Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: SpringRide light editie 2014 - POLL  (gelezen 12545 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #15 Gepost op: 21-05-2014, 12:34 »
Variant maakt mij niet uit. Heb een Tripy dus zou een zeer leuke bijkomstigheid zijn als er naast de track ook een Tripy variant is. Dat ik er harder door ga rijden zal wel meevallen. Ben al lang blij dat dit nog in (Noord) Nederland mogelijk is. En daar ben ik erg zuinig op!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #16 Gepost op: 21-05-2014, 13:06 »
Roadbook rit lijkt mij leuk! Nog nooit gedaan, maar dat lijkt me wel wat en daar zijn er niet zoveel van.

Adje Ketelaars heeft er wel een paar hoor.


Evt een gps als back-up voor degenen die met roadbook zo hopeloos fout rijden dat ze de oorspronkelijke track niet weer kunnen vinden

Je kunt wat GPS punten in het roadbook opnemen om weer op het juiste spoor uit te komen.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #17 Gepost op: 21-05-2014, 13:46 »
Adje Ketelaars heeft er wel een paar hoor.

Yes, maar een extra mogelijkheid om een roadbookrit te kunnen rijden lijkt mij wel leuk.
 
Je kunt wat GPS punten in het roadbook opnemen om weer op het juiste spoor uit te komen.

Ah. Dat is wel handig.  ::) ;D
 
Voorkeur blijft echter wel staan op roadbook en dan als luxe toevoeginkje de route op GPS. Kun je daar ook op terugvallen als je halverwege de dag al 547 keer bent omgedraaid en hebt staan zoeken omdat je op roadbook elke keer verkeerd rijdt.
 

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 1531
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #18 Gepost op: 21-05-2014, 13:55 »
Weet je wat extra leuk is ?
Ik heb geen enkele ervaring, dus het roadbook zal spannend en vertragend genoeg zijn.

Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4774
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #19 Gepost op: 21-05-2014, 13:59 »
In nederland is verkeer rijden nooit echt een heel groot probleem. Je hebt binnen een paar kilometer maximaal vaak wel door dat je verkeerd zit, en terug navigeren is ook goed te doen. We hebben toch gewoon met wegen te maken. Wordt het op koersen etc is het een ander verhaal.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #20 Gepost op: 21-05-2014, 15:50 »
Ook voor een papieren roadbook gestemd! Is toch de basis voor navigeren nietwaar!?
Haalt idd de snelheid d'r wat uit* en verkeerd rijden = puzzelen! Leuk  :D
* ik ken trouwens rijders die ook met gebruik van een rb niet bij te sloffen zijn...  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #21 Gepost op: 21-05-2014, 15:52 »
In roadbookrijden zit een sportief element dat je met de GPS toch mist.
Leuke dingen in een rally zijn toch: iemand voorbij steken omdat jij wel vooruit keek in je roadbook en de voorganger niet.  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #22 Gepost op: 21-05-2014, 20:51 »
Ik stem voor papier, met wat way-points zodat ik weer verder kan als ik weer lost rij...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #23 Gepost op: 21-05-2014, 20:58 »
Ik zeg trippy
Heb al druk genoeg met het rijden

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #24 Gepost op: 21-05-2014, 21:43 »
Ik wil een bos -nimf die voor me uitvliegt, en me de weg wijst.... :D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #25 Gepost op: 21-05-2014, 21:53 »
Toen ik nog in een ver en grijs verleden actief lid was van de TCN, bij velen
hier welbekend , waren alle ritten zowel verhard als onverhard op roadbook.
Ik schat dat 98% een routerolhouder had die uit de fietsenwinkel kwam.

Een zelfgemaakt plexiglasplaatje eroverheen die het papieren rolletje droog moest houden.
Met het handje voor of achteruit draaien , bij een hele dikke rol onderweg nog maar eens
stoppen omdat die altijd scheef of vastliep.

Heel charmant destijds.

Toen kwamen de gps-en op en een hele discussie ontstond, en heel echt heel lang hebben
ze daar aan het roadbook vastgehouden maar uiteindelijk zijn ze daar overstag gegaan en de routes
kwamen vrij op GPS

Voornaamste reden was het werk uit handen nemen van de routemaker, het gemak waarmee
iedereen nu een rit kon rijden zonder achter iemand aan te rijden of hopeloos mis te rijden.
Geen ''gezeik'' naar de maker toe als er een foutje in het roadbook zat etc

Is een roadbook nu een hang naar nostalgie, de goede oude tijd of is het gewoon leuker?
objectief gezien vind ik een track beter omdat ik gewoon meer geniet van het rijden en dat
dan ook relaxter doe waardoor ik nog meer geniet van het rijden.

