Hahaha.. die engel heeft al aardig wat overuren staan.. laat ik daar maar niet meer teveel op vertrouwen. Bij een georganiseerde rit controleren ze (soms) wel op aanwezigheid van een DOT code.
De keuring bij een georganiseerde rit is alleen om aan de rit mee te mogen doen, er wordt geen certificaat of rapport afgegeven, volgens mij hebben die keurmeesters nou ook niet echt bevoegdheid anders dan daar als vrijwilliger op te mogen treden.
De organisator van de rit vrijwaard zich zowiezo van ALLE aansprakelijkheid.
Ik zie dat beeld nog voor me van dit seizoen waar een rijder met de voetsteun bleef haken achter een berg omgezaagde boomstammen en een quasi doodsmak maakte waar de KNMV danwel ritorganisator een pispaaltje in de grond hadden getimmerd waar ze een lintje aan hadden gespannen zodat je kom zien dat er een stapel boomstammen lag van 3 meter hoog waar 150 andere rijders al achter dat lintje bleven haken.
Post Merge: 03-01-2013, 15:58
Michellin cross comp. s12 heeft geen DOT nr, er staat zelfs op Not For Highway use.....
zal hele tijd goed kunnen gaan op en naast de weg, maar bij ongeval ben je (dacht ik) niet verzekerd.
De term not Highway Use is helaas geen EU begrip of term en een dergelijke term zal als het puntje bij paaltje komt dan ook alleen in de US rechtskracht hebben. Helaas hebben we hier geen Highways.
Daarnaast zou je je dus af kunnen vragen of je er WEL gewoon op NIET zijnde autosnelweg of autoweg of dorpsweg mee zou mogen rijden in de US, dat zou dan betekenen only offroad use wat ook weer wat anders is als racing only.
Ik heb eigenlijk nog nooit iemand horen mekkeren over een snelheidsindex op een offroad band terwijl dat eigenlijk net zo evidend is op een snelweg toch, in de EU tenminste, in de US hoef je je weinig zorgen te maken over de snelheidsindex.