Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: [VERKOCHT] crossbanden  (gelezen 1459 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
[VERKOCHT] crossbanden
« Gepost op: 30-12-2012, 20:42 »


Ik wil wat ruimte in de schuur....
Banden zijn niet nieuw, maar prima voor extra rondje!!

Van links naar rechts>

voorbanden
michellin cross comp. S12            90-90-21
Dunlop sports D755F                  80-100-21
Pirelli scorpion Mid Soft32           80-100-21

achterbanden
Michellin Starcross MS3              110-90-19
Maxxis max crossSI                     100-90-19
Bridgestone M202                        100-90-19
Pirelli scorpion soft410                 100-90-19   

 
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: [AANGEBODEN] crossbanden
« Reactie #1 Gepost op: 03-01-2013, 12:07 »
hebben ze toevallig een dot code? dus legaal voor op de weg? dan wil ik de 90/90/21 van je overnemen
groet,
Albert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: [AANGEBODEN] crossbanden
« Reactie #2 Gepost op: 03-01-2013, 12:53 »
Als je niet APK plichtig bent heb je volgens mij niks met een DOT code te maken als Nederlands kenteken voerder.



Ander aspect,
stel je gaat met een Michelin AC10 die wel DOT code heeft met 160 over de snelweg, dan lijkt het me wel wijs dat er een engel met je meevliegt.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: [AANGEBODEN] crossbanden
« Reactie #3 Gepost op: 03-01-2013, 14:06 »
Hahaha.. die engel heeft al aardig wat overuren staan.. ;D laat ik daar maar niet meer teveel op vertrouwen. Bij een georganiseerde rit controleren ze (soms) wel op aanwezigheid van een DOT code.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: [AANGEBODEN] crossbanden
« Reactie #4 Gepost op: 03-01-2013, 14:51 »
Michellin cross comp. s12 heeft geen DOT nr, er staat zelfs op Not For Highway use..... ::)

zal hele tijd goed kunnen gaan op en naast de weg, maar bij ongeval ben je (dacht ik) niet verzekerd.
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: [AANGEBODEN] crossbanden
« Reactie #5 Gepost op: 03-01-2013, 15:48 »
Hahaha.. die engel heeft al aardig wat overuren staan.. ;D laat ik daar maar niet meer teveel op vertrouwen. Bij een georganiseerde rit controleren ze (soms) wel op aanwezigheid van een DOT code.


De keuring bij een georganiseerde rit is alleen om aan de rit mee te mogen doen, er wordt geen certificaat of rapport afgegeven, volgens mij hebben die keurmeesters nou ook niet echt bevoegdheid anders dan daar als vrijwilliger op te mogen treden.


De organisator van de rit vrijwaard zich zowiezo van ALLE aansprakelijkheid.


Ik zie dat beeld nog voor me van dit seizoen waar een rijder met de voetsteun bleef haken achter een berg omgezaagde boomstammen en een quasi doodsmak maakte waar de KNMV danwel ritorganisator een pispaaltje in de grond hadden getimmerd waar ze een lintje aan hadden gespannen zodat je kom zien dat er een stapel boomstammen lag van 3 meter hoog waar 150 andere rijders al achter dat lintje bleven haken.



Post Merge: 03-01-2013, 15:58

Michellin cross comp. s12 heeft geen DOT nr, er staat zelfs op Not For Highway use..... ::)

zal hele tijd goed kunnen gaan op en naast de weg, maar bij ongeval ben je (dacht ik) niet verzekerd.


De term not Highway Use is helaas geen EU begrip of term en een dergelijke term zal als het puntje bij paaltje komt dan ook alleen in de US rechtskracht hebben. Helaas hebben we hier geen Highways.

Daarnaast zou je je dus af kunnen vragen of je er WEL gewoon op NIET zijnde autosnelweg of autoweg of dorpsweg mee zou mogen rijden in de US, dat zou dan betekenen only offroad use wat ook weer wat anders is als racing only.

Ik heb eigenlijk nog nooit iemand horen mekkeren over een snelheidsindex op een offroad band terwijl dat eigenlijk net zo evidend is op een snelweg toch, in de EU tenminste, in de US hoef je je weinig zorgen te maken over de snelheidsindex.

Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: [AANGEBODEN] crossbanden
« Reactie #6 Gepost op: 03-01-2013, 16:46 »
Met enduro wedstrijden zijn ze er wel streng mee, met off-road ritten kan je een pennelikker treffen en qua rijden maakt t weinig verschil (zolang je motor na een ongeval op de weg door de technische recherche niet wordt geconfisqueerd :o)
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: [AANGEBODEN] crossbanden
« Reactie #7 Gepost op: 03-01-2013, 17:27 »
Met enduro wedstrijden zijn ze er wel streng mee, met off-road ritten kan je een pennelikker treffen en qua rijden maakt t weinig verschil (zolang je motor na een ongeval op de weg door de technische recherche niet wordt geconfisqueerd :o )

Bij dat technische recherche verhaal kan ik me ook nog bijzonder weinig voor stellen in relatie tot de banden.

Voorschrift minimale remweg, zou je dat gaan redden met een gehomogoleerde zandnoppenband
Is er eigenlijk wel een minimale remweg voorschrift aangaande motorfietsen
Wie heeft het wel eens geprobeerd op de A2, noodstop vanaf 130kmh, vol in de ankers met crossrubber





Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: [AANGEBODEN] crossbanden
« Reactie #8 Gepost op: 03-01-2013, 18:48 »
Persoonlijk heb ik er geen moeite mee om met zoiets te rijden, aangezien ik 98% van de tijd naast de weg rij.
Kan voor anderen wel weer anders zijn...

Ik heb ze gekocht als crossbanden, dus veronderstel dat geen van allen DOT nr heeft. (anders verkocht ik ze wel als enduro banden!!)

Bij interesse pm of 06-2529zeven1drietwee

Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR