Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Pimp my Yamaha Ténéré XT660Z...  (gelezen 11484 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Pimp my Yamaha Ténéré XT660Z...
« Gepost op: 05-06-2017, 23:53 »
Ha Allroadmaniacs!
Ik weet dat hier een hoop Ténéré fans wonen ;-) Ik heb net een maagdelijk blauwe Yamaha XT660Z gekocht (Model 2008, zonder ABS). De schoonheid heeft nog geen lek modder gegeten ;)
Wie kan er mij helpen om de motor klaar te stomen voor ware en betaalbare enduro avonturen??? Ben vooral op zoek naar motorbescherming, uilaatlijn, tanktas en veercomponenten. Alle suggesties zijn welkom...
Mega dank voor jullie hulp // Kristof uit Mechelen, België

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 102
Re: Pimp my Yamaha Ténéré XT660Z...
« Reactie #1 Gepost op: 06-06-2017, 11:55 »
Yoo Stoffel ! Jij bent ook aan het shoppen geslagen ? Heb zojuist voor mijn paardje ook inkopen gedaan, bagagerek , headlight protectie en nu nog een niet te luide uitlaat  ;)

Happy shopping dude !

Voor je Tenere zou je stuggere vering kunnen kopen , maar WP scoren is veeeel beter !

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Pimp my Yamaha Ténéré XT660Z...
« Reactie #2 Gepost op: 06-06-2017, 13:04 »
Ik heb nog het een en ander liggen voor de tenere, ik zal het van de week online zetten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Pimp my Yamaha Ténéré XT660Z...
« Reactie #3 Gepost op: 06-06-2017, 13:15 »
Hey mate!
Ik zou geen geld steken in de standaard veerwinkel Stoffel. Check de WP ombouw. Hier gaan kerels zitten die sowieso meer van de tenere kennen als ik.


Cheerz,


Bert
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: Pimp my Yamaha Ténéré XT660Z...
« Reactie #4 Gepost op: 06-06-2017, 16:22 »
Hier kunnen al je wensen in vullen hebben er al een paar gedaan
Wr usd er in powerbox custum valbeugel die heel blijven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Pimp my Yamaha Ténéré XT660Z...
« Reactie #5 Gepost op: 06-06-2017, 23:25 »
Wow...klinkt spannend! Nu al benieuwd naar wat er mogelijk is...cheers en alvast dank voor het hoopvolle nieuws ;-)))


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2078
Re: Pimp my Yamaha Ténéré XT660Z...
« Reactie #6 Gepost op: 07-06-2017, 10:06 »
M'n Tenere (bj. 2008) in rally trim, inclusief 'battle damage' na de Oost Europa Rally in 2012:





Stoere machine en bulletproof!


  • hyperpro vering voor en achter
  • 18" achtervelg
  • mousse banden (niet doen: kapot gereden i.v.m. gewicht v.d. motor)
  • DNA filter, Kev-mod, LeoVince dempers zonder kat
  • Kahedo zadel
  • dashboard verplaatst
  • F2R elektrisch roadbook + ICO rallycomputer
  • Touratech Zumo navigatie steun
  • alu carterbescherming
  • Pivot-pegs voetsteunen
  • simpele spiegel
  • 12V aansluiting
  • 2x xenon i.p.v. halogeen (zou nu LED kiezen)
  • Acerbis handkappen (op de foto mist de linkerkant)
  • stuurverhogers
  • Magura stuur
Hier kun je het meeste wel vinden: https://www.off-the-road.de


Na een dag sleutelen en poetsen stond ie weer in woon-werk-trim:
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Pimp my Yamaha Ténéré XT660Z...
« Reactie #7 Gepost op: 07-06-2017, 10:22 »
Heel veel mogelijk met zo'n Tenere, zowel qua ombouw als qua rijden. Dat ding doet alles! En de ABS-loze versie is imho de enig juiste.
Vering/demping grondig aanpakken (vervangen door fatsoenlijk spul en niet het bestaande upgraden) is de grootste klapper en als je een beetje zoekt hoeft dat niet eens zo heel veel te kosten. WP 4863 of Yamaha WR vork, Öhlins of Wilbers achterschokbreker, 18" achter...

Heeeeeel veel info is te vinden op www.xt660.com, zou ik zeker eens bezoeken!

Voor K&N of DNA luchtfilters zou ik persoonlijk niet gaan, neem liever een goed schuimluchtfilter ivm fijn stof wat er zo doorheen vliegt. Pipercross valt uit elkaar, ben net over op No-Toil. En naar off-the-road.de kan je gaan voor ideeën, maar dat is wel de dure en makkelijke oplossing, en mist daardoor in mijn ogen dat persoonlijke tintje wat de motor bijzonder maakt... Verreweg het meeste spul wat te koop is, kun je zelf ook maken, en dat is veel leuker en zorgt dat je echt een band krijgt met je fiets.

