Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ortlieb tassen  (gelezen 23359 keer)

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #30 Gepost op: 23-07-2013, 09:20 »
Takai ???? onbekend en doen het ook.


http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=5776



Groet Marc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 180
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #31 Gepost op: 23-07-2013, 10:41 »
ja, de klitteband bevestigingen van de tas die over het zadel gaan zijn door het net gestoken.  dus als je de kabel aantrekt is het het dan afgesloten. dus ik kan het net openen zonder de tas los te halen. ook de kleine bandjes aan de voor en achterkant die aan de voetsteunen of frame komen gaan door het net. ik merkte tijdens het rijden over wasbord  en waarschijnlijk ook door gewichtsverschil in de tassen, dat deze niet helemaal op hun plaats bleven. een tas ging lager hangen, de andere kwam wat omhoog. dus toen heb ik over het net van beide tassen een spanband getrokken en deze in elkaar gegespt zodat er wat extra steun was en ze beter op hun plek bleven. ik had de netten voor een medium maat rugzak. 
 
Bedankt, heb je tassenbevestigingsbanden ook door het net gestoken. Voor onder/achter.
Of heb je de tassen gemonteerd, alle banden vast en monteer je dan het net.

Is er een bepaalde maat net,  die je gebruikt heb voor deze ortlieb tassen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #32 Gepost op: 23-07-2013, 19:42 »
heb je een plaatje

Hier mijn zelfbouwprojectje met de tassen.
ff bladeren staan wel ergens foto,s tussen.
Ze bevallen me erg goed en zijn een stuk sterker als ortlieb.
aju propje
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=52653&postdays=0&postorder=asc&start=15

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #33 Gepost op: 23-07-2013, 19:48 »
netjes gedaan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #34 Gepost op: 24-07-2013, 09:30 »
Propje,
Die Magadans die jij zelf hebt gemaakt vind ik werkelijk prachtig en dan is er ook zeker wat voor de materiaalkeuze te zeggen.
Maar als je ze voor 400 euro moet kopen, zou ik toch de voor en nadelen eerst in de weegschaal leggen.

Ik rij inmiddels al minstens 6 jaar met hetzelfde setje ortlieb zadeltassen van 130 euro waarvan veel offroadavonturen, regelmatig langs bomen geschuurd, op de rotsen gekletterd, door bramenstruiken gekropen, enz... En ze zijn nog steeds waterdicht, enkel het klitteband begint z'n kwaliteit te verliezen.

Dat waterdichte vind ik toch wel een groot voordeel, ik hoef niet na te denken hoe ik alles in die tassen smijt, het foeft niet voorverpakt te worden voor ik het er in stop en ik hoef mij geen zorgen te maken over doorschuren van die dunne waterdichte zakjes (denk aan brandertjes met scherpe randjes ed)

Dat die magadan qua materiaal nog slijtvaster is twijfel ik niet aan, of het niet kunnen open snijden van de tassen echt zoveel beter tegen diefstal beschermd weet ik niet, je moet nog steeds de buckels tegen openmaken beveiligen en de tassen aan je motor vergrendelen, dus lijkt mij een ortlieb met pacsafe net zo goed.
Nog een klein voordeeltje van de ortliebs, ze zijn makkelijk repareerbaar en zelfs terug waterdicht te krijgen met ducttape, tentreparatiespul, of bandenplakkers. Maar dat lijkt mij nou ook niet onoverkomelijk met die Magadans, lapje stof en naald en draad doet daar denk ik de truc.
 
Wat betreft de vraag over je motor met bagage achter laten...
In het begin bleef bij ons ook altijd iemand bij de motoren, terwijl de rest booschappen ging doen, slapen deden we met een tentje naast de motor en onderweg iets eten of drinken deden we alleen op een terrasje naast de motoren.
Met de jaren zijn we daar toch soepeler in geworden, motor op slot en GPS eraf halen is het enige, de rugzak bevat alle waardevolle spullen.
Het is natuurlijk vreselijk als je zorgvuldig bij elkaar gespaarde campeerspulletje gestolen worden, maar volgens mij is de kans daarop toch behoorlijk klein, ik ken talloze verhalen van motordiefstal in onze eigen grootsteden, maar ik moet hard nadenken of ik een geval van bagagediefstal op reis kan bedenken, terwijl ik toch heel wat reisverhalen lees. Oh ja een vriend zijn Alubox met sloten was opgebroken en zijn camera gestolen.. Dure alubox onherstelbaar beschadigd... Wat mij eerder bewijst dat armzalig onbeveiligd uitziende zadeltassen er voor een gelegenheidsdief minder interessant uitzien dan fancy spullen.

Post Merge: 24-07-2013, 09:58
Takai ??? ? onbekend en doen het ook.


http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=5776

Die Takai's had ik ook, waren mijn eerste zadeltassen. Maar vrij snel alsnog geinvesteerd in die ortliebs omdat ik waterdichte tassen wilde.
Ze hebben toen een paar jaar in de garage gelegen en ze een paar jaar terug aan een vriend gegeven voor een 4 daagse allroadrit. het wringen langs walletjes en bomen hier, kostte een tas direct het leven, onherstelbaar opengescheurd dat alles eruit viel.... Mijn Ortliebs op hetzelfde traject hooguit een krasje.

