Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 4.3 inch motorcycle gps  (gelezen 8015 keer)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
4.3 inch motorcycle gps
« Gepost op: 10-10-2013, 09:47 »
"Rage"
Zo genaamd door een China shop.



All Terrain Motorcycle GPS Navigation System - Motorcycle GPS Sat Nav With IPX7 Rating

Dit is Japanse versie: de x-ride De tweede versie die uitgekomen is, jaar geleden was er al een versie.
X-RIDE RM-XR432MC ルート検索できず(不具合)

wat geschoten plaatjes




悪い点は、、、

やっぱり晴天時だと、画面が見づらい。
まあ、自分の顔の位置から3、40cm位の距離なので、見えないという
感じではないです。しょうがないと割り切れる範囲と思います。



Te koop overal




Bevindingen:

Eigenlijk best goed, een en ander onder iGo Prim geregistreerd en dan doet hij niet veel onder voor de zumo660 tracklog is zelfs uitgebreider, omdat er geen auto-pause en correcties bij lage snelheid inzitten (je ziet zelfs de miswijzing bij wachten voor een stoplicht. Er word trouwens geen hoogte geregistreerd via iGo.

De track van TwoNav (op hetzelfde stuk onder de bomen) ziet er ook normaal uit, en TwoNav verzameld ook de GPS Hoogte in de track.


Dit is tussen Naarden en Huizen, de bomen staan vol in blad en geheel over de weg heen.  Snelheid tussen de 45 en 65 km/h.



Dingen die me nu wel opvallen is dat de iGO software en kaarten heel veel meer informatie bevatten en aan mij tonen.  Zoals voetgangersoversteekplaatsen met borden en waarschuwingen op het scherm. (en dat ik nu echt een variofocus zonnebril moet kopen).

Jep, ik heb gekoerst, en is dat ook jullie koers?


In RTWtool dus een track genomen en die naar een koers met koerspunten geconverteerd (tcx formaat). Dan is dit het resultaat:

 


Voorbeeld van een track en een directe route in 3D: 


Voorbeeld van een route waarvan het volgende deel nog net niet berekend is (we gaan hier zo links af):



De track kan ik zo dik/dun maken als je zelf wilt, incl de kleur die je het meest prettig vind, soms is het even zoeken welke instelling het is, maar uit eindelijk werkte het route rijden prima.


Ik heb ook nog wat met routes geprobeerd en ook in iGo met routes, maar dan merk ik dat ik teveel door Garmin ben verwend. Bij een Garmin is het zo, dat als ik een route activeer en de goede kant op rij, ik dit op elk moment in een route kan doen en gewoon verder kan gaan.

Bij TwoNav, TomTom en iGo dien ik eerst de waypoints achter mij allemaal gepasseerd melden, omdat in alle 3 de gevallen ik anders eerst naar het begin van de route word gestuurd en vanaf daar begint de route.  M.a.w. halverwege een route instappen kan wel, maar vergt meer werk op het moment dat je de route activeert, eerst alle routepunten tot die plaats markeren/verwijderen en dan pas kan ik vanaf die locatie de route rijden.  Hierna gaat het goed.

Dat het gezellig was  :D


Dat die Chinavasion Rage een beter model is dan de Peaklife en dat er qua engineering beter is over nagedacht.
Dat het scherm van de Rage net zo goed/slecht is als van een zumo660 (montana is nog iets helderder).
Dat de Holux varianten mechanische nog beter zijn en op het niveau van Garmin zitten.
Dat de TwoNav software zo veel instellingen heeft dat we met zijn allen er nog steeds niet alles van hebben geprobeerd.
Dat de Rage met zijn standaard hoofdmenu makkelijk als Dual GPS is te gebruiken:  van A naar B gebruik de iGo Primo software en rijden van Tracks de TwoNav software. IN de iGo kun je ook tracks/routes laden, maar primaire over wegen in de kaart).
Dat een 7 of 8" tablet met TwoNav (en andere programma's) ook een mogelijkheid zijn i.p.v. een gewonen GPSen dat er nog geen toestellen zijn die voro on/offroad geschikt zijn in dit formaat (anders dan een ingepakt tablet).


