Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Allroad gedragsregels Frankrijk?  (gelezen 2668 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Allroad gedragsregels Frankrijk?
« Gepost op: 06-08-2009, 22:18 »
Ik ga met vrouw en kinderen naar Frankrijk op vakantie. De vrouw heeft een bestemming langs de Loire uitgezocht. Uiteraard mag de brommert ook mee. Omdat ik alleen met de motor erop uit trek voor tochtjes van een paar uur maak ik het niet te avontuurlijk. Maar ik wil natuurlijk wel van de natuur gaan genieten!
 
Op de kaart zie ik daar best een aantal bossen, met bospaden en landbouwpercelen met zandpaden. Kan ik gewoon op de borden en slagbomen afgaan om te weten waar ik mag komen, of zijn er bijzonderheden die ik zou moeten weten?
 
Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Allroad gedragsregels Frankrijk?
« Reactie #1 Gepost op: 06-08-2009, 23:09 »
Dit is een verdachte tekst op een bord: "sauf riverains"
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Allroad gedragsregels Frankrijk?
« Reactie #2 Gepost op: 07-08-2009, 13:33 »
Omdat het een allroad topic is reageer ik hier toch maar op.
Fransen zijn een raar volk. Vorig jaar reed ik met de zijspan een dorpje in en omdat de straatjes zo smal waren stopte ik even bij de plaatselijke benzinepomp. Deze was dicht maar de rood/witte ketting lag op de grond. Niemand in velden of wegen te bekennen(ook niet in het dorp overigens) Ik begin direct op mijn navi te kijken waar ik ben en naar toe wil, komt er plots een man aangelopen die mij kompleet negerend voorbij loopt naar de ketting, grijpt hem van de grond en begint me kwaad weg te sturen. Voordeel van geen frans verstaan is dat je de vuile opmerkingen ook niet begrijpt.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Allroad gedragsregels Frankrijk?
« Reactie #3 Gepost op: 07-08-2009, 15:09 »
Dit is een verdachte tekst op een bord: "sauf riverains"

Om het compleet te maken: het betekent "behalve aanwonenden" en hangt meestal onder een verbodsbord.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Allroad gedragsregels Frankrijk?
« Reactie #4 Gepost op: 14-08-2009, 20:58 »
Frankrijk: leuk land, jammer dat er fransen wonen.
 
Ik zeg: gewoon rijden zolang je geen verbodsborden enzo tegenkomt. Ik ben wel eens een franse motorrijder tegengekomen toen ik offroad reed. Volgens hem mocht dat alleen met een gids. Hij wij kwaad dat ik samen met mijn maatjes zonder gids aan het rijden was....
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Allroad gedragsregels Frankrijk?
« Reactie #5 Gepost op: 25-05-2010, 21:39 »
paar weken geleden beetje door de bossen gereden in de Haute Marne. Als je gewoon op eigen initiatief rondrijdt kom je heel ver zonder bewust borden te negeren, maar dan zie je soms een bord in je spiegels zeg maar. Fransen zullen je dan vast aanspreken, maar je moet maar gewoon heel bleu kijken en overtuigd zijn van je onschuld. Althans, da's mijn tactiek.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Allroad gedragsregels Frankrijk?
« Reactie #6 Gepost op: 25-05-2010, 21:44 »
Vorig jaar in de Alpen prima offroad geweest en behoorlijk wat gekke dingen gedaan, weinig commentaar (ook geen 'thumps-up' trouwens...).
 
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Allroad gedragsregels Frankrijk?
« Reactie #7 Gepost op: 25-05-2010, 21:50 »
Licht aan is verplicht, dus niet vergeten. Wijst Ad Ketelaars ook altijd op.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Allroad gedragsregels Frankrijk?
« Reactie #8 Gepost op: 26-05-2010, 11:19 »
paar weken geleden beetje door de bossen gereden in de Haute Marne. Als je gewoon op eigen initiatief rondrijdt kom je heel ver zonder bewust borden te negeren, maar dan zie je soms een bord in je spiegels zeg maar. Fransen zullen je dan vast aanspreken, maar je moet maar gewoon heel bleu kijken en overtuigd zijn van je onschuld. Althans, da's mijn tactiek.
Ben je al wel eens aangesproken?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Allroad gedragsregels Frankrijk?
« Reactie #9 Gepost op: 04-06-2010, 00:35 »
ook wel eens meegemaakt

een leuk offroad pad gevolgt,gewoon op vakantie dus met bagage
komen we echt op een onmogelijk pad,lopen echt vast en volgen een beter pad naar beneden
komen we op het erf van iemand uit
die ziet dat we met bagage rijden en zegt "dat kan niet" rij maar door mijn tuin heen,maar niet slippen,he  en wijst de weg naar een gemakkelijker pad
DAT IS OOK FRANKRIJK
het is ook de houding en de reactie die meehelpt in je voordeel(bij ons dan wel) :stupid: :stupid:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Allroad gedragsregels Frankrijk?
« Reactie #10 Gepost op: 04-06-2010, 07:45 »
Wij zijn eens met de MS door de achtertuin van iemand gereden. Keurig gekortwiekt gazonnetje.

Een keer of wat draaien voor dat gazonnetje en motoren afgezet. Wij niet snappen...

Komt Brabants mannetje met ditto accent naar ons toegelopen en vraagt wat er aan de hand is.

We willen die kant oprijden maar dat kan niet; dan rijden we door uw achtertuin en dat willen we niet!

"Ah joh, rij maar gewoon door hoor. Er mag in Brabant al zoveel niet meer. Als jullie hier al niet meer kunnen crossen, waar moeten jullie dán crossen?"

We hebben toen gevraagd of we met hem op de foto mochten, aangezien zijn soort zo zeldzaam is. Hij had ook nog eens gevoel voor humor en zo zijn we als drie vrinden op de foto gegaan. Klein manneke, gemangeld tussen een paar grote bodyprotectors ;D

Als hij nou politicus was zou ik zomaar op 'm stemmen!!