Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Goedkoop of goed investeren?  (gelezen 10213 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Goedkoop of goed investeren?
« Reactie #15 Gepost op: 28-01-2012, 13:15 »
er komen hier op ons forum regelmatig tenten etc van de wat duurdere soort voorbij in de rommelmarkt, vaak heel aantrekkelijk qua prijs en ook vaak voorzien van ervaringen, niet allen van de verkoper.

Goedkoop spul geeft vaak ergernis en wat je zegt, een tent van 10 kg .... en een goedkope slaapmat, slaapzak etc .... allemaal veel groter en zwaarder, dan loop je al snel tegen je max aan.

Er zijn echter ook heel goedkoop goede dingen te koop hoor, ik heb van die superlichtgewicht handdoeken, Bij Bever ca. 30 eu, bij Perry ca 15 maar bij de Xenos (hoe vreselijk) iets van 3 euro per stuk.

Het is hoe dan ook slim om eerst goed op internet te kijken voordat je echt koopt, bij bij futurumshop.nl bijv kost een super luchtmatras 136 euro terwijl dezelfde bij bever 169 euro isThermarest : NeoAir Limon Large height=100 Thermarest NeoAir Limon Large
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Goedkoop of goed investeren?
« Reactie #16 Gepost op: 28-01-2012, 13:48 »
Tentje uitproberen?
 
Probeer eens outdoorwinkel.nl heel veel keus voor een super lage prijs.
Weet je zeker dat het de juiste tent is kwa afmetingen en gewicht e.d. dan kun je altijd gaan kijken naar een zelfde tent van een goede en dure kwaliteit.
Een goedkoop tentje voldoet prima voor een paar dagen/nachten. Dan kan het toch geen kwaad om daar een paar tientjes voor uit te geven.
Direct een tent van een paar honderd euro kopen en er achter te komen dat je toch een iets kleinere of grotere tent wilt hebben. probeer dan je tent maar weer eens kwijt te raken, dat kost maar dan een paar tientjes.
Grz,
Peter

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Goedkoop of goed investeren?
« Reactie #17 Gepost op: 28-01-2012, 14:31 »
ik heb ooit bij V&D zo'n selfinflating matrasje gekocht, ook perfect, was (ik meen) €40.-
 
als je er wat meer lucht in blaast dan er eigenlijk in hoort lig je ook een stuk lekkerder,
heeft al flink wat delen van de wereld gezien,
australie t/m noorwegen..
 
enige wat belangrijk is is een goede slaapzak,
dons is lekker, maar vrij zwaar en duur,
kunststof is lekker licht en isoleer weer super, vaak ook redelijk betaalbaar.
denk aan waar je wilt gaan slapen.
in de open lucht moet je denken aan een isolatiewaarde van tenminste -5 graden
mummi lijkt ideaal omdat het goed aansluit op je lichaam, maar ligt vaak oncomfortabel, alleen als je ergens heen gaat waar het koud is is een mummi sl-zak aan te raden,
een deken model is leuker en makkelijker, makkelijker omdat het eenvoudig op te rollen en vouwen is,
leuk omdat je er vaak eenvoudig een andere (zelfde) slaapzak aan vast kan ritsen.
en leuk omdat, wanneer je 'm openvouwd er met z'n tween in kan liggen....... ;)
 
succes, er is veel keuze, check ook op internet voor leuke aanbiedingen, denk ook aan je lengte bijvoorbeeld,
er is genoeg te vinden,
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: Goedkoop of goed investeren?
« Reactie #18 Gepost op: 28-01-2012, 18:29 »
Als ik met de motor ga kamperen (Max 1x p.j.) dan zoek ik de meest goedkope tent die ik kan vinden.
Vaak rond de 15 euro en dan blijf je even droog als in een tent van 300 euro. Maar het scheelt heel veel gewicht op de terug weg.  ;)
Een goede slaapzak en matras zou ik niet op besparen.

Pannetjes nooit nodig gehad. Alles gaat op het kampvuur of je leent ergens een BBQ.
Blikje groente tussen de blokken hout en de vers gevangen vis aan een spies of op het rooster.

Je moet sowieso ter plekke naar een supermarkt voor het bier. Dan kan je tegelijkertijd ook wat plastic boorden en bestek halen.

