Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Leuk om ook eens hún kant te horen!  (gelezen 4377 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #15 Gepost op: 21-10-2018, 00:40 »
Wij werden gisteren aangehouden door de politie tijdens de brabo600, gewoon ergens op het asfalt. Afgelopen 8 jaar nog nooit aangehouden met eencylinders zonder spiegels en knippers... en nu dan toch een keer maar dan met 2x een volledig legale ktm 950 adventure  :P  (nouja, 1 spiegel en uitlaten maken wat meer herrie).

Gestopt, motor uit helmpje af.... ze begonnen gewoon van "heren, we krijgen klachten over jullie, hoe kan dat?"
Had een vrouw gebeld dat er 20 motoren op en neer reden langs haar huis...

Gezegd dat we een toertochtje reden. Toen hij peilde of dat "door de bossen" was gezegd dat we netjes om zijn gedraaid voor de slagboom die we tegen kwamen, en het legaal proberen te doen. (het gras hing nog onder de motor van ergens een hooi graskant, dus dat was wel grappig)
Maar dat was ook gewoon de waarheid.

Agenten zeiden toen dat de klager wellicht overdreef, gaven door aan de meldkamer dat we een toertochtje aan het rijden waren, bedankten ons voor de uitleg en dat we gestopt waren, want ze hadden in het wknd nog achter "wildcrossers" aangezeten die op hol sloegen en ook geen juiste kentekens hadden.

Nouja, je kunt dus pech hebben...maar dit was prima.

Net daarvoor zagen we iemand voor onze neus een bekeuring krijgen door een BOA, op een zandpad 20m van het asfalt waar er ergens een bordje verstopt stond in de struiken. :(
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1344
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #16 Gepost op: 21-10-2018, 13:22 »
Gisteren ontmoeting gehad met handhaver van sbb, op lange zandpad met bordje ‘slechte weg’ (what’s in a name  ;))
Geen moeite waar ik reed, volkomen legaal, en waardeerde mijn opzij willen gaan om zijn auto te laten passeren, ik had hem niet als SBB herkend op afstand, liet mij toch stoppen om gesprekje aan te gaan.
690 met de hele rally opbouw is niet bepaald een (wild)crossmotor dus dat ging ook goed, maar hij had al andere ervaring gehad met hard voorbij komende motoren.
Hij noemde de brabo en arm en wist te vertellen dat we met een hele groep op camping in Someren zaten (noemde De Kuilen niet expliciet)
Algemene boodschap; rij waar je rijden mag en denk om de andere weggebruikers.
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #17 Gepost op: 22-10-2018, 19:16 »
Kijk, zo kan het ook !  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #18 Gepost op: 22-10-2018, 20:36 »
Kijk, zo kan het ook !  :)

Nee , zo kan het niet.
Dezelfde vriendelijke boswachters hebben wel de politie naar de camping in Someren gestuurd.
Ze zijn zeer geintereseerd in de organisator .
Reden , het is een natura2000 gebied waar niks georganiseerd mag worden.


Is de TET gevrijwaard dat het geen organisatie is ?
de brabo is dat niet , er is van alles geregeld om iets mogelijk te krijgen
en dat wordt uitgelegd als een organisatie

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #19 Gepost op: 23-10-2018, 22:49 »
Organisator? hoop dat die niet bestaande kerel geen problemen krijgt....
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #20 Gepost op: 24-10-2018, 12:12 »
Al met al een trieste ontwikkeling.
Ik heb wel eerder begrepen dat aanpak van het offroadrijden hoog op de agenda staat en daar ook capaciteit voor wordt vrijgemaakt (in Brabant), zelfs middels een eigen offroadteam van de politie.
Nou valt het voor de politie ook niet mee om verschil te maken tussen een offroadrijder die het zo netjes mogelijk probeert te doen en een crossmotor in het bos (om maar een paar uitersten te noemen).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #21 Gepost op: 24-10-2018, 12:18 »
Wat is dan het verschil tussen een offroadrijder en een crossmotor?
offroadrijder heeft een contactslot, de crossmotor rijder niet? Even zonder gekheid, denk aan je geluid. Soms hoor je van ver de motoren aankomen. 1001 topic op facebook hoe je db-killer te verwijdern.  ::)

Dit is wel een beetje het begin van het einde.


Het knullige is hier in de buurt ook, op veel plaatsen kon je langs het zandpad bij het bos rijden. Bij de ingang van het bos stond een paal + bordje. Prima, daar kom ik niet. Maar nu is het zandpad LANGS het bos ook afgesloten, tsja. waar moet ik dan rijden?
Dan kan ik ook wel dwars door het bos heen, want verschil is er niet meer. Op beide plekken mag ik immers niet rijden.

Er zijn ruiterpaden, mountainbikepaden, wandelpaden, maar geen offroad paden.  :-[  Wel OTR-, en enduro-ritten op zaterdag/zondag, maar dat is niets voor ons. Dat is crossmotor-werk :-\

Er zijn plekken was Natura2000 gebied is waar je gewoon met gemotoriseerd verkeer op de zandpaden kan doorkruisen.
Mag je in een Natura2000 gebied dan wel een mountain-bike route doorheen organiseren?  ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #22 Gepost op: 24-10-2018, 18:17 »
Natura2000 zal vast wel hetzelfde regime volgen als een stiltegebied; geen onnatuurlijke onnodige geluiden maken en altijd vergunningsplicht.

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Leuk om ook eens hún kant te horen!
« Reactie #23 Gepost op: 24-10-2018, 20:24 »
Nee , zo kan het niet.
Dezelfde vriendelijke boswachters hebben wel de politie naar de camping in Someren gestuurd.
Ze zijn zeer geintereseerd in de organisator .
Reden , het is een natura2000 gebied waar niks georganiseerd mag worden.


Is de TET gevrijwaard dat het geen organisatie is ?
de brabo is dat niet , er is van alles geregeld om iets mogelijk te krijgen
en dat wordt uitgelegd als een organisatie

Hoho rustig aan !
Ik las het in positieve zin.