Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: drive mode e- roadbook  (gelezen 1072 keer)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
drive mode e- roadbook
« Gepost op: 15-05-2021, 14:46 »
iemand bekend mee,
nog geen tijd gehad om door te spitten, staat een filmpje op yt, maar met slecht geluid gecombineerd met Oostenrijkse tongval..
https://www.drivemodedashboard.com/


....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: drive mode e- roadbook
« Reactie #1 Gepost op: 15-05-2021, 15:32 »
ik ben hem nu aan het binnenhalen.
Heb na heel veel ergernis osmand van mn telefoon geflikkerd.
Gisteren gingen we ff kijken bij Daktent.nl Baarn
heb het hele terrein van Sherpa rond gereden.
hiermee kan je tracks rijden.
maar niet navigeren
dit programma werkt ook samen met de controller van Carpe iter.


Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: drive mode e- roadbook
« Reactie #2 Gepost op: 15-05-2021, 16:27 »
ik ben hem nu aan het binnenhalen.
Heb na heel veel ergernis osmand van mn telefoon geflikkerd.
Gisteren gingen we ff kijken bij Daktent.nl Baarn
heb het hele terrein van Sherpa rond gereden.
hiermee kan je tracks rijden.
maar niet navigeren
dit programma werkt ook samen met de controller van Carpe iter.
dat Carpenters item carpe iter ding ziet er erg interessant uit..
pero poco caro  €€€
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: drive mode e- roadbook
« Reactie #3 Gepost op: 15-05-2021, 16:55 »
Ach zeur toch niet zo vent geeft daar kapitalen uit aan een bling bling WR.
Maar een fatsoenlijke investering  in navigatie ho maar. 8)
Je gaat toch zekers wel de midsummer rijden.
Met je yamaha.
Wil hem nu wel eens in het ecggie en aan het werk zien

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: drive mode e- roadbook
« Reactie #4 Gepost op: 15-05-2021, 17:48 »
Ik heb Drive Mode Dashboard 2 laatst hier ook al gepost. Is een veel belovende app in ontwikkeling. Laatste toevoeging is ODB.

Ik heb de CI tablet met de BT remote. De (gewone) remote en de CI tablethouder zijn top kwaliteit. Ook handig maar je moet niet denken dat je al rijdend heel veel gaat bedienen, zeker niet als het erg hobbelig is. Het in en uitzoomen lukt wel. Het is vooral handig als je wat langzamer rijdt.

Over de tablet heb ik mijn bedenkingen. Heeft een goed helder scherm zoals de Zumo XT en is natuurlijk een stuk groter en draait op Android. Hij is ook goed rugged maar wat al die reviews niet zeggen is dat het scherm bijvoorbeeld niet te bedienen is met handschoenen. Mijn iPhone  en Cat S61 doen dat beter. En ja soms moet je touchen want die remote is niet bedoeld om de tablet of een smartphone helemaal zonder aanraken te bedienen. In locus maps bijvoorbeeld, kan je er mee in- en uitzoomen, over de kaart scrollen en terug naar waar je was. Dat is alles maar wel fijn. Het zelfde geld ongeweer voor OsmAND en alle andere apps.

Ook het kompas is niet best en je betaalt o.a. voor een extra ingebouwde GNSS module met GPS, Beidou, Glonass (dacht ik) en Galileo. Alleen werkt bijvoorbeeld Galileo niet omdat de fabrikant maar niet met de juiste software komt. Dat ligt niet aan die gasten van CI maar aan de fabrikant in China.

Zo zijn er nog een riedel kleine zaken waar ik niet kapot van ben. CI of liever gezegd Thork racing is vrij open over alles. Is allemaal op Adventure Rider te volgen.

Ik heb wel veel vertrouwen in de ontwikkeling van de app DMD2. Wordt door ene John in zijn eentje gedaan maar hij komt soms om de dag met updates. In de Map app van DMD2 zitten een paar kleine, hele goede fatures zoals Look Around die geen enkele andere app zo ver als ik weet heeft. En zijn kaarten theme is briljant. Je ziet meteen duidelijker dan welke app dan ook waar het 'onverharde' ligt.

Het is waarschijnlijk de simpelste app die er is als het gaat om tracks. Het is bijna featureloos en dat is verfrissend.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: drive mode e- roadbook
« Reactie #5 Gepost op: 15-05-2021, 18:16 »
Ach zeur toch niet zo vent geeft daar kapitalen uit aan een bling bling WR.
Maar een fatsoenlijke investering  in navigatie ho maar. 8)
Je gaat toch zekers wel de midsummer rijden.
Met je yamaha.
Wil hem nu wel eens in het ecggie en aan het werk zien


🤣😂
jaja, zo ken ie wel weer...



