Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: tools om band te repareren  (gelezen 7767 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
Re: tools om band te repareren
« Reactie #15 Gepost op: 16-05-2017, 11:44 »
Ik gebruik zelf deze voor mijn mountainbike. Werkt super. Patroon zit op de foto in een houder geschroeft. Als je hem nodig heb schroef je hem eruit en schroef je hem aan de andere kant erin. Daarna gebruik je de andere kant als kraantje om het goed te doseren.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: tools om band te repareren
« Reactie #16 Gepost op: 16-05-2017, 12:08 »
Ik vertrouw die patronen ook niet.
Maak gebruik van het kleine pompje van Conrad. 12volt.
€25.-Airman.
Maar kom hem nu niet zo snel meer tegen bij Conrad.
Gaat tot 6BAR.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 229
Re: tools om band te repareren
« Reactie #17 Gepost op: 16-05-2017, 17:58 »

Vind deze erg prettig, en niet lomp zwaar,

https://www.google.nl/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fwww.uitlaatstore.nl%2Fshops%2Fbolski%2F7665381-1.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.uitlaatstore.nl%2Foutdoor-bagage-en-reizen%2Fbandenlichters-28-cm-set&docid=swShbwyPed5mOM&tbnid=Niq4GvSfNnZN2M%3A&vet=10ahUKEwiGj5aF4fTTAhVBKFAKHZ-wAooQMwgmKAEwAQ..i&w=512&h=354&itg=1&bih=690&biw=1396&q=bolski%20bandenlichter&ved=0ahUKEwiGj5aF4fTTAhVBKFAKHZ-wAooQMwgmKAEwAQ&iact=mrc&uact=8


 Motionpro is mooi spul, maar als je het niet zelf uit de US meeneemt zou ik het gewoon in Engeland bij adventurespec bestellen.
de beadpro is natuurlijk ook een bandenlichter, dus in combi met een Alu wielmoersleutel heb je er al 3


Er zijn fietspompjes die omschakelbaar zijn voor of volume of hoge druk,  naast een paar dikke patronen voor het gemak
SRTTRXXXBETA

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 93
Re: tools om band te repareren
« Reactie #18 Gepost op: 16-05-2017, 21:52 »
Die bandenlichters zoals die van de Uitlaatstore, dat is echt rotzooi.
Sorry dat ik het zeg, maar ik heb al zo vaak meegemaakt dat daar binnenbanden mee lek werden gestoken....
Leuk hoor, zo'n kunststof handvat. Vooral als je twee of drie keer de band moet lichten omdat je de binnenband hebt lek gestoken...
Neem nou gewoon deze:
https://amtoolshop.nl/Hazet-Bandengereedschap?product_id=3940
of deze
https://www.zamro.nl/product/7050B/bandenlichter-305mm?gclid=CjwKEAjwxurIBRDnt7P7rODiq0USJADwjt5DMYtdZ-AtSz2HTwdl-UYqCwnhBVB345988mmgYvzXcBoC6wHw_wcB


Beetje oefenen. Gewoon op een zaterdag een paar keer achter elkaar de band van de velg halen, en dan krijg je er vanzelf handigheid in.


Kijk anders op YouTube voor een instructiefilmpje. Zoek op zoiets als "changing mx tires"