Ik neem wel een Coleman mee omdat ik 's ochtends niet zonder koffie kan.  ::)


Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Goedkoop of goed investeren?
« Reactie #19 Gepost op: 28-01-2012, 20:30 »
dons is het lichtste en warmste voor een slaapzak. En dat is samen met de slaapmat en tent waar ik niet op zou bezuinigen in vochtige koude klimaten.
 
 

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Goedkoop of goed investeren?
« Reactie #20 Gepost op: 08-03-2012, 17:11 »
dons is het lichtste en warmste voor een slaapzak. En dat is samen met de slaapmat en tent waar ik niet op zou bezuinigen in vochtige koude klimaten.
Het nadeel van dons vind ik dat het echt niet nat mag worden (isolatie van dons heeft veel meet te lijden onder vocht dan synthetisch materiaal) en het gaat minder lang mee dan synthetisch.


Ik rakel een beetje een oud topic op, maar met de vele meerdaagse ritten in het vooruitzicht, zal ik niet de enige zijn die weer gaat nadenken over kampeermateriaal.

Ik heb een oud vergeeld Coleman tentje (model Nevada) van iemand gekregen, die er jarenlang mee gekampeerd heeft. Hij lekt niet tot nauwelijks door (in zweden kreeg ik het wel voor elkaar dat de randen van het grondzeil klam werden maar toen ik de tent uitstapte, zakte ik diep weg in de sop). Hij weegt krap 3 kilo. Voor een backpacker is dat zwaar, maar voor op de motor prima.
Zover ik weet is de Nevada nu nog nauwelijks te koop, maar de Coleman Track is heel vergelijkbaar en spotgoedkoop http://www.kazcampingshop.nl/index.php/tenten-en-luifels/bijzettenten/track-tent-coleman.html
Als ik hem zelf niet had gehad, had ik het afgedaan als 'goedkoop prul'. Dus voor degene die geen hoofdprijs voor een degelijk tentje willen betalen is het absoluut een aanrader.
Mijn goedkope xenos slaapmatje heb ik gauw vervangen voor een TheraRest (let bij aankoop op de R-Waarde), gezien ik zelfs in de zomer lag te rillen van de kou die door de mat heen kwam.

Ik heb sinds een paar dagen mijn lompe, dikke maar comfortabele slaapzak vervangen voor de Vaude Sioux 800 (€58 @ futurumshop) en heb er vorige week als test 1 nacht mee gekampeerd. In combinatie met een TermaRest matje, de Coleman tent en een dikke pyama, lag ik in mijn tent te zweten terwijl het buiten 2 graden was.

Paisley is klaar voor meerdaagse tripjes  :D

Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Goedkoop of goed investeren?
« Reactie #21 Gepost op: 11-06-2013, 07:52 »
tip : geen eigen merk merk nemen van de vrijbuiter 199 euro 5 kilo  en eerste nacht lekkage en daarna geen service ondanks half jaar wachten ducktape zat er nog op van mezelf. Dus  koop gewoon een goed merk en investeer erin elke euro de moeite waard.
Enjoy

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: Goedkoop of goed investeren?
« Reactie #22 Gepost op: 13-06-2013, 09:19 »
ik zou in de tent wel investeren, het is belangrijk dat je een tent hebt die kwalitatief goed is.. je kan beter iets meer geld uitgeven aan iets wat je vaak gebruikt, ik zeg niet dat een dure tent garant staat voor kwaliteit maar inderdaad, zoals eerder gezegd, het formaat en het gewicht zal kleiner en minder zijn bij een duurdere tent en je moet zeker denken aan het gewicht dat je op de motor meeneemt. Wat betreft potten en pannen, hier kun je een beetje mee spelen, deze hoeven niet duur te zijn, bij de aktion heb je prima pannen voor een goedkopere prijs en dit geld ook voor ander kookgerei, qua bestek enzo gewoon t goedkoopste nemen. zorg in ieder geval dat je een goed onderkomen hebt.
speed is the key

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Goedkoop of goed investeren?
« Reactie #23 Gepost op: 13-06-2013, 17:30 »
Ha,


Leuk topic :-) Na jarenlang veel teveel geld uitgegeven te hebben aan 'buitensport spulletjes' doe ik het nu met het eenvoudigste materiaal dat ik kan vinden. Mijn uitrusting voor reizen en rally is daarmee lekker goedkoop en dat komt gezien het geld dat in de wedstrijd verdwijnt goed uit. Cheapo tentje, kokertje, slaapzak en matje van de perrysport etc. Als de grond koud is een ehbo alu deken onder mijn matje en ik lig lekker warm.