Post Merge: 15-05-2021, 19:26

ook zojuist geïnstalleerd om te kijken wat t is.
al één puntje gevonden wat (ik) niet lekker is/ vind..
dat is als je naar je homescreen gaat, er altijd gevraagd wordt om òf dmd2 te openen of naar het homescreen te gaan..
wellicht kan dit in een menu aangepast worden(?)


laat maar... opgelost
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: drive mode e- roadbook
« Reactie #6 Gepost op: 15-05-2021, 20:07 »

🤣😂
jaja, zo ken ie wel weer...



Post Merge: 15-05-2021, 19:26

ook zojuist geïnstalleerd om te kijken wat t is.
al één puntje gevonden wat (ik) niet lekker is/ vind..
dat is als je naar je homescreen gaat, er altijd gevraagd wordt om òf dmd2 te openen of naar het homescreen te gaan..
wellicht kan dit in een menu aangepast worden(?)

laat maar... opgelost

Je hebt het opgelost maar ter verduidelijking, DMD2 ambieert om de nav interface van je apparaat op de motor te zijn. (wordt de standaard interface van AJP)

Dat heeft met de remotes te maken. Als je DMD2 namelijk Android Home maakt en je klikt op de Home knop van de remote dan ga je altijd terug naar de DMD2 interface en niet naar het bekende Android home screen. Dan werkt DMD2 optimaal maar ook de CI remotes. Als je geen remote gebruikt kan dat een tikje verwarrend zijn.

Zoals ik zei is deze app in ontwikkeling en als je ook maar iets van een verbeterpuntje hebt kan je dat hier kwijt. Meestal reageert John snel en als hij het met je eens is dan past hij het ook binnen no time aan. Dus niet hier posten maar daar :-)
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: drive mode e- roadbook
« Reactie #7 Gepost op: 15-05-2021, 21:31 »
top david,
dank je!
👍🏽👍🏽
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: drive mode e- roadbook
« Reactie #8 Gepost op: 25-05-2021, 11:44 »
Ik heb Drive Mode Dashboard 2 laatst hier ook al gepost. Is een veel belovende app in ontwikkeling. Laatste toevoeging is ODB.

Ik heb de CI tablet met de BT remote. De (gewone) remote en de CI tablethouder zijn top kwaliteit. Ook handig maar je moet niet denken dat je al rijdend heel veel gaat bedienen, zeker niet als het erg hobbelig is. Het in en uitzoomen lukt wel. Het is vooral handig als je wat langzamer rijdt.

Over de tablet heb ik mijn bedenkingen. Heeft een goed helder scherm zoals de Zumo XT en is natuurlijk een stuk groter en draait op Android. Hij is ook goed rugged maar wat al die reviews niet zeggen is dat het scherm bijvoorbeeld niet te bedienen is met handschoenen. Mijn iPhone  en Cat S61 doen dat beter. En ja soms moet je touchen want die remote is niet bedoeld om de tablet of een smartphone helemaal zonder aanraken te bedienen. In locus maps bijvoorbeeld, kan je er mee in- en uitzoomen, over de kaart scrollen en terug naar waar je was. Dat is alles maar wel fijn. Het zelfde geld ongeweer voor OsmAND en alle andere apps.

Ook het kompas is niet best en je betaalt o.a. voor een extra ingebouwde GNSS module met GPS, Beidou, Glonass (dacht ik) en Galileo. Alleen werkt bijvoorbeeld Galileo niet omdat de fabrikant maar niet met de juiste software komt. Dat ligt niet aan die gasten van CI maar aan de fabrikant in China.

Zo zijn er nog een riedel kleine zaken waar ik niet kapot van ben. CI of liever gezegd Thork racing is vrij open over alles. Is allemaal op Adventure Rider te volgen.

Ik heb wel veel vertrouwen in de ontwikkeling van de app DMD2. Wordt door ene John in zijn eentje gedaan maar hij komt soms om de dag met updates. In de Map app van DMD2 zitten een paar kleine, hele goede fatures zoals Look Around die geen enkele andere app zo ver als ik weet heeft. En zijn kaarten theme is briljant. Je ziet meteen duidelijker dan welke app dan ook waar het 'onverharde' ligt.

Het is waarschijnlijk de simpelste app die er is als het gaat om tracks. Het is bijna featureloos en dat is verfrissend.
Edit: sorry, vraag naar relevante topic verhuisd https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=24548.msg321717#msg321717

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: drive mode e- roadbook
« Reactie #9 Gepost op: 25-05-2021, 11:55 »
verplaatst
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com