Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Problemen met Kenteken  (gelezen 950 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Problemen met Kenteken
« Gepost op: 05-10-2020, 12:52 »
Op 27-09-2018 heb ik in Nederland een motor aangeschaft met frame nummer ZJLCJ13WE00001928. Deze heb ik gekocht zonder kenteken. Het framenummer was bekend bij het RDW. Voor de aanschaf heb ik het RDW gebeld om te checken of er geen problemen waren met dit frame. En er werd gezegd dat als ik mijn motor weg klaar kon laten zien kon ik het kenteken terug krijgen met een eentje. Nu is hij klaar en daarom heb ik onlangs een aanvraag gedaan voor een kenteken.

Bij het RDW werd toen geconstateerd dat er in Duitsland ook een kenteken geregistreerd is op dit framenummer. Door de TUV werd aangegeven dat de persoon die het kenteken op naam heeft staan de motor geschorst heeft op 31-01-2018. Op dit moment had Offroad center (van wie ik de motor kocht) de motor met het betreffende framenummer in al 6 maanden in bezit.

Dit houdt in dat ik geen kenteken op mijn motor kan krijgen, omdat het frame met kenteken geregistreerd staat in Duitsland, maar ook dat de eigenaar van het kenteken in Duitsland geen frame heeft aangezien ik die in bezit heb.


De geschiedenis van mijn motor:

2008:      Geleverd uit fabriek aan Rallybike center Lochem - Nederland


2009-2017:   Stichting Rally assist - Nederland
      Eigenaar Cor Termaat (overleden)
      De Zoon van Cor termaat heeft de motor verkocht na het overlijden

(Deze  Motor is verhuurd geweest aan Martin Macek (Czech Republic's) die in 2010 Dakar heeft gereden met deze motor hij heeft volgens rallybike center Lochem geen kenteken bij deze motor gekregen bij de verhuur).

08-08-2017:   Offroad center Epe - Nederland

27-09-2018:   Frederik de Roo


Daarom is mijn vraag of jullie ideeën hebben, ervaringen hoe ik aan een kenteken kom?
of wellicht een WR frame hebben liggen die ik over kan nemen ;) dat is denk ik de laatste uitweg.

Even voor het idee. Het gaat om deze motor




Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Problemen met Kenteken
« Reactie #1 Gepost op: 05-10-2020, 14:03 »
Bij de Duitse RDW (is dat wel de TUV?) aanhangig maken dat ze een kenteken hebben uitgegeven bij een framenummer dat niet kan kloppen omdat jij dat al hebt?

Post Merge: 05-10-2020, 14:19
Duitse RDW: Zentrales Fahrzeugregister:
https://www.kba.de/DE/ZentraleRegister/ZFZR/zfzr_node.html

De TUV is volgens mij geen overheidsinstantie, maar (o.a.) een keuringsbedrijf.
Dat wel veel diensten voor de overheid uit kan voeren.
Misschien haal je wat door elkaar.



Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Problemen met Kenteken
« Reactie #2 Gepost op: 05-10-2020, 14:23 »
Het lastige is, dat in de rally wereld wat lichtzinnig wordt omgesprongen met kentekens. Ook in het geval van jouw motor: Hoe kan Martin Macek Dakar rijden met en motor waar geen kenteken bij zat? Of is de motor uitgeschreven in NL, en vervolgens elders op kenteken gezet? En daarna weer terug? Ik vermoed van niet...


Is het chassisnummer van jouw motor correct en origineel?


Het mooist is als je kunt achterhalen wie 'jouw' chassisnummer op kenteken heeft in Duitsland. En of hij een bijbehorende motor heeft. Ik weet alleen niet of dat gaat lukken, met de huidige focus op privacy.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Problemen met Kenteken
« Reactie #3 Gepost op: 01-11-2020, 12:01 »
Volgens mij zegt de TS niet dat de Dakar rijder geen kenteken op de motor had, maar dat de rijder deze niet overhandigd is. Alsin de motor is op naam van de verhuurder gebleven?

Helaas wordt er zoals eerder gemeld wel eens interessant met kentekens omgegaan in de rally wereld, het kan dus zomaar zijn dat er inderdaad een dubplicaat bestaat. Wel vreemd dat als het frame origineel met kenteken is gekomen dat er dan nóg een in duitsland is. Wellicht dat er ''vroeger'' minder scherp op gecontroleerd werd (internationaal) en dat er al jaren een frame met dat nummer in omloop is?

Oplossen lijkt me heel lastig zonder de eigenaar te vinden. Die is alleen te achterhalen middels de duitse instanties ben ik bang.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Problemen met Kenteken
« Reactie #4 Gepost op: 04-11-2020, 22:25 »
Of het gaat wel degelijk om precies dezelfde motor, maar hij is nooit officieel uitgevoerd uit Duitsland. Mit Brief?

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Problemen met Kenteken
« Reactie #5 Gepost op: 05-11-2020, 06:57 »
bel eens naar Yamaha nl,
zij moeten de gegevens hebben of kunnen opzoeken, waar die brommer vandaan komt.
met t framenummer kom je al een heel eind en als zij t niet kunnen vinden..


🤔
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Problemen met Kenteken
« Reactie #7 Gepost op: 10-11-2020, 18:49 »
Die is dus ook zonder nummer en papieren :-(
Marcel

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Problemen met Kenteken
« Reactie #8 Gepost op: 10-11-2020, 23:32 »
Is het strafbaar als je geschorste motorfiets op naam staat en deze niet meer in eigendom is?

M.a.w, zou een Duitse instantie, nu onderzoek moeten verrichten?

Kan je het afdwingen.

Stuur je situatie eens door naar de Duitse variant van de K.N.M.V.

https://www.dmsb.de/