Als je hier (of op een willekeurig ander fora) vraagt of er belangstelling is voor roadbook is het
antwoord altijd een volmondig jaaaaaa graag,
Als jij dat wil aanbieden moet je dat gewoon doen, daar is eigenlijk helemaal geen poll voor nodig
je weet ook wel dat je daar een grote groep mensen mee blij maakt.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 185
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #26 Gepost op: 21-05-2014, 23:35 »
Ik rij (helaas) niet meer bij de TCN omdat ze daar dit jaar het roadbook definitief in de ban hebben gedaan.
Zelf ben ik een fan van het papier dus graag!!
Zelf in het verleden ook eens een roadbookrit uitgezet hier vanuit Hellendoorn misschien bij voldoende animo nog eens doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #27 Gepost op: 22-05-2014, 07:15 »
Toen ik nog in een ver en grijs verleden actief lid was van de TCN, bij velen
hier welbekend , waren alle ritten zowel verhard als onverhard op roadbook.
Ik schat dat 98% een routerolhouder had die uit de fietsenwinkel kwam.

Een zelfgemaakt plexiglasplaatje eroverheen die het papieren rolletje droog moest houden.
Met het handje voor of achteruit draaien , bij een hele dikke rol onderweg nog maar eens
stoppen omdat die altijd scheef of vastliep.

Heel charmant destijds.

Toen kwamen de gps-en op en een hele discussie ontstond, en heel echt heel lang hebben
ze daar aan het roadbook vastgehouden maar uiteindelijk zijn ze daar overstag gegaan en de routes
kwamen vrij op GPS

Voornaamste reden was het werk uit handen nemen van de routemaker, het gemak waarmee
iedereen nu een rit kon rijden zonder achter iemand aan te rijden of hopeloos mis te rijden.
Geen ''gezeik'' naar de maker toe als er een foutje in het roadbook zat etc

Is een roadbook nu een hang naar nostalgie, de goede oude tijd of is het gewoon leuker?
objectief gezien vind ik een track beter omdat ik gewoon meer geniet van het rijden en dat
dan ook relaxter doe waardoor ik nog meer geniet van het rijden.

Als je hier (of op een willekeurig ander fora) vraagt of er belangstelling is voor roadbook is het
antwoord altijd een volmondig jaaaaaa graag,
Als jij dat wil aanbieden moet je dat gewoon doen, daar is eigenlijk helemaal geen poll voor nodig
je weet ook wel dat je daar een grote groep mensen mee blij maakt.
:stupid: mooi gezegd Rene!
Het maken en narijden was toen zoveel werk dat ik de route bij de echte rit al helemaal  uit mijn hoofd kende, dus ik kan nog niet op roadbook rijden... maar ik denk (hoop) dat de SW om een roadbook te maken nu intussen beter is en dus minder werk.


Al met al een leuk initiatief. Dat het gaat zorgen dat mensen in de omgeving minder overlast door ervaren lijkt me alleen een illusie..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #28 Gepost op: 22-05-2014, 08:09 »
Het aantal roadbook ritjes in Nederland  is niet zo heel groot, dus het lijk me een heel leuke manier om laagdrempelig met roadbook te oefenen, zeke rvoor mensen die in het achterhoofd het idee hebben om "ooit" een rally rijden. Ik weet niet hoeveel werk het is om zowel Tripy als papier te maken, maar ik zou voor beide gaan, ik gok dat het aantal mensen met tripy kleiner is dan de mensen met een roadbookhouder. En vanuit laagdrempeligheid: een (handbediend) roadbook is niet zo duur.


groeten,


Jos
Als de route op tripy staat maak je er met een paar klikken een papieren versie van. Ideaal!

Post Merge: 22-05-2014, 08:12
Een nadeel van Tripy er wordt ook echt snoeihard gereden. Dus dat verhaal van bij elke woning op een hoek de keien uit de grond dat ga je ook hier krijgen dat wordt niet minder.
Jos, deze opmerking kan ik niet met je delen. Volgens mij hangt de snelheid af van de rechterhand. En niet van het middel om de route te volgen. Ik heb in Belgie ritten van Ad Ketelaars gereden op Tripy en er waren ook gasten, die ondanks hun papieren roadboek, vele malen harder gingen dan mij.

Voor mij is de keuze op het even. Met Tripy is leuk om te doen, maar op papier ook. En dan gebruik ik de Tripy als tripmeter om te nullen. Beide varianten zijn prima.
Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 1531
Re: SpringRide light editie 2014 - POLL
« Reactie #29 Gepost op: 22-05-2014, 09:14 »
Dan is er ook nog de optie om een Roadbook VIP tour te houden waarbij wij bepalen wie wordt uitgenodigd.
Kunnen we selecteren op naleving van code groen, rustig rijden, sociaal gedrag etc.
Dan heb je geen hardrijders, en geen grote groep, en de zekerheid dat het goed gaat..
Creatief moet je zijn.

Zeg niet dat dit gaat gebeuren, maar het is een mogelijkheid.

Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen