Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: bandenpomp en bandenlichters  (gelezen 17971 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 241
bandenpomp en bandenlichters
« Gepost op: 10-09-2007, 22:11 »
hallo,

wat is een goede, degelijke handpomp en waar te koop?
evenzo voor bandenlichters.

ervaringen welkom

gr.
Sander

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: bandenpomp en bandenlichters
« Reactie #1 Gepost op: 10-09-2007, 23:03 »
Mountainbike pompjes bij de Halfords + bandenspanningmetertje in balpenformaat. Bandenlichters bij iedere all/offroad motorzaak. Klein = fijn maar vergt meer kracht. Groot = niet fijn maar gaat wel makkelijker. 't Kan met 1 maar minimaal 2 is wel handig.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: bandenpomp en bandenlichters
« Reactie #2 Gepost op: 10-09-2007, 23:26 »
Voor onderweg heb ik een MTB pompje met 3 segmenten voor extra slagvolume en 2 korte lichters van Louis/Motozoom.
De lange bandenlichters die ik ook heb gebruik ik na voldoende oefening ondertussen ook thuis niet meer.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: bandenpomp en bandenlichters
« Reactie #3 Gepost op: 11-09-2007, 12:48 »
Ik heb de bandenlichters uit de brommerwinkel vandaan.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: bandenpomp en bandenlichters
« Reactie #4 Gepost op: 11-09-2007, 13:38 »
Eeehh van die korte bandenlichters van Louis.de

En om op te pompen heb ik, ssst niet verder vertellen, vier pompjes bij me. Maar dat is per ongeluk (echt waar).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: bandenpomp en bandenlichters
« Reactie #5 Gepost op: 06-02-2008, 15:03 »
er is een uitstekend voetpompje te koop o.a. bij motozoom in een eenvoudige versie voor 39,95, ik heb er een met een ktm logo en elctronische bandenspanningsmeter maar die koste 59,95 ..... wel heel goed en heel compact.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 90
Re: bandenpomp en bandenlichters
« Reactie #6 Gepost op: 06-02-2008, 18:33 »
twee bandenlichters bij de automaterialenzaak gehaald, 40 cm lang (met trekbandjes op de achterbrug gemonteerd), CO2 pompje/patronen. Heb wel eens een handpompje en minibandenlichters gebruikt in Mauretanie bij ++35 graden C . Was dus tevens de laatste keer......
Wel de autobandenlichters iets aangepast zodat die niet van die afdrukken in de velgrand maakt (verstijvings ribben klein stukje weggeslepen) 8)
slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: bandenpomp en bandenlichters
« Reactie #7 Gepost op: 09-02-2008, 14:24 »
Adriaan (Ad) heeft ooit groot ingekocht, voor een aantal leden hier:  http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php/topic,180.0.html

Ik had toen al degene die Meindert op het eerste fotootje laat zien, werken op zich wel, maar achteraf spijt dat ik die van Ad niet mee ingekocht heb. Onderweg naar Polen 3x mijn achterband moeten plakken en aan de start van de OER nog een stapel banden gewisseld met dit setje via Ad (Bas had ze bij) en dat scheelde toch echt behoorlijk, zelfs met mijn taaie teraflex....  Is dus een set van een grote en 2 kleine, maar met een kleintje kwamen we eigenlijk al prima toe, dus 1 grote en 1 kleine zou ook kunnen denk ik....

Eens kijken of ze deze een beetje in de buurt verkopen, anders die Wim Boks maar eens vragen of ie ze nog steeds verkoopt....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: bandenpomp en bandenlichters
« Reactie #8 Gepost op: 09-02-2008, 22:04 »
Voor alletwee geldt hoe groter hoe makkelijker.... :-)

Ik heb altijd veel plezier van een extra hulpje namelijk kunststof velg beschermers (Gericke).
Die klem je om de velg en vervolgens kun je extra lomp je bandenlichter over die velg wurgen zonder dat je 'm beschadigd.
Maaaaarrrrrr, ook als je de band er weer op wil frotten glijdt de band makkelijker over die plastic stukken dan over aluminium.

Dit is zo'n handigheidje waar ik eerst niet veel vertrouwen in had maar nu wel altijd bij me heb.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 89
Re: bandenpomp en bandenlichters
« Reactie #9 Gepost op: 13-02-2008, 04:26 »

ik heb de titanium banden lichters van aerostich uit de states drie stuks 25cm lang en weegt 3xnix , pompje van sommer ktm en een analoogklokje met een drukknopje om de druk af te laten na aflezen(zelfde principe als een compressie meter/schrijver.)

en een een tooltje om je ventiel door de velg te trekken das een handvatje met een 15cm staalkabeltje en aan het uiteinde ventiel (binnen)schroefdraad reuze handig scheelt een hoop gepiel en afgeklemde vingers(zeker bij een terraflex)
KTM Rally Replica.........gooooood vibrations!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: bandenpomp en bandenlichters
« Reactie #10 Gepost op: 13-02-2008, 07:23 »
Ik heb twee bandelichters laten smeden uit betonijzer in Mali. Geef toe, niet dezelfde kwaliteit als van Sommer, maar heb er wel een band mee gewisseld!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: bandenpomp en bandenlichters
« Reactie #11 Gepost op: 13-02-2008, 23:07 »
en een een tooltje om je ventiel door de velg te trekken das een handvatje met een 15cm staalkabeltje en aan het uiteinde ventiel (binnen)schroefdraad reuze handig scheelt een hoop gepiel en afgeklemde vingers(zeker bij een terraflex)

Heee da's handig. Die kende ik nog niet!!
Ga ik ook 's een keertje maken.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: bandenpomp en bandenlichters
« Reactie #12 Gepost op: 10-08-2008, 19:45 »
Of je leg het ventiel éérst in de velg en dan pas je band er over heen :)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: bandenpomp en bandenlichters
« Reactie #13 Gepost op: 17-08-2008, 00:33 »
Heee da's handig. Die kende ik nog niet!!
Ga ik ook 's een keertje maken.
Voor die paar euro kan je eigenlijk niet zelf aan de knutsel gaan:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370075939511&ssPageName=ADME:B:EF:GB:1123

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: bandenpomp en bandenlichters
« Reactie #14 Gepost op: 17-08-2008, 19:16 »
Ik heb 'm ook gekocht, ook handig voor thuis!