Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Knie Brace  (gelezen 64424 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Knie Brace
« Reactie #60 Gepost op: 21-10-2013, 11:49 »
ik doe de braces over een jogging broek, zonder problemen de ms1000 me gereden en een stapel otritten
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Knie Brace
« Reactie #61 Gepost op: 21-10-2013, 11:58 »
Ik had er een dunne thermobroek onderaan, in een joggingbroek zou ik me te pletter zweten denk ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Knie Brace
« Reactie #62 Gepost op: 21-10-2013, 12:37 »

POD:
De K300 en K700 zijn vrijwel identiek. Ook hier kun je over een goedkope en een duurdere versie van dezelfde brace spreken.
In het dagelijks gebruik zul je waarschijnlijk ook niet veel verschil merken tussen beiden.
Bij mij passen deze braces perfect. De polstering is naar mijn mening het beste van alle braces. Vooral de banden om de brace mee vast te zetten zijn goed op maat en passen perfect bij de maat van de brace.
De knie kap zou wat mij betreft iets gladder mogen aansluiten op de rest van de brace. Met name als je je knie buigt. Hier scoort de Alpinestars beter.
De over-strek beveiliging lijkt goed te werken met vulstukjes.
De toekomst moet uitwijzen of ik over een jaar ook echt tevreden ben over deze brace (update volgt).



Niet om lullig te doen, maar:


http://www.e-dirt.co.za/forum/forum_posts.asp?TID=53486

http://www.ktmforum.co.uk/off-road-enduro/120633-check-your-pods-k700-k300.html

Niet echt goede reclame, zou in ieder geval de tips die daar gegeven worden goed opvolgen. Misschien een idee om eens bij POD na te vragen hoe dit kan en of de braces inmiddels verbeterd zijn?
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Knie Brace
« Reactie #63 Gepost op: 18-11-2013, 10:15 »
tsja, je kan beter wel van alles bijhouden,,, dus ook knee braces,,, na elka rit gewoon checken zoals met alles na een rit,,, je moto twee jaar lang wegzetten in de schuur zonder omkijken maar wel 16 ritten rijden per jaar vind die moto ook niet fijn,,,,,,,,,,,,,, kan me trouwens niet voorstellen dat het zonder knee braces minder erg geweest waren in de twee voorbeelden hierboven,,, overigens de TLD catalyst die ik heb zijn nu ruim een jaar oud en nog steeds perfect in orde,,, aantal keren eraf gestapt en nooit wat gehad op wat vocht in de knietjes na

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: Knie Brace
« Reactie #64 Gepost op: 24-11-2013, 22:00 »
Ik heb het hele seizoen nu met de Astrisk Ultracel gereden. En ook in de Hellas Rally. In het begin wat last van schuurplekken in de knieholtes. Braces opnieuw afgesteld en toen was het over. Onder het rijden voel ik ze niet. Ze zijn wel 'groots' dus je moet je crossbroeken er wel op aanpassen. Zonder braces rijden voelt nu trouwens erg kaal :-). De sluiting is gemakkelijk en het comfort is groot. Je moet idd wel crosslaarzen aan hebben. Anders zakken ze. Veel km's/uren gemaakt met de gebruikelijke afstapjes onder het rijden :-( of dat je laars ergens bleef haken...geen last van de knieen dus blijkbaar doen ze hun werk goed. Ik kocht ze trouwens preventief.
 
Nadeel van braces; je broeken en je plastic slijten veel sneller...maar die kun je vervangen...bij een kapotte knie is dat lastiger.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: Knie Brace
« Reactie #65 Gepost op: 24-11-2013, 22:33 »
Nadeel van braces; je broeken en je plastic slijten veel sneller...maar die kun je vervangen...bij een kapotte knie is dat lastiger.

Braces kwamen ook snel door de stof van mijn broek heen. Toen een paar van die leren ouderwetse knielappen aan de binnenkant van de broek gezet met een paar steken -werkt prima.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Knie Brace (very low budget)
« Reactie #66 Gepost op: 25-12-2013, 10:56 »
Voor mensen die al tijden twijfelen over het nut van een brace en er dus niet de centjes voor willen ophoesten:

http://www.24mx.nl/kniebescherming-sixsixone-cyclone-wired-zwart

Kniebeschermer plus brace voor nog geen 50 Euro en lijken sprekend op de EVS Vision.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Knie Brace
« Reactie #67 Gepost op: 25-12-2013, 21:18 »
Ik ben ook nog op zoek naar goede kniebeschermers !

Had eerst een setje vrij simpele, maar die waren beetje op aan het raken (elastiek was echt op) en heb toen zulke gekocht ;
http://mx-deals.nl/thor-force-kniebeschermer-s8-zwart-s-m.html
maar die zitten bij mij dus echt voor geen meter.
Of ze zitten te los, of zitten zo strak dat de stieken aan de achterkant gewoon in mijn benen snijden... :-X

Setje voor 5 tientjes is geen geld, maar dan moeten ze wel "lekker" zitten !, en uiteraard voldoende beschermen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Knie Brace
« Reactie #68 Gepost op: 25-12-2013, 22:13 »
Ach, je kunt ze binnen 7 werkdagen terugsturen als ze niet bevallen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Knie Brace
« Reactie #69 Gepost op: 26-12-2013, 09:09 »
Da's ook wel weer zo, dus besteld !

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Knie Brace
« Reactie #70 Gepost op: 01-01-2014, 17:38 »
En heb ze nu aan, ff proefzitten  :D
Zit niet verkeerd, iig beter dan m'n huidige.

Jammer genoeg voorlopig nog niet in de praktijk testen...
Zijn er ook ribbenbeschermers te koop ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Knie Brace
« Reactie #71 Gepost op: 01-01-2014, 17:40 »
Ha ha, nee.

Maar het schijnt dat ze in een ziekenhuis wel een gipscorset voor je kunnen maken ;D

Wat heb je nĂș weer uitgespookt? ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Knie Brace
« Reactie #72 Gepost op: 01-01-2014, 18:14 »
Ehm, het Vianen Eldorado aan grondig bodemonderzoek onderworpen ?!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Knie Brace
« Reactie #73 Gepost op: 01-01-2014, 18:17 »
En? Wat was de uitslag van het bodemmonster?

Gebroken of gekneusd?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Knie Brace
« Reactie #74 Gepost op: 01-01-2014, 18:31 »
Voorlopig lijkt me gekneusd, bij gebroken had ik waarschijnlijk wel naar het lab gemoeten voor definitief uitsluitsel  :D