Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Yamaha T7 (concept)  (gelezen 75295 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #315 Gepost op: 21-07-2019, 20:50 »
Eigenaar van de shop vertelde me dat...hijnhad strek vermoeden van

Offline member

  • *****
  • Berichten: 380
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #316 Gepost op: 21-07-2019, 21:43 »
member, bedankt voor de foto.



Gisteren samen met maatje afgereisd naar Volkel. Had laat op de dag ingepland zodat niet al te veel van mijn vrije zaterdag sleutel tijd verloren zou gaan. Dit pakte goed uit, grote deel van de dag was het slecht weer. Maar volledig droog overgekomen in Volkel.


Daar konden we ons inschrijven en wat krabbeltjes zetten. Niet alles door gelezen maar als blijkt dat één van de papieren een koopcontract bleek te zijn. Denk ik zomaar dat dit niet het slechtste is wat je kan overkomen.


Groepje voor ons kwam terug, de één met nog een grotere grijs op het gezicht dan de ander. Zij waren nog flink nat geregend maar kon de pret niet drukken. Maatje had geluk, bleef één motor over vanwege niet komen opdagen van een ‘ongelukkig’ persoon.


Toch wel beetje zenuwachtig vertrokken we na een korte uitleg. Mijn ervaring van rijden op anders mans motor dat ik al snel het grensje probeer op te zoeken. Klein schuivertje op het onverhard zit dan in een klein hoekje. Testen, zonder testen daar was ik niet voor naar Volkel gekomen.


Bij wegdraaien van bij Van Sleeuwen motor is direct duidelijk dat we niet met een 1 cilinder 450 te maken hebben maar met een echte motor. Strak en enorm stabiel. ( door de wat luie balhoofd hoek) Dat is denk de beste manier om te omschrijven hoe de motor stuurt.  We zouden in totaal een kleine 30 km afleggen waarvan voldoende onverhard. Direct bij wegrijden al voorgenomen achterin te gaan rijden, geeft net wat meer vrijheid om te spelen. Zolang Frans Verhoeven mijn niet op de schouders zou tikken. Het gemak waarmee de motor door de versnellingen zoeft, 130km in de 4de versnelling, zit je zo zonder dat je dit goed wel in de gaten hebt.


Bij het eerste zandpad kwam direct de herinnering naar boven van het rijden op DTA member zijn XTZ660 echte Rally (BJ 1995)  linkje motor paar jaar geleden in Frankrijk. Oke een tikkie zwaar, maar zodra je rechterhand iets aan gas draait vallen de kilo’s er direct vanaf. Motor pakt super op, stuurt echt heerlijk op het gas. Zit en sta positie was echt niks mis mee. Voldoende ruimte voor het lichaam en de mogelijkheid om te verzitten. Op het pad langs het kanaal en de betonnen ‘bunkers’, was er flink gat ontstaan naar mijn voorganger. (was even omgekeerd om mijn maatje op te rapen, die had kort daarvoor de valbestendigheid van de T7 getest.) Gas er op, poging paar bultjes gedubbeld, de vering paar keer onderin, maar geen moment idee dat mis zou kunnen gaan. Demping pakte het goed op, met setje betere banden had nog flink harder gekund.


Kortom is ben toch zeker wel verrast wat deze motor kan, ben er van overtuigd dat Yamaha hier wel iets moois mee in handen heeft.


Zoek je betrouwbare reis allroad. Waarmee je de zand / stenen pistes in Marokko niet ongemoeid wild laten. De TET rijden in Frankrijk met bagage dan is dit echt de perfecte motor. Met paar kleine aanpassing zou ik er ook zo rally mee kunnen rijden.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #317 Gepost op: 21-07-2019, 22:57 »
mooi verslag.... lijkt/ klinkt interessant...

maar imo niet voor mij..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #318 Gepost op: 23-07-2019, 08:26 »
En hoe mooi de 700/790s ook zijn, ik zou toch zeker de husqvarna 701 overwegen...

2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #319 Gepost op: 23-07-2019, 09:10 »
En hoe mooi de 700/790s ook zijn, ik zou toch zeker de husqvarna 701 overwegen...


Topic vervuiling Rob, maar ik ben het helemaal met je eens! Waar ligt het zwaartepunt van het compromis Allroad?

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #320 Gepost op: 25-07-2019, 21:18 »
Waar ligt het zwaartepunt van het compromis Allroad?