Suc7!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: tools om band te repareren
« Reactie #20 Gepost op: 17-05-2017, 00:39 »
CO2 patronen die niet helemaal in de band terecht komen overkomt de beste  ;D  mij in ieder geval ook  ;D :D  daarom altijd extra patronen mee, weegt bijna niets. Voordeel van die dingen is dat je er een tubeless band mee op de velg krijgt (MTB) en dat je niet eindeloos heeft te wachten / pompen om de band op druk te krijgen.
Mijn keus is meerdere goedkope 16gr patronen met elchiepoo kop, dezelfde bandenlichters (2xMotionPro T6) als waarmee ik thuis werk, plakkers, solutie en een handpomp meenemen. Anderen doen liever antilek vloeistof in de binnenband van bijv. Slime of een ander merk maar net als bij de MTB ben ik er nog niet van overtuigd dat dit systeem probleemloos is; ik trek namelijk problemen aan ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: tools om band te repareren
« Reactie #21 Gepost op: 18-06-2017, 21:39 »
Heb tot nu toe in 10 jaar maar twee keer problemen gehad: 1 x groot gat, te groot voor Slime om te dichten. Had toen mijn 19" binnenband ingezet. En eenmaal lek gestoken door de dealer die de band had omgelegd. Voor de rest alle kleine gaatjes als schroeven en roestige spijkers, altijd gedicht. Snake bytes geen ervaring mee, misschien ook wel door de Slime, dat het van binnen gladder maakt...

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: tools om band te repareren
« Reactie #22 Gepost op: 18-06-2017, 21:42 »
Nog een tip: tyrap één rechte lange bandenlichter onder je achterbrug, aan de remschijfzijde. Zo'n lange hefboom om een beginnetje te maken werkt bijzonder prettig! Verder een fotorolletje met bandenvet is ook erg prettig en neemt weinig plek in!

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: tools om band te repareren
« Reactie #23 Gepost op: 18-06-2017, 23:51 »
Heb eindelijk goede ervaring met latex melk in de MTB band. Mijn probleem was dat ze er makkelijk af liepen maar dat is een kwestie van andere banden nemen blijkt nu.
Voor de motor blijft het nog even extra dikke binnenband, voldoende druk en plakkers mee.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: tools om band te repareren
« Reactie #24 Gepost op: 19-06-2017, 00:47 »
Latex en melk ::)
Peter nu moet je dit toch eens gaan uitleggen.
Doe maar op de midsummer.
Lijkt me een beetje een vies praatje.
Kan jou nog iets vertellen over een kolfmachine,dat sommigen van hier er zenuwachtig van werden tijdens onze trip naar Marokko. ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: tools om band te repareren
« Reactie #25 Gepost op: 19-06-2017, 08:31 »
Tja ik dacht dat offroad rijden af en toe al best apart was maar dat fietswereldje ...  :-X

Offline member

  • Reislustig.....
  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: tools om band te repareren
« Reactie #26 Gepost op: 20-06-2017, 22:52 »

Motion Pro is qua bandengereedschap echt de top. Super licht en multifunctioneel waardoor je veel ander gereedschap thuis kan laten.
Ik heb altijd een fotopotje talkpoeder bij me waar ik de binnenband mee in poeder voor ik hem terugplaats. De set UHD binnenbanden in mijn CRFL gaan nu al 120.000 km en 8 setjes banden mee. Latex melk klinkt ook wel interessant!

Vind deze erg prettig, en niet lomp zwaar,


 Motionpro is mooi spul, maar als je het niet zelf uit de US meeneemt zou ik het gewoon in Engeland bij adventurespec bestellen.
de beadpro is natuurlijk ook een bandenlichter, dus in combi met een Alu wielmoersleutel heb je er al 3



Je kan Motion Pro motorreisgereedschap tegenwoordig ook in Nederland kopen.... :-X :-X
Amsterdam to Anywhere...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
Re: tools om band te repareren
« Reactie #27 Gepost op: 03-07-2017, 14:16 »
.....

Je kan Motion Pro motorreisgereedschap tegenwoordig ook in Nederland kopen.... :-X :-X


Waar dan?

Offline member

  • Reislustig.....
  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: tools om band te repareren
« Reactie #28 Gepost op: 03-07-2017, 15:23 »

Waar dan?


Bij mij :D
i.v.m. de forum regels een pm gestuurd.
Amsterdam to Anywhere...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: tools om band te repareren
« Reactie #29 Gepost op: 03-07-2017, 16:08 »
Doe mij die pm dan ook eens

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk