Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Coronavirus dus RDW dicht, tóch je motor importeren.  (gelezen 1719 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Coronavirus dus RDW dicht, tóch je motor importeren.
« Gepost op: 01-05-2020, 14:20 »
Beste allemaal,


sinds een aantal maanden ben ik al aan het "meekijken" op het forum. Grotendeels een beetje de topics lezen die me interesseren maar ook met een schuin oog op zoek naar een mooie allroad fiets. Nu heb ik er een tijd terug al een gevonden in Duitsland namelijk; KTM 950 adventure S uit 2003 met de juiste aanpassingen (uitlaat, koplamp, koppeling etc.) zie de foto's. Afspraak gemaakt bij de RDW om de motor in te voeren en toen sloeg het "noodlot" toe.... RDW dicht :( .


Gelukkig heeft er iemand bij het RDW bedacht dat je in dit soort tijden gewoon je digitale ambities door moet duwen en is er (als je goed zoekt) weer de mogelijkheid om motoren in te voeren namelijk;


Via een RDW-erkend bedrijf mét een bedrijfsvoorraadpas kan je als particulier een motor invoeren. Dit gebeurd volledig digitaal, je moet echter wel alle documenten netjes in orde hebben. Meer informatie is terug te vinden op de website:


https://www.rdw.nl/over-rdw/nieuws/2020/start-tijdelijke-corona-procedure-individuele-inschrijvingen/corona-procedure-individuele-inschrijvingen


https://www.rdw.nl/over-rdw/formulieren/aanvraag-individuele-inschrijving-tijdelijk-l


Ik dacht zo aan het begin van het voorjaar zal ik vast niet de enige zijn die tegen het RDW-probleem aanloopt, vandaar dat ik mijn bevinding deel in dit Topic. Morgen ga ik onderweg naar een motordealer die mij wil helpen (deze zoektocht bleek nog best lastig), ik zal proberen daarna wat extra informatie te delen en jullie op de hoogte te houden!


Foto's van de fiets;

http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/jBMTW
http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/jBNNN


Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Coronavirus dus RDW dicht, tóch je motor importeren.
« Reactie #1 Gepost op: 01-05-2020, 14:44 »
https://www.motor-forum.nl/threads/how-to-motor-invoeren-importeren-uit-duitsland-en-of-belgi%C3%AB.249410/

bij de buren ook al over gehad,als je een essentieel beroep heb, kan je ook je brommer laten keuren als je kan aantonen dat je beroep essentieel is..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Coronavirus dus RDW dicht, tóch je motor importeren.
« Reactie #2 Gepost op: 01-05-2020, 17:10 »
Een ernstig mooie motorfiets hoor.
Marcel

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Coronavirus dus RDW dicht, tóch je motor importeren.
« Reactie #3 Gepost op: 01-05-2020, 17:30 »
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 172
Re: Coronavirus dus RDW dicht, tóch je motor importeren.
« Reactie #4 Gepost op: 01-05-2020, 19:38 »
Mooie fiets  8)
Hier hetzelfde probleem, zelfs niet importeren, gewoon inschrijven duurt immens lang, nog steeds ah wachten

Rally kits - special parts - luggage & protection
www.adventure-bike.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Coronavirus dus RDW dicht, tóch je motor importeren.
« Reactie #5 Gepost op: 01-05-2020, 19:49 »

Moeilijk te begrijpen, in de pré Corona tijd kon je al niet dichterbij dan 5 meter bij een RDW medewerker komen......
Garage bedrijven zijn toch ook gewoon open.


Ik zou afgelopen 16 april een rechtzaak hebben, afgeblazen vanwege corona.
De week erna een brief van de rechtspraak; advies schriftelijk afhandelen, anders kon het wel eens heel lang gaan duren.
Ik heb betaald voor een mondelinge zitting, dus advies niet opgevolgd.
Kreeg deze week een brief; behandeling 28 mei.
Dus er is achter de schermen bij de overheid wel beweging, als je dit een maand van te voren al kan zeggen.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Coronavirus dus RDW dicht, tóch je motor importeren.
« Reactie #6 Gepost op: 01-05-2020, 21:13 »
Video rechtszitting.. wordt overal geregeld..
Naar ik gehoord heb...


Verder zouden garagebedrijven toch wel een keuring kunnen regelen?
Misschien ben je een 10tje of wat kwijt (??)
Maar als dat een optie is..


Of bij een bedrijf werken met essentiële diensten...
Wij zoeken nog personeel..


Dus als je mcn vb bent, stuur pm,
Als je niet weet wat t is dan even opleiding bij ROC of STC volgen..