Dat een track in roadbook modus een goede mogelijkheid kan zijn om te navigeren met TwoNav (extra aanduidingen)


Nu over dit laatste punt, ik heb gisteren wat geprobeerd:
- Neem een willekeurige track
- Neem RTWtool van JaVaWa  (of WInGDB3)
- Converteer de track naar een koers met toevoeging van koerspunten, laat mogelijke routes/waypoints weg.
- gebruik hiervoor in de instellingen de mogelijkheid om het aantal koerspunten op 200 te zetten en bv 50m voor de bocht bij een bocht van meer dan 35gr.
- Resultaat is een koers met koerspunten in het formaat TCX
- Plaats het bestand in de TwoNavData\Data\  folder
- rij naar het beginpunt en start de navigatie van de track
- Je ziet nu een track over de weg lopen en ik zie een directe route tussen de koerspunten.


Nu nog mee rijden om te zien hoe het werkt.





Geinig

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: 4.3 inch motorcycle gps
« Reactie #1 Gepost op: 10-10-2013, 09:49 »
Bevindingen uit een ander forum:

http://www.adventurebikerider.com/forum/64-about-gps-and-gps-routes/259777-peaklife-vs-rage-gps-systems.html
Credits to the posters:

Well i have had the Rage for around 3-4 weeks now although not used it in anger i have been disappointed in it.

 First of all when you plug it into the pc it recognizes it as a USB portable device, you cannot access the registry or use active sync, you need to get a program that actually overrides this and gives you access to sync it .
 Getting IGO8 to work is quite simple after that although you do need to change settings in the program itself as this is a widescreen version , once that is done it will work fine.

 Now comes the hard bit Memory Map is a completely different game altogether, i spent hours trying to get this to work, i managed to get the maps and everything working fine BUT to activate the license was a nightmare.
 I went back to basics and tied almost everything but still conflict between license and com ports were a huge issue, left it alone for a week as my brain was fried and went away on holiday.

 Came back for a fresh go and start all over again, this time finally cracked it, i wont go into how it was done although it does involve a lot of registry editing and manipulating the software, so there you have it it can be done.

 I have had my peaklife for a number of years and given it a good test, 10 days in Scotland using TOMTOM and 5 days trail riding around Wales, broken 2 ram mount arms and cracked 1 holder, been upside down in rivers many times and it still works perfect.
 Benefits i see with the Rage over the Peaklife is it has a larger screen, better holder and the sound is slightly better.

 Benefits with the Peaklife over the Rage, fully tested in anger, more rugged, buttons are larger and easier on the music function.

 The only disadvantages to both are , They are difficult to see in daylight but other than that they are fantastic .

 If you are looking for a sat nav that will do it all then these win hands down and when compared to a £400 Garmin these are cheap as chips , why bother using your expensive mobile when after long periods of use they will fry the processor ( i have done 2)

I have had a Rage about the same length of time as Jasext, and we have swapped info as we got our units set up. SO I thought I would add my experience in-case its helps anyone out. I don't have and have never used a Peak Life so can't compare, but chose the rage for its larger screen.

 I got mine from China vision and it arrived no problem about 5 days after ordering (UPS Delivery). The shell of the unit looks quite rugged but it quite hard plastic not the rubbery stuff usually seen on rugged units. Apart from the water proof plugs that reveal SD slot, USB Port and what looks like an audio jack and the on-off button the unit is completely sealed. There is no option to remove or change the battery so hopefully it is decent quality and will last. You only get one holder and a suction and handlebar mount. According to China Vision additional holders are not available to buy.

 Unit powers up into its own shell application which provides nvaigation / media player / tools (calculator, unit conversion, calendar), and setting. When you plug the unit into a PC by USB it is set up from the factory to behave like a mass storage device (usb stick). This gives you access to any inserted SD card to copy onto and off of the device. Problem here is there is a useful 3gb internal memory space you cannot access.

 After some searching we found there is a registry setting that switches this behaviour, more recently I have found the rages own software has a utility hidden under setting that switches between mass storage and serial / active sync. To enable this hidden button you must edit the registry setting for the software modifying this key:

 [HKEY_CURRENT_USER\OEM\ShellEx\USB]
 "enable"=dword:00000001
 "layout"=dword:00000001
 "mode"=dword:00000001

 Setting enable to "00000001" add an extra button to the setting page that allows you to change behaviour.

 While you changing the software setting another useful change is there is also a hidden button that switch the device from its GPS shell to windows CE.

 [HKEY_CURRENT_USER\OEM\ShellEx\Wince]
 "enable"=dword:00000001
 "layout"=dword:00000001

 Again setting the enable value to '1' add this extra button.

 Installing navigation software was fairly straight forward but getting memory map to retain its license was initially difficult. I have put all my navigation software and map data on a 8gb microSD card.

 IGo Primo (v9) once copied onto the SD card just runs and finds the internal GPS by itself. It is really smooth graphics so the unit is certainly up to the task I have tried this on a 200 miles plus round trip and it works well. Paired with my bluetooth headset sound is clear, and has a resonable music player built into Igo too.

