Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motorwinterslaapzak  (gelezen 12043 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Motorwinterslaapzak
« Reactie #15 Gepost op: 03-10-2013, 09:59 »
En, met alle respect, heb je echt een tent nodig waar je je motor in kunt parkeren?
Ik slaap toch nooit echt lekker naast een motor die 's nachts zomaar opeens om kan pleuren.
Nee hoor, is ook mijn tentje/motor niet, zo maar ff eeen plaatje van het net geplukt.
Droog kunnen sleutelen is misschien ooit handig, maar 's nachts slaapt ie lekker buiten.
Omvallen is trouwens niet zo'n ramp, is een kwestie van de motor met de zijstandaard van de binnentent af te zetten. Als ie dan omvalt, dan niet op jou.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Motorwinterslaapzak
« Reactie #16 Gepost op: 03-10-2013, 12:07 »
Heb zowel M90 als een donzen slaapzak van Cumulus.
Maar denk toch dat de dons versie warmer is.
en 4x zo klein als de M90 opgevouwen dan.
aju propje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Motorwinterslaapzak
« Reactie #17 Gepost op: 03-10-2013, 13:16 »
Die donzen slaapzakken waar jullie heb over hebben, kun je die gewoon opgerold bewaren?
En in wat voor prijsklasse zitten die? Ik vind €200 voor een slaapzakje een hoop geld (als in: dat geef ik misschien liever aan andere dingen uit)
Hebben jullie misschien concrete voorbeelden (merk, type, webshop-link o.i.d.) van donzen slaapzakken waarin je tot -10 nog prima comfortabel slaapt?

Tot nu toe lijkt de prijspretverhouding van de M90 me helemaal top! En omdat ik in de winter waarschijnlijk vooral met de GS op pad zal gaan is de pakmaat minder van belang. En wellicht kan ik bij een kampeertripje met de DRZ dan wel een zomerslaapzak in de Goretexhoes (in plaats van een tentje, als ik zeker weet dat het goed weer is) van de M90 gebruiken. Dát scheelt pas bagage  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Motorwinterslaapzak
« Reactie #18 Gepost op: 03-10-2013, 13:42 »
En wellicht kan ik bij een kampeertripje met de DRZ dan wel een zomerslaapzak in de Goretexhoes (in plaats van een tentje, als ik zeker weet dat het goed weer is) van de M90 gebruiken. Dát scheelt pas bagage  :)

Precies hoe ik het doe en dat werkt prima.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Motorwinterslaapzak
« Reactie #19 Gepost op: 03-10-2013, 18:56 »
M90 is gewoon de beste slaapzak  :D

Ben nl ook karpervisser en maak een 10-30 nachten per jaar. Heb meerdere "warme" slaapzakken gehad, maar geen zo goed als de M90.
Had eerst een aversie tegen mummie modellen, maar de M90 doet niet claustrofobisch aan.
In de zomer laat ik gewoon een gedeelte open, in de winter lekker helemaal dicht, met de panieksluiting perfect om toch snel eruit te komen.
Word het nog kouder, dan iig fleecemuts op !, en thermo kleding aan.

Ook met camperen, zelfs in de caravan  :P lig ik in de M90.....

Ben geen kamperende motorrijder, dus geen ervaring met meeslepen op de brommer !

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Motorwinterslaapzak
« Reactie #20 Gepost op: 03-10-2013, 23:09 »
Ik denk dat ik voor een M90 ga. Kan ik het komende winterseizoen op de GS in elk geval doorkomen en op de DRZ neem ik dan gewoon mijn zomerslaapzak mee. En voor meerdaagse DRZ-ritjes met "vaste" camping gewoon de motor op een aanhangertje en M90 + andere bagage in de kofferbak.

Voor die €50 (wat ze bij legerdump/marktplaats doen) kun je je volgens mij buil vallen. Ik kom er dan vanzelf achter of ik er alsnog een donzen slaapzak bij wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Motorwinterslaapzak
« Reactie #21 Gepost op: 03-10-2013, 23:35 »
Dons is het warmst, dat weet elke outdoor dwaas, is super licht en compact op te bergen ;)
Ben je bang dat ie nat word op de motor stop hem in een waterdichte zak van bv Ortlieb, heeft van die dunne lichte zakken er voor.

Geen centen voor dons en een hekel aan een mummie http://www.vaude.com/en-NL/Products/Gear/Sleeping-Bags-and-Mats/Navajo-900-chili.html

DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Motorwinterslaapzak
« Reactie #22 Gepost op: 04-10-2013, 12:12 »
Die Navajo is toch wel even het dubbele van de M90 en gaat maar tot -16. Om nog maar te zwijgen van de Goretex hoes bij de M90. Het gewicht is wel beter, ongeveer de helft.
 
En tjah dons is heel mooi spul, maar om de -30 van de M90 te halen zit je bij prijzen van 450,- en hoger. Dat zijn negen M90's of één M90 en twee K100 motorblokken. Of één M90, één slaapmatje van Koningin, één brander van de Koningin, een poncho (tevens tarp) van de Koningin en meer dan genoeg benzine om naar Frankrijk te rijden en daar in openlucht te camperen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Motorwinterslaapzak
« Reactie #23 Gepost op: 04-10-2013, 12:26 »
Om een en ander even in perspectief te zetten ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Motorwinterslaapzak
« Reactie #24 Gepost op: 04-10-2013, 19:45 »
Camperen onder de -16? je bent maf............  ;D

Navajo ingepakt is kleiner dan je helm en een stuk lichter..

goretex hoes is leuk maar als je er op gaat liggen in de nattigheid lekt ie ook door naar binnen aan de onderkant dus heb je nog iets nodig om er onder te leggen ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Motorwinterslaapzak
« Reactie #25 Gepost op: 05-10-2013, 11:05 »
[size=78%]goretex hoes is leuk maar als je er op gaat liggen in de nattigheid lekt ie ook door naar binnen aan de onderkant dus heb je nog iets nodig om er onder te leggen[/size] ;)


Dan is er iets mis met je hoes. Er hoort geen druppel doorheen te komen. Dat die navajo ze klein inpakt is wel grote plus!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Motorwinterslaapzak
« Reactie #26 Gepost op: 11-10-2013, 21:09 »
Vanmiddag via marktplaats een nette M90 opgehaald, met GTX hoes en een nieuwe lakenzak erbij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Motorwinterslaapzak
« Reactie #27 Gepost op: 11-10-2013, 21:22 »
Efficient rondje heb je gemaakt zo te lezen  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Motorwinterslaapzak
« Reactie #28 Gepost op: 11-10-2013, 21:37 »
460 km schoon aan de haak. In ieder geval efficienter dan Lelystad en Zutphen apart doen :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Motorwinterslaapzak
« Reactie #29 Gepost op: 12-10-2013, 00:19 »

Dan is er iets mis met je hoes. Er hoort geen druppel doorheen te komen. Dat die navajo ze klein inpakt is wel grote plus!

Heb de slaapzak niet maar elk ademend membraam heeft een bepaalde waterdrukkolomwaarde, op het moment dat die druk overschrede wordt lekt ie door.

Veel plezier met je nieuwe slaapzak ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl