Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori  (gelezen 37514 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #60 Gepost op: 01-03-2013, 21:38 »
Zou wel de akra mapping erin laten zetten , is wat fijner ondrin , maar belangrijker zonder de cat erin heb je echt nodig ,anders loopt ie te arm met alle gevolgen van dien .
 
Maar mooi project , ik ben wel benieuwd wat de motor weegt als je alles erop hebt zitten , ik zat op 156kg met de dottorie uitvoering (roadbook gps carterplaat ico gereedschap  etc etc mousse  , tanks leeg .
kon 27 ltr in en geen extra pomp nodig , simpel is wel lekker tijdens een rally .


Heb 'm even gewogen; zonder benzine, met roadbook & ICO, carterplaat, Akra-demper, bagagerekje (nog geen gereedschap) ...


74 kilo op het voorwiel + 77,5 kilo op het achterwiel =  151,5 kilo


Voor de ombouw (met roadbook & ICO, carterplaat, originele demper, maar zonder bagagerekje en/of gereedschap zat ie op
 70 kilo op het voorwiel + 81,5 kilo op het achterwiel =  151,5 kilo - 6,5 kilo benzine (9 liter) = 145 kilo


De kit zou zo'n 10 kilo moeten toevoegen dus dat zou het gewicht op 155 kilo hebben gebracht... kan het zijn dat de Akra 3,5kilo  :o  lichter is dan de originele demper  ???     ...  nouwww, misschien was mijn eerste meting niet helemaal zuiver (9 liter geschat); komt ook niet op een kilootje meer of minder, wat mij betreft.
EDIT: de originele demper heb ik gewogen: weegt 4,5 kilo .... maar er is ook nog wat klein spul afgekomen: originele koplamp, carterbescherming en SAS ... samen zo'n 1,5 kilo


De akra zou zo'n 2 kilo wegen
http://youtu.be/D_DAdIMTi-Q
dus al met al 1,5 + 2,5 = 4 kilo gewicht kwijt geraakt + 10 kilo v.d. kit = netto zo'n 6 kilo er bij ...
kan wel kloppen dus die 145 kilo versus 151,5 nu.



Heb trouwens nog een benzine-filter in bestelling want idd... ding zag zwart v.d. vervuiling  :o


Morgen nog wat bedrading fatsoeneren, (rem)olie verversen en dan een shake-down ritje maken!!

Post Merge: 02-03-2013, 16:47

Meta-morfose!

VOOR



NA




...



alleen doet-ie-ut-nog-nie   :(

ben nog in afwachting van een vers brandstof filter. Had zolang de vieze er weer ingezet   :-[  ... maar nu start ie niet (dwz starter gaat rond en af en toe komt er een kuchje uit, maar niet echt lopen) ... en ik vermoed een brandstof probleempje; eerst een schoon filter er in, dan evt. de injector schoonmaken   :-\

Tot die tijd er maar gewoon naar kijken:





HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #61 Gepost op: 02-03-2013, 18:26 »
Allermaggies, wat een plaatje.  Daar hoef je niet op te rijden, gewoon in de woonkamer zetten.   :D
Complimentje waard!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #62 Gepost op: 02-03-2013, 19:50 »
 :o mooi zeg!

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4775
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #63 Gepost op: 06-03-2013, 19:12 »
gaaf apparaat hoor!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #64 Gepost op: 06-03-2013, 19:42 »
Bommetje!
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #65 Gepost op: 06-03-2013, 19:47 »
Kijken is ook geen straf !  :D

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #66 Gepost op: 06-03-2013, 19:49 »
:o mooi zeg!

smaken verschillen, maar ik vindt de voorkuip te log voor de rest van de machine (daarom ook gekozen voor dottori)
is naar mijn idee een lc8 kuip (koplamp straald het al uit)
rest is wel super(mooie stickerset)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #67 Gepost op: 06-03-2013, 19:51 »
Gaaf ding, knap gedaan!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #68 Gepost op: 06-03-2013, 21:53 »

smaken verschillen, maar ik vindt de voorkuip te log voor de rest van de machine (daarom ook gekozen voor dottori)
is naar mijn idee een lc8 kuip (koplamp straald het al uit)
rest is wel super(mooie stickerset)

Hangt ook een beetje van de foto, cameralens en kleurstelling af.





De kuip/tank van Dottori loopt nog verder naar onderen door en is eigenlijk groter dan de RallyRaid kit die de standaard zijpanelen hergebruikt.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #69 Gepost op: 11-03-2013, 20:39 »
 >:( m'n brandstofpomp is om zeep...

Ding in een emmertje benzine, spanning er op ; wel draaien als een tierelier, maar pompen niet :-(

fuckerdefuckerdefuck!!!

Morgen 's bellen met Andre motors of ie er nog eentje heeft liggen.

uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #70 Gepost op: 12-03-2013, 08:53 »
Beter dat je er nu achter komt dan ergens in de middle of nowhere Tukkerland. Die van Cycle Works schijnen ook goed te werken en een stuk goedkoper.
http://ca-cycleworks.com/fp-hus
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #71 Gepost op: 13-03-2013, 12:01 »
Heb een 2e hands kunnen scoren:
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #72 Gepost op: 13-03-2013, 13:47 »
wel meteen een nieuwe benzine filter in zetten.. want die op het plaatje ziet al goed zwart!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #73 Gepost op: 13-03-2013, 16:30 »
Had ik al gedaan, maar bedankt voor het meedenken. Dit hele spul (drukregulator, filter en slangenspul) kwam mee terwijl het me natuurlijk om de pomp te doen was.


Komt bij www.bormotoren.nl vandaan. Van een 690 SMC. De rest van die motor ligt daar ook nog in onderdelen (b.v. een setje wielen), dus mocht iemand nog wat nodig hebben.


Intussen zit er eindelijk weer leven in de brouwerij: er komen weer klappen uit!!!  :)
HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #74 Gepost op: 17-03-2013, 13:26 »
Nog wat piccies om de juiste verhoudingen te laten zien:


Close up:



op afstand:










Intussen ook al vies gemaakt; rijdt nog net als een 690, maar je hebt 'wat meer tussen de benen'  ::)
De kuip houdt je bovenlichaam uit de wind; stukken snelweg houdt je makkelijk vol.
Wat mij betreft een ideale allroad: een Tenere ... maar dan 40 kilo lichter!

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!