 OziExplorer, this is similar to IGo just copy the files to the SD card and it works. Just make sure you get the CE version when you download it. I only have the trail version to experiment with but I like that it supposedly can do track up raster maps and even give basic navigation on screen and through audio from GPX routes. If it works OK, would make it better the MemoryMap IMHO.

 Memory Map (V5) - Again installing the software is fairly easy, don't try and do it from the PC version. You need to go to the memorymap site and don load the RoadAngle v5.4 update http://www.memory-map.co.uk/dl_mm_navigator.htm Unzip the files and copy to the SD card.

 To set up the GPS go to the setting subfolder and find the file GPS_params.ini, if it not already change the one line it contains to read "1,0,COM1: ,4,1,0,0,- ,1,6,100,500,0" and save it again.

 Now for the fun!! When you run the MM software on the rage it will warn you GPS features are not licensed and not available. Under the mew MM license you have to purchase an area of map to gain a license for the GPS features, which I did. You now need to transfer the license to the device. Go you your newly enable button and set the unit into activesync mode from mass storage. Plug it into your PC, if your lucky it will connect and ask if you want to create a partnership. Select no at this point. For me active sync to the device is really flakey, I get a warning that a firewall might be blocking it. I find if you pull out the cable and insert again it will connect properly eventually, but it maight take a lot of attempts. This is the worst problem I have, and have not found a fix yet!!

 Once you do have an activesync connection on the PC load the map you have licensed, go to the mobile device menu and either send the map to the device or send the visible portion. This transfers the map, its license and the license for the GPS feature. Now when you start MM the GPS signal should be used and MM will get a fix on your position.

 However, the next issue to resolve is MM puts the license files into a folder called /application data on the device. The trouble with this is it is volatile memory so when you power off the unit the license is lost and you have to repeat the process of transferring the map from the PC to restore the licenses.  The workaround for this is to make a copy of the license files inside "/application data" either in the internal storage or on the SD card and copy them back to before using MM after powering on. To make the automatic there is a fantastic utility called mortscript that is really useful to do this. It also has a choice feature that I have used to allow me to select which navigation app to use.

 This might not be required, using the mortscript but out of the factory setting the system files are hidden, so to see them (and find out where MM was putting the license files), to back them up I had another registry setting to change:

 [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\StorageManager\Profiles\NANDFLASH1]
 "MountHidden"=dword:00000001
 "AutoMount"=dword:00000001
 "Paging"=dword:00000001
 "AutoFormat"=dword:00000001
 "AutoPart"=dword:00000001
 "DefaultFileSystem"="FATFS"
 "PartitionDriver"="mspart.dll"
 "Name"="NAND FLASH Disk1"
 "Folder"="Residentflash"
 "CheckForFormat"=dword:00000001

 "MountHidden"=dword:00000001 is the setting you may need to change from '0' to '1'

 A copy of my script is below, you will have to adjust the paths to match your installs and where you have backed up your memory map license. It also backs up the MM license when you close MM incase you have activated any new maps and the license has changed.

 Still TBD if this will be a good unit for motorcycle use and in particular trail riding, but I agree with Jasext value for money is great and now it running everything I want OK. The active sync issue is a minor frustration as the is no need to use it very much I hope!!

 ##############################################
 #Mortscript
 #Choose and start navigation application
 #A Kendall
 ##############################################

 #XCopy ("\Residentflash\mui\*.*", "\Windows", TRUE, TRUE)

 SetChoiceEntryFormat(32,26,"Tahoma")
 Choice( "Start Navi Application","Select the application to run","Memory Map","Igo","OziExplorer","Power Off" )
 Case( 1 )
 #Restore license and start Memory-Map
 # check for Application data folder, if not create it ans sub folders
 if (NOT DirExists("\Application Data"))
 MkDir ("\Application Data")
 endIF
 #copy back-up license files to nandflash
 XCopy ("\Residentflash\Application Data\*.*", "\Application Data", TRUE, TRUE)
 #Message("License restored")
 Sleep(1000)
 SetVolume (255)
 RunWait ("\SDMMC\Memory-Map-OS-5\Memory-Map_CE.exe")
 #Backup license on exit incase any new maps have been activated
 XCopy ("\Application Data\*.*", "\Residentflash\Application Data", TRUE, TRUE)
 #Message("License backed-up")
 Exit

 Case( 2 )
 #start Igo Primo satnav
 SetVolume (255)
 run ("\SDMMC\igo\9.2.0.213495.exe")
 Exit