De mijne (krijgt overigens op dit moment een nieuw kontje, die DRC Anato bleek toch niet zo offroadbestendig als gedacht  :D )



Hier nog een filmpje over wat voor aanpassingen je kan doen. Let niet op zijn steenkolenengels, het verhaal is duidelijk en goed!

https://www.youtube.com/watch?v=t_4gXKfuy5E

Ja f*ck, waarom krijg ik nou ineens weer helemaal niks meer gekopieerd/geplakt? Geen foto's geen links meer, niks!  :(


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
Re: Pimp my Yamaha Ténéré XT660Z...
« Reactie #8 Gepost op: 07-06-2017, 11:17 »
M'n Tenere (bj. 2008) in rally trim, inclusief 'battle damage' na de Oost Europa Rally in 2012:





Stoere machine en bulletproof!


  • hyperpro vering voor en achter
  • 18" achtervelg
  • mousse banden (niet doen: kapot gereden i.v.m. gewicht v.d. motor)
  • DNA filter, Kev-mod, LeoVince dempers zonder kat
  • Kahedo zadel
  • dashboard verplaatst
  • F2R elektrisch roadbook + ICO rallycomputer
  • Touratech Zumo navigatie steun
  • alu carterbescherming
  • Pivot-pegs voetsteunen
  • simpele spiegel
  • 12V aansluiting
  • 2x xenon i.p.v. halogeen (zou nu LED kiezen)
  • Acerbis handkappen (op de foto mist de linkerkant)
  • stuurverhogers
  • Magura stuur
Hier kun je het meeste wel vinden: https://www.off-the-road.de


Na een dag sleutelen en poetsen stond ie weer in woon-werk-trim:



Mooi ding!


Hoe heb je het dashboard verplaatst?


En ik heb ook wat krassen op die grijze tank doppen, hoe heb je die krassen eruit gepoetst?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Pimp my Yamaha Ténéré XT660Z...
« Reactie #9 Gepost op: 07-06-2017, 11:44 »
Ja f*ck, waarom krijg ik nou ineens weer helemaal niks meer gekopieerd/geplakt? Geen foto's geen links meer, niks!  :(

Offtopic: Helaas, geen links of foto's meer te plakken voor mij. Voor de foto's gebruikte ik altijd Tinypic, maar dat lukt nu dus ook niet meer. Op beide computers niet trouwens. Faceplate "plakken" komt domweg niet meer tevoorschijn na het kopiëren van een link. Jammer.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Pimp my Yamaha Ténéré XT660Z...
« Reactie #10 Gepost op: 07-06-2017, 11:57 »
Offtopic: Helaas, geen links of foto's meer te plakken voor mij. Voor de foto's gebruikte ik altijd Tinypic, maar dat lukt nu dus ook niet meer. Op beide computers niet trouwens. Faceplate "plakken" komt domweg niet meer tevoorschijn na het kopiëren van een link. Jammer.

Ik gebruik i.imgur.com hiervoor, werkt prima.
Foto uploaden, even opnieuw naar jou images gaan (via rechtsbovenin), op de benodigde foto klikken, direct link kopieren en hier op het forum via het "Voeg afbeelding toe.." dingetje de direct link plakken en hij staat in je post ;)
Pijn is een emotie en emoties kan je uitzetten
https://www.youtube.com/channel/UCpc97twAUGNyZubSfNx3JpQ

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Pimp my Yamaha Ténéré XT660Z...
« Reactie #11 Gepost op: 07-06-2017, 12:10 »
Tinypic werkte ook altijd prima. Nu niet meer. Kan de foto kopiëren maar daarna kan ik hem niet meer plakken. Ook geprobeerd via de "interne" mogelijkheid trouwens, zelfde resultaat. Kan niks meer plakken. Overigens wel net op xt660.com nog een update geplaatst, met foto's.....

Maar dit topic gaat over wat ombouwmogelijkheden van een Tenere, niet over foto's plaatsen...  :D Zal het juiste topic hiervoor nog eens bekijken. Iets is er veranderd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2078
Re: Pimp my Yamaha Ténéré XT660Z...
« Reactie #12 Gepost op: 07-06-2017, 12:45 »

Mooi ding!


Hoe heb je het dashboard verplaatst?


Ik heb dit plaatje laten maken bij m'n zwager (metaalbewerkingsbedrijf):




Citaat
En ik heb ook wat krassen op die grijze tank doppen, hoe heb je die krassen eruit gepoetst?


Die van mij waren na jaren veelvuldig vallen en glijden doorgesleten. Dus gewoon een paar nieuwe besteld. Zijn niet zo duur.



uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 44
Re: Pimp my Yamaha Ténéré XT660Z...
« Reactie #13 Gepost op: 07-06-2017, 18:18 »

Nog un voorbeeldje








Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Pimp my Yamaha Ténéré XT660Z...
« Reactie #14 Gepost op: 07-06-2017, 22:27 »
Mega dank allemaal! Prachtige tips van de Ténéré rijders ;)
Ik ga rustig beginnen rondneuzen. Had al leuke schuimfilter gezien bij OTR. En dacht ook de snorkel eruit te laten om hem wat vrolijker te doen ademen. Da's alvast een relatief betaalbare ingreep. Ik wil inderdaad eerst de vering aanpakken...al zal ik moeten uitkijken naar een betaalbare oplossing. Met het nieuwe WP spul lopen de kosten al snel op. Een 2 in 1 uitlaat komt later wel.
Ik hou m'n ogen en oren open...blijf rustig ideeën stooien hoor...ik krijg er niet genoeg van! Prettige avond allemaal