Kunnen differentieeren is een kenmerk van volwassenheid: het kunnen inschatten wat wanneer en waar wel of niet kan.
De LC8 presteert fantastisch op een niveau wat niet buiten competitieverband benut kan worden.
Ik heb deze motorfiets weloverwogen niet gekocht.
Het vervelende van motorfietsen met noppenbanden is dat deze banden bedoeld zijn voor onverharde wegen/terrein. Wanneer je daarmee buiten inrichtingen daarvoor gaat rijden legt dit automatisch beperkingen op.
Ecologisch gezien is snelheid in de natuur nergens acceptabel en binnen bijvoorbeeld europa komen daar sociale overwegingen bij.
Echt slechts een paar van deze dingen met een 'sport'uitlaat omdat de rijder die paar pk's extra 'nodig' heeft en de eigenaars van de grond waar de offroad-route in onze vallei overheen loopt trekken hun toestemming in. Punt.
Aangepast genieten kan. 'Sportief' (c)rossen veroorzaakt overlast en erosie en zet zichzelf buiten spel. Kan er weer een klaag-topic geopend worden over discriminatie over weg-/gebiedsafsluiting.
DAT begrijpen en kunnen vertalen naar aangepast gedrag is volwassen.
In engeland is al bijna 40 jaar de TRF actief op een voorbeeldige en innovatieve manier. Zij werken zelfs samen met ruiterorganisaties bij het organiseren van 'endurance'-ritten.
Bezoek hun site maar eens
http://www.trf.org.uk/Helaas is het in NL rijkelijk laat voor een dergelijke aanpak doch ten halve gekeerd is altijd nog beter dan ten hele gedwaald. Het probleem is... de wil.
Ik ga ervan uit dat iedereen met een rijbewijs intelligent en volwassen genoeg is om de kern van dat topic prima op het netvlies te hebben. Veel rijders WILLEN simpel niet. Dat lost zich vanzelf op en het nadeel daarvan is dat daardoor ook voor de welwillenden de mogelijkheden verminderd worden.
Wederom is volgens mij iedereen met een rijbewijs slim en verstandig genoeg dit zelf te snappen
petrus