Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Positieve publikaties in de pers  (gelezen 61087 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Positieve publikaties in de pers
« Reactie #165 Gepost op: 18-12-2015, 10:53 »
vandaag in Grip, het blaadje van de KNMV, klinkt als een goede samenwerking


Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Positieve publikaties in de pers
« Reactie #166 Gepost op: 18-12-2015, 11:01 »
Had het al een paar keer gelezen her en der inderdaad. Ik moet nog maar even zien hoe dat in de praktijk gaat werken. Wat als je iemand ziet?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Positieve publikaties in de pers
« Reactie #167 Gepost op: 18-12-2015, 11:49 »
Ik zou maar oppassen met die jongens en geen geintjes maken; ze lossen alles op met een wheelie en mikken je zo uit het zadel! (Doen ze tijdens wedstrijden ook al dus zijn ze heel bedreven in ;D )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Positieve publikaties in de pers
« Reactie #168 Gepost op: 18-12-2015, 16:55 »
Ik heb wel eens een rit meegereden met deze motorclub, dat zijn allemaal oude rotten die heel goed kunnen rijden en met een enorm netwerk in de regio. Ik geloof dat m.n. de sociale controle en het melden bij de overheid een grote kans van slagen hebben.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: Positieve publikaties in de pers
« Reactie #169 Gepost op: 18-12-2015, 20:48 »
Wat bedoelen ze nu eigenlijk met dat wildcrossen? Ik rij al 25 jaar offroad zowel de zogenaamde legale ritten als met een paar collega rijders een toertje maken op zaterdag! Is het nu de bedoeling dat we enkel nog van September tot December de KNVB en de MON ritten rijden en de rest van het jaar de motor in de schuur zetten? Wel jongens als dat de bedoeling is doe ik niet mee!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Positieve publikaties in de pers
« Reactie #170 Gepost op: 18-12-2015, 21:25 »
Er is nog niet echt consensus van een goeie definitie van wildcrossen, maar in het algemeen wordt daar onder verstaan rijden in gebieden  waar het echt niet mag (gebieden van natuurmonumenten, staats bosbeheer etc). Wat ook mee speelt is gedrag wat erbij hoort: echt natuur vernielen, zonder nummerbord rijden, wegrijden bij aanhouding, open uitlaat, zeg maar algemeen huftergedrag zonder rekening houden met anderen)


Er is ook een groot grijs gebied natuurlijk (iedereen rijdt wel eens ergens waar het niet mag, of op z'n minst onduidelijk is). Maar als je je een beetje netjes opstelt naar mede recreanten (niet mensen onderstoffen, paarden de ruimte geven, nummerbord hebben, dat soort werk) loopt het meestal wel los.


Probleem is dat de meeste handhavers niet direct verschil zien tussen die 2. Dus het idee van die actie is (denk ik) vooral mensen aanspreken op hun gedrag, want dat is de basis van acceptatie.
En die acceptatie is weer nodig om verdere afsluitingen te voorkomen en ritten mogelijk te houden. Ik vermoed er echt geen commerciƫle motieven van zo'n motorclub achter.


Dus als je zegt "ik doe niet mee" ben ik heel benieuwd natuurlijk waar je niet aan mee doet.


gr jos

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: Positieve publikaties in de pers
« Reactie #171 Gepost op: 18-12-2015, 22:28 »
Ik bedoel daar mee dat ik ook buiten de georganiseerde ritten zal blijven rijden en als ik dan een wildcrosser ben dan is het maar zo!Ik moet er wel bij zeggen dat ik in die dik 25 jaar zo goed als nooit problemen heb gehad en dat ik de codegroen regels vrij goed opvolg, al rijd ik ook wel eens op verboden terrein!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Positieve publikaties in de pers
« Reactie #172 Gepost op: 21-12-2015, 15:18 »
Ik rij nu een jaar of 6, ook nooit problemen gehad.
Wel eens een booskijker hier of daar.. maar meer niet.
Maar ik ga ook niet op zondag tussen de wandelaars en fietsers rijden, wat er nog steeds heel veel wel doen! Dat scheelt alles!

Je moet toch ergens trainen voor enduro's........

Het zal waarschijnlijk wel altijd een beetje een gedoog-activiteit blijven met veel tegenstanders en zeurpieten. Maarja.. doe je niks aan.
Gewoon geen hufter-gedrag vertonen en het kan nog best lang goed gaan!
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 185
Re: Positieve publikaties in de pers
« Reactie #173 Gepost op: 22-12-2015, 19:16 »
Citaat

Ik heb wel eens een rit meegereden met deze motorclub, dat zijn allemaal oude rotten die heel goed kunnen rijden en met een enorm netwerk in de regio. Ik geloof dat m.n. de sociale controle en het melden bij de overheid een grote kans van slagen hebben.




Klopt Martijn, Hier ook 1 van die "oude rotten", we hebben al jaren goede contacten met de lokale mensen van Staatsbosbeheer die we als goede buren van ons crosscircuit zien.
Met je buren hoef je echter niet in alle gevallen eens te zijn, maar je moet elkaar wel respecteren.
Voor onze jaarlijkse enduro maken we elk jaar weer gebruik van hun terreinen, dit jaar leek dat opeens niet meer mogelijk te zijn dus tijd voor een gesprek waarom zij na al die jaren opeens van standpunt gewijzigd waren.
Uit dit gesprek bleek dat zij vonden dat er met name op zondagmorgen teveel overlast was van ongeorganiseerd "zwartrijden" en hoewel ze ons daar niet rechtstreeks verantwoordelijk voor houden was dit voor hen wel reden om geen medewerking meer te verlenen aan ons evenement.
Wij hebben toen aangeboden om gezamenlijk te proberen deze overlast weg te nemen door op die tijden te helpen met toezicht houden. Wij hopen dat wij als we iemand aanspreken als off-road liefhebbers,onderling begrip kunnen kweken voor elkaars standpunt en de rijders alleen op de legale paden blijven.
Geloof me je kan beter door 1 van onze leden worden toegesproken dan door een boswachter of boa.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Positieve publikaties in de pers
« Reactie #174 Gepost op: 22-12-2015, 20:18 »
En hoe reageerden ze daar  op?
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Positieve publikaties in de pers
« Reactie #175 Gepost op: 22-12-2015, 23:11 »
Daar ben ik ook wel benieuwd naar...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 185
Re: Positieve publikaties in de pers
« Reactie #176 Gepost op: 22-12-2015, 23:25 »
Op dit moment is de samenwerking met Staatsbosbeheer weer prima, zij vinden dat de overlast merkbaar is afgenomen.
De incidentele rijders die door ons zijn aangesproken zagen het probleem ook, en willen natuurlijk met hun gedrag ons niet in de wielen rijden. Zo zie je maar weer een goed gesprek is vaak beter dan direct een boete.
Op dit moment hebben we weer toestemming om van de terreinen van Staatsbosbeheer gebruik te maken, echter alleen tijdens onze jaarlijkse enduro de rest van het jaar is het echt een no go.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Positieve publikaties in de pers
« Reactie #177 Gepost op: 06-02-2016, 20:05 »
http://www.bd.nl/regio/oss-uden-veghel-e-o/oss/crossers-snakken-naar-circuit-in-oss-1.5697879

raar he
wel de wind van voren krijgen zoals dat gedoe rondom Mill
en de wind tegen krijgen als je goeds wil
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.