Maar ik weet wat ik mee wil en daar kom je achter door te proberen, dus leen eens een uitrusting van iemand of scharrel wat bij elkaar en ga een lang weekeinde de hort op. Dan weet je vlot waar je wel en niet goed aan doet.


groeten,




Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Goedkoop of goed investeren?
« Reactie #24 Gepost op: 29-09-2013, 17:06 »
Goedkoop, maar geen duurkoop is een kwestie van heel uitgebreid onderzoek. Natuurlijk heb je alsnog altijd het risico van duurkoop, maar soms is dit het gewoon waard. Het verschil tussen tenten van <100,- en >500,- is niet altijd even goed te merken behalve in je portemonnee. Zo ben ik ontzettend tevreden over de Coleman Cobra 3, die prima 4 seizoenen werkt. We hebben er op de MotorAvonturist site een review over geschreven, zelf even naar zoeken want anders kom ik meteen zo spammerig over hier op Allroadmaniacs.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Goedkoop of goed investeren?
« Reactie #25 Gepost op: 29-09-2013, 17:24 »
Ik ga in ieder geval voor de door jullie geteste Quechua T2 koepeltent, als vervanging voor mijn 15 jaar oude no budget V&D buikschuivertje (a.k.a. rukbunkertje, nieuw woord geleerd dit weekeinde  :) )
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Goedkoop of goed investeren?
« Reactie #26 Gepost op: 29-09-2013, 17:33 »
Ik ga in ieder geval voor de door jullie geteste Quechua T2 koepeltent, als vervanging voor mijn 15 jaar oude no budget V&D buikschuivertje (a.k.a. rukbunkertje, nieuw woord geleerd dit weekeinde  :) )

ik zou weer die V&D tent pakken. Is nog steeds de beste koop!

die model is top https://sportbay.nl/nl/pr/Trimm-COMET-tent-3-personen/173

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Goedkoop of goed investeren?
« Reactie #27 Gepost op: 29-09-2013, 22:00 »
er komen hier op ons forum regelmatig tenten etc van de wat duurdere soort voorbij in de rommelmarkt, vaak heel aantrekkelijk qua prijs en ook vaak voorzien van ervaringen, niet allen van de verkoper.

Goedkoop spul geeft vaak ergernis en wat je zegt, een tent van 10 kg .... en een goedkope slaapmat, slaapzak etc .... allemaal veel groter en zwaarder, dan loop je al snel tegen je max aan.

Er zijn echter ook heel goedkoop goede dingen te koop hoor, ik heb van die superlichtgewicht handdoeken, Bij Bever ca. 30 eu, bij Perry ca 15 maar bij de Xenos (hoe vreselijk) iets van 3 euro per stuk.

Het is hoe dan ook slim om eerst goed op internet te kijken voordat je echt koopt, bij bij futurumshop.nl bijv kost een super luchtmatras 136 euro terwijl dezelfde bij bever 169 euro isThermarest : NeoAir Limon Large height=100 Thermarest NeoAir Limon Large

die dure heb ik dus, maar nu heb ik deze ontdekt, sterk en comfortabel en groot, een klein beetje zwaarder maar kleine pakmaat. Enige nadeel, hij is niet geisoleerd en dus niet ideaal in de koude winter.

http://www.perrysport.nl/luchtbedden-wildebeast-bunga_820617.html

top matras! :D
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Goedkoop of goed investeren?
« Reactie #28 Gepost op: 29-09-2013, 22:27 »
die dure heb ik dus, maar nu heb ik deze ontdekt, sterk en comfortabel en groot, een klein beetje zwaarder maar kleine pakmaat. Enige nadeel, hij is niet geisoleerd en dus niet ideaal in de koude winter.

http://www.perrysport.nl/luchtbedden-wildebeast-bunga_820617.html

top matras! :D

maar welk kussen? Dat is een grote nachtmerrie.

een t-shirt volgepropt met kleding en handdoeken is ook niet alles

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Goedkoop of goed investeren?
« Reactie #29 Gepost op: 29-09-2013, 22:34 »
alleen de naam al, ouch..