Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012  (gelezen 18883 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #15 Gepost op: 07-07-2011, 08:33 »
Wil je ook eens naar de top van een 150m hoge duinkam rijden! Dat kan bij Erg Chabbi als de de route naar boven kent...wie volgt mij?  8)

Wij rijden altijd gewoon recht naar boven, aan de stijlste kant.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #16 Gepost op: 08-07-2011, 19:51 »
hahhhaaaa, dat mag ik je graag zien proberen of heb de gij speciale talenten of bandjes! 8)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #17 Gepost op: 08-07-2011, 20:30 »
Begin dit jaar ben ik ook in Marokko geweest en wil zeker nog een keer gaan.

Ik zit er nu ook aan te denken begin volgend jaar een week naar Peter Buitelaar te gaan.
Pas van een paar mensen hele positieve verhalen gehoord.
 
Dus Ad wie weet, of zijn je plannen alweer gewijzigd?
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #18 Gepost op: 08-07-2011, 21:07 »
hahhhaaaa, dat mag ik je graag zien proberen of heb de gij speciale talenten of bandjes! 8)

Daar is gewoon de finish van de rally. Met een XR400 lukt het met een paar keer proberen net.

Als het "net" niet lukt.....


en als het dan wel lukt:


Met een 650 moet het zeker kunnen lukken

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #19 Gepost op: 09-07-2011, 02:37 »
Gatverpielekes en hoe voelt da nou?  :D

Post Merge: 09-07-2011, 13:25
Heb zelf ook een XR650R en nu ik hier meer avonturiers tegenkom die met eigen motor willen gaan, ipv daar huren begin ik die optie ook meer te overwegen!     Hoef enkel een grotere tank, nou die weet ik er toevallig nog een te koop, dan lijstje van reserve onderdelen mee, vervoer naar Ouarzazate of beter misschien nog in het noorden van MArokko te beginnen, bvb in Nador (ik zeg maar wat) en dan ten oosten van de Atlas naar het zuiden, richting Merzouga en Tagounite te rijden. Is redelijk lange rit btw.

Een vraagje voor de ervaren reizigers hier!? Wat ik lastig vind is nl. hoe vul je de mechanische en medische backup verantwoord in? We willen nl allemaal weer gezond thuis komen neem ik aan   :stupid:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #20 Gepost op: 09-07-2011, 14:25 »
wai worry?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #21 Gepost op: 09-07-2011, 14:59 »
kijk eens op www.eaob.eu. gewoon mee met eigen motor, deze wordt gebracht tot in Nador. je wordt ingevlogen, rijdt een lekker weekje en en als je pech hebt kom je in mijn bezem wagen terecht. Medische hulp aanwezig. een grotere tank niet nodig als je 150 tot 200 km kan rijden op je eigen tank. Eindigend in Agadir terug vliegen en je motor is een week later weer in nederland. Daarnaast ook nog eens slapend in super hotels. dus wat wil je meer.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #22 Gepost op: 09-07-2011, 16:48 »
wai worry?

He mr.D
Hoe vorderen de plannen? Het georganiseerde toertje kan me gestolen worden, gewoon rijden en zelf doen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #23 Gepost op: 11-07-2011, 15:16 »
Heey,
 
Ik wil graag weer daar gaan rijden, maar na 3 keer op en neer te zijn gereden naar de boot wil ik deze keer liever mijn motor bij iemand op de kar oid. zetten en zelf eens invliegen.
 
Kan de route du soleil niet meer zien denk ik..
 
plannen op dit moment voor siberie, nog 6 weekjes and counting down.
wat daarna komt is voor daarna, ik heb niet zoveel plan tijd nodig en plan dan ook nooit zoveel
 
medische support ed? wai worry (why worry, waarom zorgenmaken)?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #24 Gepost op: 11-07-2011, 15:52 »

 wat daarna komt is voor daarna, ik heb niet zoveel plan tijd nodig en plan dan ook nooit zoveel
 
medische support ed? wai worry (why worry, waarom zorgenmaken)?

Zo reis ik ook het liefst! Reizen is loslaten jongen. Medische support?! Huh?
Je zou versteld zijn in welke uithoeken reddende engelen te vinden zijn! ;-)

Veel plezier jongens!
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #25 Gepost op: 14-08-2011, 19:55 »
wat ook nog een optie is, is met de autotrein naar narbonne en dan 36 uur met de boot van sette naar nador.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 41
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #26 Gepost op: 08-01-2012, 01:30 »
wat ook nog een optie is, is met de autotrein naar narbonne en dan 36 uur met de boot van sette naar nador.
Op Motor-Forum heeft Lody60 gedaan en viel tegen, naar mate de reis vordert hoe viezer t wordt.

Post Merge: 08-01-2012, 01:32
Hallo Steven,
Nee niet met eigen motor. Heb zelf wel een geschikte motor voor de woestijn, XR650R maar het plan om daar te huren, KTM exc 450 liefst en natuurlijk naar Erg Chabbi. Heb daar nov 2010 bovenop gestaan. Was mega gaaf de route te vinden in men eentje! Mijn Avatar is op het moment van die ontdekking genomen.

De reis duurt 7 dagen waarvan 6 nachten en 5 dagen off-road rijden.
De kosten zijn €1495,- als je wilt rijden op een Yamaha TT600RE of een Beta en €1650,- op een KTM 450 EXC, deze is wat pittiger. Prima voor de fijnproever.

Dit is exclusief de vlucht (€170,- via Wezen) en frisdranken/alcoholisch maar inclusief benzine en goed voer en hotel (soms met zwembad) en motor huur, Candy bars en energie repen zijn ook inbegrepen!. Ook benzine inclusief dus, scheelt weer €150. Daarbij, zeer ervaren reisleiding en ook gids, dus avontuurlijker maar zeker en ook onderhouden motoren natuurlijk! De reis van je leven!

Planning: Begin 2012, is nog een eind weg om 10 rijders bijelkaar te krijgen.

Hopelijk vindt jij ook anderen in jouw omgeving die hier wat in zien!?

Groeten,
Ad
Bij welke organisatie kan je dit doen met een Beta

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #27 Gepost op: 08-01-2012, 10:22 »

Dat kan bij de man genoemd in de eerste paar posts in Ourzarzate.

Als het "net" niet lukt.....



Nou de hoge duinen hebben een steilere kant dan jij hier laat zien. Zo rij ik ze ook omhoog.


Met een 650 moet het zeker kunnen lukken


Klopt. Met een 650 X-challenge zelfs.




Ik werk in Marokko en ik ben ook van plan dit jaar een prive-tripje te maken. Lekker weer eens in eigen tempo en nieuwe dingen pionieren. Er ligt nog veel meer zand dan Erg Chebbi. Ik ken de routes, de mooiste overnachtingsplekken, heb de GPS-ervaring en hou de karavaan al sleutelend wel voor je rijdend. Indien gewenst regel ik nog een 4x4 met chauffeur voor 100 euro per dag voor als je zonder je bagage enkele zeer zware pistes wilt rijden.


Dus met mij kun je ook nog mee!
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #28 Gepost op: 08-01-2012, 20:54 »
Heeft iemand suggesties welke Garmin kaarten er het beste in je 60cx kunt laden voor deze trip?
En heeft iemand waypoints van benzine stations in Marokko?
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #29 Gepost op: 08-01-2012, 21:10 »
topo marokko. heeft alle wegen en de meeste benzine stations. benzine is ook geen probleem, gewoon een michelin kaart mee, stadje == benzine. (tenzij het op is!)