member, bedankt voor de foto.
Gisteren samen met maatje afgereisd naar Volkel. Had laat op de dag ingepland zodat niet al te veel van mijn vrije zaterdag sleutel tijd verloren zou gaan. Dit pakte goed uit, grote deel van de dag was het slecht weer. Maar volledig droog overgekomen in Volkel.
Daar konden we ons inschrijven en wat krabbeltjes zetten. Niet alles door gelezen maar als blijkt dat één van de papieren een koopcontract bleek te zijn. Denk ik zomaar dat dit niet het slechtste is wat je kan overkomen.
Groepje voor ons kwam terug, de één met nog een grotere grijs op het gezicht dan de ander. Zij waren nog flink nat geregend maar kon de pret niet drukken. Maatje had geluk, bleef één motor over vanwege niet komen opdagen van een ‘ongelukkig’ persoon.
Toch wel beetje zenuwachtig vertrokken we na een korte uitleg. Mijn ervaring van rijden op anders mans motor dat ik al snel het grensje probeer op te zoeken. Klein schuivertje op het onverhard zit dan in een klein hoekje. Testen, zonder testen daar was ik niet voor naar Volkel gekomen.
Bij wegdraaien van bij Van Sleeuwen motor is direct duidelijk dat we niet met een 1 cilinder 450 te maken hebben maar met een echte motor. Strak en enorm stabiel. ( door de wat luie balhoofd hoek) Dat is denk de beste manier om te omschrijven hoe de motor stuurt. We zouden in totaal een kleine 30 km afleggen waarvan voldoende onverhard. Direct bij wegrijden al voorgenomen achterin te gaan rijden, geeft net wat meer vrijheid om te spelen. Zolang Frans Verhoeven mijn niet op de schouders zou tikken. Het gemak waarmee de motor door de versnellingen zoeft, 130km in de 4de versnelling, zit je zo zonder dat je dit goed wel in de gaten hebt.
Bij het eerste zandpad kwam direct de herinnering naar boven van het rijden op DTA member zijn XTZ660 echte Rally (BJ 1995)
linkje motor paar jaar geleden in Frankrijk. Oke een tikkie zwaar, maar zodra je rechterhand iets aan gas draait vallen de kilo’s er direct vanaf. Motor pakt super op, stuurt echt heerlijk op het gas. Zit en sta positie was echt niks mis mee. Voldoende ruimte voor het lichaam en de mogelijkheid om te verzitten. Op het pad langs het kanaal en de betonnen ‘bunkers’, was er flink gat ontstaan naar mijn voorganger. (was even omgekeerd om mijn maatje op te rapen, die had kort daarvoor de valbestendigheid van de T7 getest.) Gas er op, poging paar bultjes gedubbeld, de vering paar keer onderin, maar geen moment idee dat mis zou kunnen gaan. Demping pakte het goed op, met setje betere banden had nog flink harder gekund.
Kortom is ben toch zeker wel verrast wat deze motor kan, ben er van overtuigd dat Yamaha hier wel iets moois mee in handen heeft.
Zoek je betrouwbare reis allroad. Waarmee je de zand / stenen pistes in Marokko niet ongemoeid wild laten. De TET rijden in Frankrijk met bagage dan is dit echt de perfecte motor. Met paar kleine aanpassing zou ik er ook zo rally mee kunnen rijden.