Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: advies nodig gecupte Motoz Tractionator  (gelezen 681 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
advies nodig gecupte Motoz Tractionator
« Gepost op: 14-02-2020, 17:45 »
M.n Motoz begint nu na 7000km behoorlijk cupping te vertonen.
Door omstandigheden ga ik niet verder off road en dus puur asfalt.
Moet nog kleine 2000km.
De band heeft een draairichting waar je rekening mee houd tijdens monteren.
Zou het verstandig zijn om hem om te draaien.
Het cuppen komt volgens mij van asfalt niet van off road rijden
Foto plaatsen lukt niet anders zegt een plaatje meestal iets meer.
Aju propje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: advies nodig gecupte Motoz Tractionator
« Reactie #1 Gepost op: 14-02-2020, 19:27 »
Gewoon doorrijden. Niks aan doen! Je bent bijna thuis
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: advies nodig gecupte Motoz Tractionator
« Reactie #2 Gepost op: 14-02-2020, 19:43 »
Cuppen komt door slechte demping, onbalans of speling o.i.d. in de wielophanging.

Daar kan je nu toch niks meer aan doen.

Dus gewoon hierheen komen rijden.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: advies nodig gecupte Motoz Tractionator
« Reactie #3 Gepost op: 14-02-2020, 20:00 »
Met mijn demping is niks mis.
Speling waarop?

Dacht dat het doir rubber samenstelling kwam
Mijn transporter had Vanco... Knetterhard ging zo een ton mee maar geen weg ligging en ook cupping

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: advies nodig gecupte Motoz Tractionator
« Reactie #4 Gepost op: 14-02-2020, 21:02 »
Dacht dat het doir rubber samenstelling kwam

Nee hoor, de duurste of beste banden kunnen cuppen
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: advies nodig gecupte Motoz Tractionator
« Reactie #5 Gepost op: 14-02-2020, 21:15 »
Zijn dat nog steeds die grove noppen?


Vind t al heel wat dat je er 7000km mee hebt gedaan op overwegend harde ondergrond (afgaand op de foto’s die ik voorbij heb zien komen van de trip was t veel asfalt en gravel en rotsachtig). Dat er nog nop op zit is al knap.


En noppen die cupped? Wat moet ik me daar bij voorstellen?


Of heb je er intussen straatbanden onder liggen?
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: advies nodig gecupte Motoz Tractionator
« Reactie #6 Gepost op: 14-02-2020, 21:39 »
Nee achter was de Motoz al wel op.
En heb ik vervangen door Mitas E019 dakar.

Voorband gaat natuurlijk stuk langer mee als achter.
Maar normaal met piste rijden doe je zo beetje 3000km of het nu dessert dunlop908 of Motoz is

Post Merge: 14-02-2020, 21:48
Dit motoz setje had ik als gebruikt gekocht met nog goede nop erop.
En heeft z.n best gedaan vind ik.
Vorige keer marokko had ik pirrelli scorpion rally maar dat was niet zo bijzonder slijt hard achter.
Terwijl de sccorpion rally voorband wel fijn was.
Merk wel als je echt oiste rijd alles op de proef wordt gesteld.
Tis niet voor niets dat ze met rally en dakar elke dag bijna van band wisselen.volgens mij 99%desserts.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: advies nodig gecupte Motoz Tractionator
« Reactie #7 Gepost op: 14-02-2020, 21:50 »
Ah juist ja.


Anyhow. Cuppen heb ik alleen nog maar ervaren op een wegband. En dan is het hooguit irritant omdat de stuurpreciesie en of comfort (trillingen) er onder lijden.


Maar je kan er m.i. gewoon mee door rijden.



uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: advies nodig gecupte Motoz Tractionator
« Reactie #8 Gepost op: 14-02-2020, 21:52 »
Cuppen van een voorband komt door het remmen, hard remmen en hoe minder druk in de band hoe sneller het gaat, als je voor de rest op het asfalt rijd je druk wat verhogen dan gaat het wat minder hard
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: advies nodig gecupte Motoz Tractionator
« Reactie #9 Gepost op: 14-02-2020, 22:57 »
Heb geen drukmetertje bij me.
Zal hem eens checken bij tankstation.
Het metertje op m.n Airman komt net zo geloofwaardig over
Als jomanda en rasta rostelli een stelletje zouden zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: advies nodig gecupte Motoz Tractionator
« Reactie #10 Gepost op: 15-02-2020, 11:29 »
Met mijn demping is niks mis.
Speling waarop?

Dacht dat het doir rubber samenstelling kwam
Mijn transporter had Vanco... Knetterhard ging zo een ton mee maar geen weg ligging en ook cupping


Op je transporter zat 8-ply :)



Tractionator Series

Very Heavy Duty Tyres designed for long wear life in enduro conditions.

-Super Heavy Duty ply construction
-Puncture Resistant casing
-Reinforced sidewalls
-Rim Protector
-Compounds of Natural Rubber and hybrid Natural/Synthetic blends for each application.

Any Tractionator has construction suitable for harsh conditions like desert racing, multi day enduro or long distance adventure riding.  Tractionator series include Tractionator Desert H/T, Tractionator Enduro S/T & I/T, Tractionator Adventure, RallZ and GPS.


Tractionator-serie

Zeer zware banden ontworpen voor een lange levensduur in enduro-omstandigheden.

-Super Heavy Duty ply constructie
- Lekbestendige behuizing
Versterkte zijwanden
Rand beschermer
- Verbindingen van natuurlijk rubber en hybride natuurlijke / synthetische mengsels voor elke toepassing.

Elke Tractionator heeft een constructie die geschikt is voor zware omstandigheden zoals woestijnraces, meerdaagse enduro of lange afstand avontuurlijk rijden. Tractionator-serie omvat Tractionator Desert H / T, Tractionator Enduro S / T & I / T, Tractionator Adventure, RallZ en GPS.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.