Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: T400  (gelezen 7523 keer)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
T400
« Gepost op: 04-03-2013, 22:12 »
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: T400
« Reactie #1 Gepost op: 05-03-2013, 10:00 »
Mooi zo'n zwarte velg en poten. Ik wil ook. ;-). gewoon uit spuitbusje? Hoe krijgen 'we' onze roestige spaken weer mooi? Zat zelf te denken aan grijze hamerslag.


Iets anders. Gisteren mijn tweede en derde bobine verwisseld. Loopt stuk beter.   ::)
 had ze al eens los gehad om contacten schoon te maken en in te spuiten. bood toen geen soelaas. loopt nu stationair netjes op 3 pootjes. Alleen bij een streepje gas nog wat onrustig en rauw (Lastig op rotondes). Ook de originele uitlaten getest. Loopt er net zo rauw op, alleen trekt een stuk minder 'vrij' dan met mijn blérpijpen.
Dus die er maar weer op gezet en bij noppy eens checken of hij nog wat DB-Dawg heeft liggen.
Als jou tiger weer loopt zou ik er wel eens een stukje op willen rijden om te vergelijken met die van mij. Misschien is het onrustige lopen bij lage toeren wel normaal (maar denk het niet).


Nog bedankt voor het lenen van de spullen!


gr
remco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: T400
« Reactie #2 Gepost op: 05-03-2013, 10:45 »
Ik heb een Sprint 900 gehad met een zelfde blok en nooit last gehad van onrustig lopen.
Werd altijd netjes afgesteld bij voormalige Triumph dealer Joop Richter. Via de afzonderlijke uitlaten werden de carb's per stuk netjes afgesteld. Via gaatjes in elke uitlaat (dus niet demper) werd de CO gemeten en zodoende afgesteld.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: T400
« Reactie #3 Gepost op: 05-03-2013, 17:08 »
Moet idd via gaatjes want 3 in 2.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: T400
« Reactie #4 Gepost op: 06-03-2013, 18:32 »
Mooi zo'n zwarte velg en poten. Ik wil ook. ;-). gewoon uit spuitbusje? Hoe krijgen 'we' onze roestige spaken weer mooi? Zat zelf te denken aan grijze hamerslag.


Iets anders. Gisteren mijn tweede en derde bobine verwisseld. Loopt stuk beter.   ::)
 had ze al eens los gehad om contacten schoon te maken en in te spuiten. bood toen geen soelaas. loopt nu stationair netjes op 3 pootjes. Alleen bij een streepje gas nog wat onrustig en rauw (Lastig op rotondes). Ook de originele uitlaten getest. Loopt er net zo rauw op, alleen trekt een stuk minder 'vrij' dan met mijn blérpijpen.
Dus die er maar weer op gezet en bij noppy eens checken of hij nog wat DB-Dawg heeft liggen.
Als jou tiger weer loopt zou ik er wel eens een stukje op willen rijden om te vergelijken met die van mij. Misschien is het onrustige lopen bij lage toeren wel normaal (maar denk het niet).


Nog bedankt voor het lenen van de spullen!


gr
remco


Ja dit is een budget projectje dus behalve wat grondig onderhoud wordt de zwarte spuitbus veel gebruikt  :D
Wilde er de eerste (?) allroad ratbike van maken maar er komen toch wel mooie stukken onder de bagger vandaan.
Dus ik weet niet precies wat het nou wordt  ::)


Je mag met plezier een keer komen rijden alleen heb ik zelf geen flauw idee hoe-ie loopt. Ik heb ook de carbs gereinigd zodat-ie weer op 3 ipv 2 poten liep maar verder weet ik nog niks. Ze moeten erg mooi kunnen lopen - als je de Triumph-eigen mechanische geluidjes even negeert -  maar hoe dat is bij deze dingen, nog geen idee.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: T400
« Reactie #5 Gepost op: 11-03-2013, 20:47 »



Ex schade HD FatBoy  8)  met een beetje nieuwe coating.


Beetje nieuwe wol van Bolski er in om de auto-alarmen met rust te laten.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: T400
« Reactie #6 Gepost op: 12-03-2013, 08:45 »
zijn geen supertrapps toch? stoere band, wat is dat? Ik krijg deze week nieuwe naalden en emulsiebuizen binnen, verwacht dan dat loopt als zonnetje.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: T400
« Reactie #7 Gepost op: 12-03-2013, 18:27 »
Jawel  ;) , deze zit alleen op z'n kop omdat ze bij een Harley aan de rechterkant naast elkaar hangen.
Die band is een Heidenau K60 Scout. Voor ook trouwens maar die voor en achter lijken niet echt op elkaar.


Benieuwd hoe dat gaat met nieuwe naalden + buizen, misschien doe ik dat ook nog als ik tijd heb ...
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: T400
« Reactie #8 Gepost op: 27-04-2013, 16:35 »

Projectjes moeten rijden  8)  Na een enkeltje Andalusie (2.600 km  ::) ) is het tijd om het ouwe beest uit te proberen rond de Sierra Nevada.


Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • fka van
  • *****
  • Berichten: 468
Re: T400
« Reactie #9 Gepost op: 27-04-2013, 17:52 »
goed bezig, mannen!
knallen, met die ballen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: T400
« Reactie #10 Gepost op: 28-04-2013, 21:59 »
Cool. Loopt 'ie goed?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: T400
« Reactie #11 Gepost op: 28-04-2013, 22:09 »
Ziet er lekker 'bad' uit! 8)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: T400
« Reactie #12 Gepost op: 28-04-2013, 22:13 »
Citaat
Cool. Loopt 'ie goed?

Redelijk. Verbruik was hoog ergens onderweg richting Spanje de dop aan de rechterkant van het luchtfilter afgehaald, daar kan ik nu makkelijk bij  :D   Toen ging het verbruik van 1 op 12 ( :-[ ) naar bijna 1 op 16. Maar trok hij niet meer lekker door boven de 6.000 toeren.
Tijdens de 4 dagen rond de Sierra Nevada raakte een stationaire sproeier verstopt door troep uit het oude (van binnen oplossende) benzine slangetje. Daardoor liep-ie pas vanaf ongeveer 3.500 toeren op 3 cilinders. Dus moest ik wel veel gas geven  :P
Slangetje vernieuwd, en de gasnaalden een standje lager gezet. Nu loopt-ie best aardig goed. Verbruik niet meer gemeten, maar dat maakt niet zo veel uit. Ik ga er niet veel (maar wel leuke) kilometers mee maken.
Verder 0,0 problemen, erg betrouwbaar ding.
Geluid is top.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: T400
« Reactie #13 Gepost op: 29-04-2013, 09:59 »
met die openener pijpen heb je waarschijnlijk een 120 hoofdsproeier nodig en inderdaad de luchtfilter dop er af.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: T400
« Reactie #14 Gepost op: 29-04-2013, 21:57 »
 8)  Standaard moetie zeker 1:18 kunnen rijden, bij 120  loopt mijn Tiger 1:20, bij mij is synchronisatie van de carbs het toverwoord.
leuk te zien dat er nog meer gekken zijn die hun Tiger naast de weg uitlaten , heb voor dat doel net een 21" voorwiel laten spaken, en met een
Mefo Explorer erom is het naast de weg zeker een verbetering.
Maar over die Sierra's is dat een omgeving  waar je een week met een tent achterop kunt rondstruinen ,
 zonder meteen in harcore te verzanden?
Het lijkt me mooi uitgestrekt.
 
HansD

 

 
 

 
Big Bigger Tiger en Big again