Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dual sports test 2019-modelletjes  (gelezen 1255 keer)


Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Dual sports test 2019-modelletjes
« Reactie #2 Gepost op: 06-03-2019, 15:38 »
Zouden hier toch onder het kopje 'enduro' vallen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Dual sports test 2019-modelletjes
« Reactie #3 Gepost op: 07-03-2019, 12:49 »
In de VS is het nog lastiger dan hier om een kenteken te krijgen op enduro's. Deze machines zijn veel verder geknepen dan de Europese versies, iig de KTM en de Husqvarna. KTM's worden na aankoop meestal voorzien van een Europese brandstofmap of - nu dat niet meer kan - een aftermarket computer, en de milieu-shit wordt meteen verwijderd.
Over de Honda loopt hier nog wel ergens een topic, waarbij mij nog steeds niet duidelijk is wat Honda voor ogen heeft met die machine: Te extreem voor op straat en te ver geknepen om mee te kunnen met Yamaha en de Europese merken. Misschien lossen gebruikers dat in de praktijk ook op met een andere computer.
In het filmpje werd genoemd dat Beta als kleine fabrikant met meer weg komen dan de grotere fabrikanten. Ik vermoed dat die minder geknepen is.


Grappig trouwens om te zien dat ze allemaal met legale kentekenplaathouders rondrijden. De Honda ziet er stevig uit, bij de anderen zwabbert de kentekenplaat alle kanten op.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Dual sports test 2019-modelletjes
« Reactie #4 Gepost op: 07-03-2019, 13:23 »
in de heimat worden die hondas ook met 48 pk geleverd...
op verzoek...
wel zonder verdere garanties..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: Dual sports test 2019-modelletjes
« Reactie #5 Gepost op: 07-03-2019, 15:56 »

Over de Honda loopt hier nog wel ergens een topic, waarbij mij nog steeds niet duidelijk is wat Honda voor ogen heeft met die machine: Te extreem voor op straat en te ver geknepen om mee te kunnen met Yamaha en de Europese merken.


David Lomax van AdventureSpec heeft het voor je uitgezocht 
https://www.youtube.com/watch?v=WMEzyDpZHGU


Ik vind t wel een mooi machientje, alleen beetje te duur
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Dual sports test 2019-modelletjes
« Reactie #6 Gepost op: 08-03-2019, 16:23 »
Als bak en blok in de zelfde olie zitten, dan snap ik 't wel! Bij Beta kan je 1L meenemen aan kant van blok en 1.2L in de bak. Meeste enduro's moeten het met de helft doen en dan nog eens in contact met versnellingsbak en koppelingskorf; olie degradeert dan (te) snel! Hadden ze bij Honda anders kunnen ontwerpen, toch?

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Dual sports test 2019-modelletjes
« Reactie #7 Gepost op: 08-03-2019, 17:42 »
De vorige generaties van KTM en Honda hadden aparte olie voor blok en voor bak. Zij zijn daar weer vanaf gestapt. Nu Beta nog  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Dual sports test 2019-modelletjes
« Reactie #8 Gepost op: 08-03-2019, 22:24 »
De vorige generaties van KTM en Honda hadden aparte olie voor blok en voor bak. Zij zijn daar weer vanaf gestapt. Nu Beta nog  :-X

Waarschijnlijk omdat het goedkoper is om te produceren; minder complexe mallen ;D

Die multigrade olien worden te snel in 'stukjes geknipt' door de versnellingsbak, waardoor de krukas pijn lijdt. Denk dat Beta er toch wel goed over nagedacht heeft; ze adviseren zelfs rijden op asfalt zónder gedempte naaf, zo zeker zijn ze van hun zaakjes. En idd, nog nooit gehoord van een kapotte of gepitte bak bij Beta! Jij wel? :D