Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Teek five  (gelezen 26966 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Teek five
« Reactie #75 Gepost op: 05-11-2019, 14:33 »
Nee geen daas Marcel; ik had zijn achterlijfje op mijn vinger

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Teek five
« Reactie #76 Gepost op: 05-11-2019, 17:04 »
Je kan toch niet voor elke tekenbeet een  biotica kuur halen.
Straks wordt je eens echt ziek en dan helpt niets meer om je beter te maken.
Heb zelf regelmatig last van een lui beest op m.n rug.
Maar krijg er niks voor bij de huisarts.
Ja een schop onder m.n reet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Teek five
« Reactie #77 Gepost op: 05-11-2019, 19:36 »
Je kan toch niet voor elke tekenbeet een  biotica kuur halen.
Straks wordt je eens echt ziek en dan helpt niets meer om je beter te maken.
Heb zelf regelmatig last van een lui beest op m.n rug.
Maar krijg er niks voor bij de huisarts.
Ja een schop onder m.n reet.
Blijkbaar helpt dat ook  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Teek five
« Reactie #78 Gepost op: 05-11-2019, 20:26 »
nee toch niet.
m.n pa heeft het geprobeerd op school ook maar het heeft niets geholpen tis wel een hardnekkig beest.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Teek five
« Reactie #79 Gepost op: 06-11-2019, 07:22 »
Joh, het waren maar twee pilletjes! En als ik gewoon wildplas tegen een lantarenpaal komt het ook niet echt in het milieu of rioolwater terecht!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Teek five
« Reactie #80 Gepost op: 06-11-2019, 08:30 »
Eens met Propje, zeker niet per beet naar de huisarts rennen. Er zijn allerlei redenen die zowel voor mens als dier gelden (zie link).
En 'het zijn maar 2 pilletjes' is absoluut geen argument. Die rommel komt in het milieu, je drinkwater b.v. en het is al jaren een probleem voor de waterschappen omdat dit soort stoffen niet worden uitgefilterd. En vergeet vooral niet dat antibiotica je darmflora dood. Dat is een paar keer in je leven niet zo'n probleem maar als je bij elke teek gaat slikken resulteert dit in veel meer problemen dan je lief is (zie link).

Toediening van antibiotica leidt echter ook onherroepelijk tot een verstoring van het microbiële evenwicht in de darm en dit heeft op de korte termijn, maar ook op de lange termijn consequenties''

https://weblog.wur.nl/global-one-health/waarom-we-minder-antibiotica-moeten-gebruiken-veehouderij/
https://www.rivm.nl/tuin-der-lusten-gevolgen-van-antibioticumgebruik-op-microbiele-ecosysteem-in-darm
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Teek five
« Reactie #81 Gepost op: 06-11-2019, 12:26 »
Als ik bij iedere teek die ik van mijzelf afgehaald had een euro gekregen zou hebben was ik nu rijk geweest.
Alleen vorig jaar wel een rode kring en dus AB. De teek zat achterop mijn bovenbeen en ik dacht dat het een korstje was, had daar een paar krassen door teveel buitenspelen in korte broek.


Dat was een kuur van 2 weken.


Of ik tot nu toe geluk gehad heb weet ik niet. Ik ben alleen niet bang voor teken gezien mijn historie met die beestjes.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Teek five
« Reactie #83 Gepost op: 06-11-2019, 13:55 »
Eens met Propje, zeker niet per beet naar de huisarts rennen. Er zijn allerlei redenen die zowel voor mens als dier gelden (zie link).
En 'het zijn maar 2 pilletjes' is absoluut geen argument. Die rommel komt in het milieu, je drinkwater b.v. en het is al jaren een probleem voor de waterschappen omdat dit soort stoffen niet worden uitgefilterd. En vergeet vooral niet dat antibiotica je darmflora dood. Dat is een paar keer in je leven niet zo'n probleem maar als je bij elke teek gaat slikken resulteert dit in veel meer problemen dan je lief is (zie link).

Toediening van antibiotica leidt echter ook onherroepelijk tot een verstoring van het microbiële evenwicht in de darm en dit heeft op de korte termijn, maar ook op de lange termijn consequenties''

https://weblog.wur.nl/global-one-health/waarom-we-minder-antibiotica-moeten-gebruiken-veehouderij/
https://www.rivm.nl/tuin-der-lusten-gevolgen-van-antibioticumgebruik-op-microbiele-ecosysteem-in-darm
Ik neem zo'n kuurtje van 8 goede bacteriën, om voor dat gemis te compenseren. Geef toe, het is puur eigenbelang een antibioticum, maar ook puur pech hebben, zo'n tekenbeet. Heb al zoveel mensen om mij heen gezien die arbeidsongeschikt werden door Lyme, dat wens je niemand toe! Één van de mogelijke bijwerkingen is darmkanker op latere leeftijd. Nou, dat risico neem ik dan nu wel, hogere kwaliteit van leven. I.p.v. gaan zitten wachten op 10 verschillende symptomen van Borellia, tot aan lekkende hartkleppen toe!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk