Heel veel mogelijk met zo'n Tenere, zowel qua ombouw als qua rijden. Dat ding doet alles! En de ABS-loze versie is imho de enig juiste.
Vering/demping grondig aanpakken (vervangen door fatsoenlijk spul en niet het bestaande upgraden) is de grootste klapper en als je een beetje zoekt hoeft dat niet eens zo heel veel te kosten. WP 4863 of Yamaha WR vork, Öhlins of Wilbers achterschokbreker, 18" achter...
Heeeeeel veel info is te vinden op
www.xt660.com, zou ik zeker eens bezoeken!
Voor K&N of DNA luchtfilters zou ik persoonlijk niet gaan, neem liever een goed schuimluchtfilter ivm fijn stof wat er zo doorheen vliegt. Pipercross valt uit elkaar, ben net over op No-Toil. En naar off-the-road.de kan je gaan voor ideeën, maar dat is wel de dure en makkelijke oplossing, en mist daardoor in mijn ogen dat persoonlijke tintje wat de motor bijzonder maakt... Verreweg het meeste spul wat te koop is, kun je zelf ook maken, en dat is veel leuker en zorgt dat je echt een band krijgt met je fiets.
De mijne (krijgt overigens op dit moment een nieuw kontje, die DRC Anato bleek toch niet zo offroadbestendig als gedacht
)
Hier nog een filmpje over wat voor aanpassingen je kan doen. Let niet op zijn steenkolenengels, het verhaal is duidelijk en goed!
https://www.youtube.com/watch?v=t_4gXKfuy5EJa f*ck, waarom krijg ik nou ineens weer helemaal niks meer gekopieerd/geplakt? Geen foto's geen links meer, niks!