoon tussen.

:stupid:, dat visje zit er ook al niet meer echt lekker op.

Kwam door die breuk aan de andere kant.

Dat jouw ketting nu breekt met het visje nog keurig op z'n plek zegt eigenlijk al hoe goed die verbinding is.

Zit ook weer wat in. Had tot nu toe ook nog nooit problemen met visjes maar ook niet met klinkschakels. Terwijl ik kettingen altijd tot de draad verslijt. Zit wel wat in wat Klaas zegt, tussentijds vervangen, of op z'n minst af en toe loshalen om te kijken of het vet er niet uit is, dat was denk ik bij mij de boosdoener.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Wat ik nou toch weer vind...
« Reactie #9 Gepost op: 09-03-2008, 20:34 »
dit had net zo goed duurder kunnen uitvallen voor je....! :o
zal wat meer op gelet moeten worden door degene met "visjes"
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Wat ik nou toch weer vind...
« Reactie #10 Gepost op: 09-03-2008, 20:49 »
idd:

a- er mist al een rol
b- Laat dat O-ring maar weg.. want dat is niet best
c- die ketting staat stijf van de roest: 1x goed roesten = weggooien!

Een ketting breekt alleen als ie niet normaal recht belast wordt, en dat kan alleen als ie slecht gespannnen is, of anderzijds niet meer goed in orde is (missende rollen, stijf/geroest en daardoor niet goed op het tandwiel lopend)

tijd voor een nieuwe!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Wat ik nou toch weer vind...
« Reactie #11 Gepost op: 09-03-2008, 20:51 »
Heb je lekker wat vet in die schakel met het visje gepropt toen je de ketting monteerde?

Altijd goed opletten of hij nog wel lekker scharniert, anders compleet nieuwe schakel met nieuw visje.

Wat ook wel wil helpen in Stealth voor- en achtertandwiel. Omdat die flink minder slijt, slijt ook je ketting minder snel.

Heeft iemand wel eens zo'n tandwielsetje van Ceradure geprobeerd?

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Wat ik nou toch weer vind...
« Reactie #12 Gepost op: 09-03-2008, 20:53 »
Citaat
Een ketting breekt alleen als ie niet normaal recht belast wordt, en dat kan alleen als ie slecht gespannnen is, of anderzijds niet meer goed in orde is (missende rollen, stijf/geroest en daardoor niet goed op het tandwiel lopend)

Ik ga er dan ook geen conclusie aan verbinden over wel/geen visjes. Wel voornemen om iets eerder een ketting af te schrijven.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Wat ik nou toch weer vind...
« Reactie #13 Gepost op: 09-03-2008, 20:57 »
Heb je lekker wat vet in die schakel met het visje gepropt toen je de ketting monteerde?
Dat wel, maar daarna niet meer gecheckt.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Wat ik nou toch weer vind...
« Reactie #14 Gepost op: 09-03-2008, 20:59 »
Heeft iemand wel eens zo'n tandwielsetje van Ceradure geprobeerd?

Jep:

Ze hebben voor mij speciaal voor de LC8 2 setjes gemaakt. Superlicht (helemaal Alu...), maar zeker een stuk slijtvaster dan gewoon Alu-tandwielen.

Uiteindelijk heb ik door de val bij de Tuareg vorig jaar ze niet echt systematisch kunnen testen. Maar ik denk dat ik er best 2x de Tuareg rally mee had kunnen rijden.  Ik heb er uiteindelijk 1,5x de Tuarge rally route mee gereden, en nog wat ritjes in NL. Maar das op de LC8 dus he!
Die 100pk erop is iig geen probleem.

Ik ga het dit jaar iig weer proberen, met het 2e setje Ceradure.