 Case( 3 )
 #start OziExplorer
 SetVolume (255)
 run ("\SDMMC\oziexplorer\OziExplorerCE.exe")
 Exit

 Case( 4 )
 #start Power Off
 run ("\Windows\PowerOff.exe")
 Exit

 #on cancel end script
 Case( 0 )
 Exit

 EndChoice
 Exit
 ##############################################
 #Script End
 ##############################################

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: 4.3 inch motorcycle gps
« Reactie #2 Gepost op: 10-10-2013, 10:06 »
Citaat
The larger screen is no easier to read in sunlight. My Rage has a thin plastic film over the touchscreen, and this film bows outwards on warm days. The result is it takes a good deal of pressure for touches to register. That's annoying. It's the only issue I have with the Rage so far.

SCREEN PROBLEM?
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: 4.3 inch motorcycle gps
« Reactie #3 Gepost op: 10-10-2013, 10:50 »
Dat is een ontwerpfoutje. Als je je rage op het dashboard vastgeklickt laat staan in de zon dan bolt het scherm idd wat op. Maar je drukt er zo doorheen hoor, geen probleem.

Weet ook niet zo 1-2-3 wat ze daar nu voor oplossing voor hadden moeten bedenken. Vaccum zuigen tijdens assemblage of fabricage wellicht?

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: 4.3 inch motorcycle gps
« Reactie #4 Gepost op: 21-10-2013, 08:42 »
Je had geluk dit weekend dat je de druppeltest niet moest uitvoeren.
http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=1006&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: 4.3 inch motorcycle gps
« Reactie #6 Gepost op: 06-04-2014, 11:44 »
En nu na een tijd gebruikt te hebben hoe bevalt hij?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: 4.3 inch motorcycle gps
« Reactie #7 Gepost op: 06-04-2014, 20:04 »
Prima, op versie 2.9.

Op 3.0 is echt waardeloos.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: 4.3 inch motorcycle gps
« Reactie #8 Gepost op: 22-09-2014, 11:45 »
Is er nog iemand die over een maagdelijke Rage Windows CE 6.0 beschikt die ik ff mag kopieren?

Die van mij is omzeep gegaan en toont foutmeldingen met allemaal rare Chinese tekentjes :-[

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: 4.3 inch motorcycle gps
« Reactie #9 Gepost op: 21-11-2014, 20:47 »
Is er nog iemand die dit heeft ? http://www.offroadnavi.com/en/products/holux-61cs

Is een alternatief voor een Tripy ?

Groeten, Ard

P.s. Heb er op het forum naar gezocht maar niet echt iets gevonden. Die afstandbediening zit er wel makkelijk uit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: 4.3 inch motorcycle gps
« Reactie #10 Gepost op: 22-11-2014, 09:00 »
removed by self
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 172
Re: 4.3 inch motorcycle gps
« Reactie #11 Gepost op: 23-11-2014, 14:15 »
Hoi,


Dus als ik het goed begrijp is de Rage enkel de hardware zonder software op geïnstalleerd?
Dus als ik kaarten van europa wil, en wat offroad trips wil kunnen uitstippelen moet ik software downloaden? ( Kun je ergens goede software gratis vinden?)
Als je software gratis kan krijgen lijkt me dit een goeie deal, niet?
Iemand die ervaring heeft met de rage én gratis software? ( welke software? )
Is het makkelijk te installeren?
Groet!
Rally kits - special parts - luggage & protection
www.adventure-bike.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: 4.3 inch motorcycle gps
« Reactie #12 Gepost op: 23-11-2014, 16:39 »
Hoi Jasper,
Er is wel software bij maar helaas alleen Windows CE en een 'overdeweg' navigatie programma.

Sofware die we hier vaak op installeren is van CompeGPS. www.compegps.com voor meer info. Redelijk geprijsd voor de funkies.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 172
Re: 4.3 inch motorcycle gps
« Reactie #13 Gepost op: 24-11-2014, 07:34 »
Dat is software om routes enzovoort te openen hé?
Ik zoek eigenlijk software dan dat een echte baan gps ook is, dus bv met alle kaarten van europa,
maar waar er misschien ook wel een topo functie ofzo opzit..
Rally kits - special parts - luggage & protection
www.adventure-bike.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: 4.3 inch motorcycle gps
« Reactie #14 Gepost op: 24-11-2014, 15:08 »
Die combi's zijn er feitelijk niet. Er is wel een behoorlijk goed gratis on-road navigatieprogramma. Maar wat de naam daar ook weer van is??