Ik gok hier op het forum meer bij enduro dan allroad. ;) Ik zou niet zo snel 4 uur snelweg op een 701 doen, maar wel op een 700 en misschien ook een  790 (gok ik, beiden nog niet gereden).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #321 Gepost op: 26-07-2019, 00:09 »
De vraag is waar je je comfort wil hebben. Op de snelweg of listige tracks. Het blijft uiteindelijk altijd een compromis maar de verhouding van het een versus het ander bepaald uiteindelijk als het goed is.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #322 Gepost op: 26-07-2019, 12:05 »
 :stupid:

anders gesteld:
waar wil je jezelf de grootste beperking opleggen?

Op de snelweg (met een 150kilo lichte 1 cilinder) of op een listige track (met een 235 kilo zware 2 cilinder).

Voor mensen die niet kunnen kiezen is de T700 en de KTM 790 een mooi compromis.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #323 Gepost op: 26-07-2019, 12:17 »
Dus dan toch maar de Mash 400 Adventure, licht en toch lekker op de snelweg?

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #324 Gepost op: 26-07-2019, 12:21 »
Een 400 lkr op de snelweg??
La me niet lachen.
M.n 690 rijd echt prima op de snelweg.
Ik zou zeggen zo maar 5x beter als m.n drz 400.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #325 Gepost op: 26-07-2019, 13:00 »
Deze discussie loopt pas 13 jaar : https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=2161.0
Graag dit topic schoonhouden plies



Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #326 Gepost op: 26-07-2019, 13:59 »
 :stupid:


I.d.d. FOCUS!!!

uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #327 Gepost op: 26-07-2019, 20:17 »
Das waar focus hocus pocus.
wat een geld 2000 voor koffers moet nie gekker worden lijkt bijna op bmw prijzen.



• Aluminium zijkoffers
• Middenbok
• Grotere carterbeschermer
• Valbeugels
• Monozadel met bagagedrager
Prijs: € 1.903,00



• Rallyzadel
• Akrapovic einddemper
• Kettingbeschermer en -geleider
• Radiateurbeschermer
• Kentekenplaathouder
• LED-knipperlichten
• Tankpad
Prijs: € 1.668,00

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #328 Gepost op: 26-07-2019, 23:02 »
Das waar focus hocus pocus.
wat een geld 2000 voor koffers moet nie gekker worden lijkt bijna op bmw prijzen.



• Aluminium zijkoffers
• Middenbok
• Grotere carterbeschermer
• Valbeugels
• Monozadel met bagagedrager
Prijs: € 1.903,00



• Rallyzadel
• Akrapovic einddemper
• Kettingbeschermer en -geleider
• Radiateurbeschermer
• Kentekenplaathouder
• LED-knipperlichten
• Tankpad
Prijs: € 1.668,00

Jij heb chargeren echt tot kunst verheven hè.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Yamaha T7 (concept)
« Reactie #329 Gepost op: 27-07-2019, 00:50 »
Jazeker.
Vind dat een middenbok verplicht is als je met ketting rondploetert.
Carterplaat lijkt me ook vaste kost als je een adventure op de markt zet.
En valbeugels oke dat is luxe voor de kneusen zoals ik die niet kunnen rijden.

En waar heb je bagagedrager voor nodig als je met koffers rijd?

Wie overdrijft er nu?

Ff eerlijk dan kom je zo maar dicht richting een 790 in oranje
Oke nu overdrijf ik weer een beetje.

Maar een 2 pitter die er iets van 75 paardjes uit peutert dat lijkt meer richting mash of enfield


Post Merge: 27-07-2019, 01:42
Is ktm beter als de de 3 stemvorken?
Ik denk het ni e t
Geeft ktm meer lol per km. Ja ik denk het wel.
Ben ik merk  gebonden qua merk na 30 stuks?
Ik denk het niet.
Hoeveel yamaha heeft u dan bereden monsieur propje?
Ik denk stuk of wat als ik kom ik op 7.
En ktm
Stuk of 2
Bent u merk gebonden?
Nee totaal niet.
Jawel als ik gesponserd zou worden.
Noem maar een voorbeeld Mash ofzo.
Soms lijkt het erop dat sommigen wel gesponsord worden??
Heb 2 weken verplicht op een Enfield rond geploetert.
Wat een armoei.