Misschien dat de jarenlange opslag in een niet altijd vochtvrije garage al het beste van de tassen had geeist, maar anders zou ik toch voorzichtig zijn er een echte lange reis mee te ondernemen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #35 Gepost op: 24-07-2013, 10:06 »
Diefstal valt erg mee op zo'n lange reis, de meeste schade opgelopen door 'anderen': bijvoorbeeld, bij grens turkije rijd andere NL'r met 4x4 achteruit en mijn motor valt om. Gevolg afgebroken standard en daz knap lastig...

Zonder hangslot of contact sleutel (KTM 660 heeft er geen) + ortlieb zonder ' net', ben ik van Amsterdam naar Australie gereden en zweer bij een motorhoes bij achterlaten motor+bagage. Waardevolle spullen (geld/passport/passen) etc gaan altijd mee op lichaam of verdeeld verborgen op verschillende plekken op de motor of tent.

Vertrouwd je gevoel bij parkeren motor (en je eigen veiligheid), als het niet veilig aanvoelt zoek dan verder of vraag een lokale bewoner voor advies (en wie weet krijg je een lekker avond maal + slaapplaats ;) en tips/contacten voor je verdere reis)
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #36 Gepost op: 24-07-2013, 22:18 »
mwoah, in valkenburg was ik net op tijd. ff de AH in voor een maaltijdsalade. Op stuurslot zijn maar ff weg. Binnen 3 min schreeuwende mensen van buiten. TOen ik rennend arriveerde was het contactslot er al af en stuurslot gebroken. Dief ook de benen genomen.
 
Heb hem nog kunnen achterhalen maar was kop groter, tot in zijn gezicht onder de plaatjes en dusdanig agressief en onder invloed (?)dat ik heb besloten dat de politie het mocht doen. ZO.n type moet je toch herkennen denk je dan.
 
Vervolgactie was normaal dat er een scootertje arriveert met 2 gastjes en je motor meeneemt incl je bagage (donsslaapzak, hilleberg tentje en exped matje, icebreaker kleding). Spullen had ik vast teruggevonden op marktplaats tegen zacht prijsje.
 
Ik blijf er in het vervolg wel bij (of kom niet meer in de stad)
 
Lekker zuid limburg, je zult er maar wonen :-\  ook opvallend veel onderdelen te koop in die contreien

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #37 Gepost op: 24-07-2013, 22:30 »
Heb m,n Ortliebs bewaard ;)
Zal er foto,s van plaatsen hier.
Ze waren nieuw voordat ik naar Marokko ging.
en na 2,5 zagen ze er zo uit..........
Foto,s volgen nog
Moet er eerlijk bij vertellen dat ik 2x onderuit ben gegaan op het asfalt.
Desserts  regen en glibberig marrokaans asfalt is niet helemaal een top combinatie heb ik toen geleerd.
Dat vind ik dan het nadeel van ortliebs als je lek raken worden ook je spullen nat.
En de Magadans zijn ook een serieus stuk groter.
Maar inderdaad de prijs is fors.
daarom maak ik ze ook zelf. En dan zit ik op Ortlieb prijs ;D
aju propje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #38 Gepost op: 06-10-2013, 08:26 »
Sprekende over prijs, ze zijn nu in de aanbieding!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #39 Gepost op: 06-10-2013, 21:35 »
Die zijn tochnie voor op de motor ???
Wel zachtgeprijsd inderdaad !
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #40 Gepost op: 06-10-2013, 22:28 »
mijn Ortliebs hebben al minstens 10000 offroad km doorstaan en een aantal valpartijen, voordeel is dat de riempjes breken als je ergens achter blijft hangen ipv dat alles geplet wordt, ze zijn dan makkelijk weer te repareren. Overigens kocht ik ze nieuw voor 6 tientjes .... 2 linker tassen in de Bever outlet dus 1 omgebouwd naar rechts en veel plezier van.
Als ik iets echt droog wilt houden stop ik het in een plasic zak in de ortlieb, werkt prima. Ze zijn met zijn tweeen ook groot genoeg voor mijn hele hebben en houwen, aan de uitlaatkant dingen die evt tegen hitte kunnen, gereedschap, olie, kookspul en kleding, aan de andere kant mijn slaapzak, matje en tent, past precies. Oh ja, aan de uitlaatkant hangt zo'n tas een beetje lullig, ik heb er van een oude fietstas een extra vak tussen gemaakt voor 2 reserve banden, een pomp en 3 bandenlichters, is al vaak van pas gekomen en ze hangen er heel mooi rechtop door.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #41 Gepost op: 07-10-2013, 10:23 »
Ik zou voorzichtig zijn met fietstassen aan een motor te hangen, die zijn toch wel iets anders.
Ik geloof dat Walter Colebatch met die fietstassen naar Rusland vertrok en elke week wel problemen mee had..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #42 Gepost op: 07-10-2013, 10:32 »
Ik zou voorzichtig zijn met fietstassen aan een motor te hangen, die zijn toch wel iets anders.
Ik geloof dat Walter Colebatch met die fietstassen naar Rusland vertrok en elke week wel problemen mee had..

onze Ierse politiemeid tijdens de WYOA2011 had ook fietstasjes, ze verloor om de haverklap van alles.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007