Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Voor- & Achter vering balans  (gelezen 3024 keer)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Voor- & Achter vering balans
« Reactie #15 Gepost op: 11-11-2008, 11:36 »
Jeutje, ik ben geen expert op dat gebied. Ligt er ook aan of accellereert of juist aan het remmen bent. Of juist constante snelheid. In principe moet je fiets bij gelijke snelheid redelijk makkelijk over een hobbel heen komen zonder dat je je gewicht veel hoeft te verplaatsen, hooguit een beetje naar achter. Knieƫn een beetje gebogen terwijl je staat, zodat je benen weer als schokdemper werken tussen je motor en je lichaam.

* denk ik dan, ik doe maar wat*

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Voor- & Achter vering balans
« Reactie #16 Gepost op: 11-11-2008, 11:51 »
Eens, als je vering goed is gaat veel "vanzelf". Kleine hobbels dender ik gedachtenloos overheen. (maar ik ben niet bepaald het schoolvoorbeeld van hoe je netjes offroad rijdt  :D)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Voor- & Achter vering balans
« Reactie #17 Gepost op: 11-11-2008, 22:34 »
Is dit dan de goede techniek?

@ 43 Seconden: http://nl.youtube.com/watch?v=xc0Ti8a3X14&feature=rec-HM-fresh

Dus neutraal aanrijden, pas bij het raken van de bobbel met het achterwiel gewicht naar achteren en vervolgens het bokkende effect met het lichaam opvangen door het lichaam weer richting neutraal stand te verplaatsen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Voor- & Achter vering balans
« Reactie #18 Gepost op: 11-11-2008, 23:16 »
Ben zelf ook meer van instinctief rijden, en probeer zo veel mogelijk de motor z'n gang te laten gaan ipv er mee te worstelen terwijl ik gewoon recht blijf staan en de motor laat bokken.. stuk minder vermoeiend ;)

Maar volgens mij doe ik het zelf zo..
Snelheid inschatten, iets daar onder aankomen net er voor gas geven zo als bij elk obstakel.. lichte druk op het stuur houden zo dat er zo lang mogelijk contact blijft..
Door het gas geven zit er druk op het a-wiel maar omdat je weer licht naar voren leunt ook op het v-wiel..

Komt de neus omhoog, ik naar voren, komt de kont omhoog ik naar achter.. dit alles met licht gebogen knieen als extra vering..
Probeer bij het neer komen iets meer druk naar achter te hebben om het v-wiel licht te houden zo dat het zich niet in graaft..
Maar heb dan de aangepaste a-demper en veer..

DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl