Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Signal of Whatsapps?  (gelezen 717 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Signal of Whatsapps?
« Gepost op: 19-01-2021, 00:07 »
Na alle rumoer rond Whatsapp ben ik benieuwd wie er is overgestapt naar Signal, al dan niet aangemoedigd door Elon Musk.


Ik wel, maar helaas zitten ongeveer de helft van mijn contacten nog op WhatsApp. Zakelijk is ons team wel over, vooral omdat het veiliger is en transparant, het is immers open source en ook vooral omdat je data dan niet in handen komt van tech bedrijven.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Signal of Whatsapps?
« Reactie #1 Gepost op: 19-01-2021, 00:14 »
Uit welk land komt Signal vandaan?
USA of Zwitserland 😵🤔

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Signal of Whatsapps?
« Reactie #2 Gepost op: 19-01-2021, 00:40 »
Het beste is eigenlijk; al die troep afschaffen, weer terug naar de rook signalen.
Okay, tis makkelijk, effe een foto sturen, slap ouwehoeren al dan niet met plaatjes op de app.
Vroeger....was ik tussen 18.00 en 19.00 uur per vaste telefoon bereikbaar, verder niet.
En mocht ik in het buitenland zijn, belde ik collect-call sávonds naar huis vanuit m'n hotel.
Ik had toen ook werk zat, verdiende ook ruim de kost, maw die rommel voegt eigenlijk niks toe.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Signal of Whatsapps?
« Reactie #3 Gepost op: 19-01-2021, 08:25 »

Tuurlijk voegt het wat toe, dankzij technologie zit je op dit forum en maak je afspraken met je matties om te gaan rijden. Zorg alleen dat je in control bent.

Waar het vandaan komt maakt bij Signal niets uit. Alle berichten, foto's, documenten worden op je telefoon opgeslagen en nergens anders. En omdat Signal open source is kun je (lees ontwikkelaars, tech watchers, etc) in de code precies zien wat er gebeurd. Er word geen data verstuurd, gedeeld met anderen, behalve aan wie jij het bericht stuurt. En de berichten zijn zo zwaar versleuteld dat ze onbruikbaar voor anderen zijn.

Het bedrijf Facebook krijgt, ook in Nederland, behoorlijk veel info over hoe jij Watchapp, oh nee, Whatsapp gebruikt, waar, wanneer, vanaf welk device.

Oh ja, Signal is a registered trademark in the United States and other countries.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: Signal of Whatsapps?
« Reactie #4 Gepost op: 19-01-2021, 08:40 »
In mijn omgeving zijn al een tiental mensen overgestapt.
Echter een beetje hetzelfde als met Microsoft. Iedereen gebruikt het. Maar het is goed dat er dit soort tegenbewegingen zijn. Het irritante is dat we op mijn werk ook Workplace gebruiken. Dat is ook van Facebook. Krijgen ze mijn info niet uit Whatsapp dan wel via Workplace.
En wat zit er niet in de USA. IOS (Apple), MS (Microsoft), Google (Android), Whatsapp/Facebook/Workplace, etc  Kijk maar eens als je een zoekopdracht doet via welke servers en in welke landen je opdracht gestuurd wordt.....
Wat Struis zegt. Alleen een vaste lijn zonder internet werkt nog.
Van elke persoon die op internet is te vinden maakt Facebook een profiel aan. Dus ook als je niet op Facebook zit is er "onderwater" van jou al een Facebook profiel. Daarin staan je interesse etc opgeslagen en wordt je gevolgd.
Nu ben ik zelf ook iemand die huiverig is met alles posten op het web. Locatie voorzieningen altijd uit heeft staan etc... Om maar zo weinig mogelijk data te delen. Data is kostbaar. Als ze wat willen weten moeten ze er maar voor betalen  :D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: Signal of Whatsapps?
« Reactie #5 Gepost op: 19-01-2021, 08:55 »
Ben (nog) niet over, maar ik gebruik het ook te beperkt om daar last van te hebben, dat anderen over zijn naar Signal.
Zijn handige communicatiemiddelen. Vind alle chat apps / messengers K maar ze blijven handig.


Angst dat iemand meeleest heb ik niet, maar zolang je niks bijzonders ermee verzendt is dat ook niet nodig. Met een beetje nuchter nadenken kom je al ver. En zoals OR schreef, via werk of andere kanalen kunnen ze al veel van jou terugvinden als het moet.


Vaste telefonie kan al sinds de ontdekking afgeluisterd worden. Ben je para neem een enigma lol.


Vandaag eens op de telefoon installeren dat Signal.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Signal of Whatsapps?
« Reactie #6 Gepost op: 19-01-2021, 09:30 »
Ben oud en kan het allemaal niet zo snel meer volgen.
Maar wel fijn dat we thuis een kritische zoon hebben.
En die probeert z.n ouwe lui een beetje te beschermen.
En dat helpt en zet je ook aan het denken.
Voor de rest.
Wel jammer waar internet voor stond in het begin vrijheid voor iedereen.
Dit hebben we in 20jr volledig naar de kloten geholpen,en dat is diep triest.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Signal of Whatsapps?
« Reactie #7 Gepost op: 19-01-2021, 09:53 »
Ik zie vooral dat heel veel mensen wel overstappen (constant meldingen over wie signal of telegram gejoined heeft) maar daar blijft het bij: niemand die daar vervolgens ook een chat start (ook niet 1:1). Zorgen over de grote invloed van FB/Whatsapp zijn er natuurlijk wel maar uiteindelijk kiezen de meeste toch voor het gemak. Probeer al die app-groepen maar eens zover te krijgen naar een ander platform over te laten stappen (de buurt app, de apps van de sport-teams van de kids etc etc). Gaat wel even duren.


Andersom: stel dat FB of whatsapp met een betaalde versie zou komen die geen data deeld, hoeveel zou je er per jaar voor over hebben?20, 30, 50? We kunnen ook niet verwachten dat het helemaal gratis is natuurlijk, de infrastructuur erachter is nu eenmaal enorm (signal komt wel een eind op dit punt, met donaties).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Signal of Whatsapps?
« Reactie #8 Gepost op: 19-01-2021, 10:31 »
Wat ik nu doe is iedereen die in mijn contactenlijst Signal heeft alleen nog via Signal benaderen. Dat geeft snel resultaat, de helft van m'n chats lopen nu daar. Als iedereen dat zou doen verschuift het heel snel weg van Mark Zuckerberg...
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Signal of Whatsapps?
« Reactie #9 Gepost op: 19-01-2021, 10:59 »
Signal heeft templates beschikbaar om bij bv Whatsapp als avatar in te stellen:




In meer talen beschikbaar op Twitter: https://twitter.com/signalapp
(ff naar beneden scrollen naar 13 jan....)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Signal of Whatsapps?
« Reactie #10 Gepost op: 19-01-2021, 23:04 »
Goeie Ferd, die hem ik meteen in m'n Whatsapp gehangen!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5