😇

....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Coronavirus dus RDW dicht, tóch je motor importeren.
« Reactie #7 Gepost op: 03-05-2020, 12:51 »
Inmiddels is de aanvraag verstuurd en ga ik maandag proberen de bpm aangifte alvast te doen. Het digitaal “invoeren” van de motor was een fluitje van een cent :D . Nu even afwachten hoe lang het kan duren maar telefonisch hadden ze het over enkele werkdagen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Coronavirus dus RDW dicht, tóch je motor importeren.
« Reactie #8 Gepost op: 03-05-2020, 23:16 »
Ik zit met een bestelbus die nu niet tot camper omgekeurd kan worden.
Zal dat via deze weg ook kunnen ?

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Coronavirus dus RDW dicht, tóch je motor importeren.
« Reactie #9 Gepost op: 04-05-2020, 00:36 »
Inmiddels is de aanvraag verstuurd en ga ik maandag proberen de bpm aangifte alvast te doen. Het digitaal “invoeren” van de motor was een fluitje van een cent :D . Nu even afwachten hoe lang het kan duren maar telefonisch hadden ze het over enkele werkdagen


Citaat
[size=0.85em]Ik zit met een bestelbus die nu niet tot camper omgekeurd kan worden.[/size]

Zal dat via deze weg ook kunnen ?


ik had begrepen dat alleen bedrijfsautos gekeurd worden,
member: waar heb jij je brommer laten keuren??


zie:
https://www.rdw.nl/over-rdw/actueel/dossiers/corona
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Coronavirus dus RDW dicht, tóch je motor importeren.
« Reactie #10 Gepost op: 04-05-2020, 16:45 »
Via de tijdelijke maatregel import kan je bij de lokale motorzaak (RDW erkend mét bedrijfsvoorraadpas) je motor digitaal ter keuring aanbieden. Kost wat leeswerk/voorbereiding maar uiteindelijk kom je er wel aan uit.


Eerste optie die ik geprobeerd heb was een import-bedrijf welke een absurd bedrag vroeg voor wat ik dacht (en achteraf gezien goed ingeschat had) maximaal een uur werk.

Motorzaak hier uit de buurt wilde wel meewerken maar vond het te lastig/te veel papierwerk


Dichtstbijzijnde KTM dealer de ene kant op beweerde dat het niet mogelijk was.


Dichtstbijzijnde KTM dealer de andere kant op wilde graag meewerken en zodoende is het geregeld, tijd die het gekost heeft afgerekend tegen werkplaatstarief (en daarbovenop natuurlijk de €109 keuringskosten). Nog een Petje gekocht en zit er ook aan te denken een mooi KTM-pak te halen bij de beste man maar nog niet helemaal over uit of ik wel een KTM powerwear pak wil.


Al met al; lees je goed in en zorg dat je voorbereid bent. Dat wil zeggen; weet wat je op de foto moet zetten, zet dit voordat je gaat al duidelijk op de foto en zorg dat de documenten benodigd compleet zijn. Totaal mogen alle foto's scans etc. niet meer dan 15MB zijn dus even alles verkleinen in paint oid (maar wel zorgen dat de nummers leesbaar blijven). Rij (met of zonder motor) naar de dealer die je van tevoren natuurlijk al even gebeld hebt en neem een uurtje de tijd + een bak koffie.


Dan begint het grote wachten op de "BIN" zodat je de BPM aangifte kan doen via het formulier van de belastingdienst, hoe dit in z'n werk gaat kan ik pas over een paar dagen vertellen.


Tot nu toe samengevat: ik blij, motorzaak wat verdiend & een klant erbij. :D 

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Coronavirus dus RDW dicht, tóch je motor importeren.
« Reactie #11 Gepost op: 05-05-2020, 15:55 »
Via de tijdelijke maatregel import kan je bij de lokale motorzaak (RDW erkend mét bedrijfsvoorraadpas) je motor digitaal ter keuring aanbieden. Kost wat leeswerk/voorbereiding maar uiteindelijk kom je er wel aan uit.


Eerste optie die ik geprobeerd heb was een import-bedrijf welke een absurd bedrag vroeg voor wat ik dacht (en achteraf gezien goed ingeschat had) maximaal een uur werk.

Motorzaak hier uit de buurt wilde wel meewerken maar vond het te lastig/te veel papierwerk


Dichtstbijzijnde KTM dealer de ene kant op beweerde dat het niet mogelijk was.


Dichtstbijzijnde KTM dealer de andere kant op wilde graag meewerken en zodoende is het geregeld, tijd die het gekost heeft afgerekend tegen werkplaatstarief (en daarbovenop natuurlijk de €109 keuringskosten). Nog een Petje gekocht en zit er ook aan te denken een mooi KTM-pak te halen bij de beste man maar nog niet helemaal over uit of ik wel een KTM powerwear pak wil.


Al met al; lees je goed in en zorg dat je voorbereid bent. Dat wil zeggen; weet wat je op de foto moet zetten, zet dit voordat je gaat al duidelijk op de foto en zorg dat de documenten benodigd compleet zijn. Totaal mogen alle foto's scans etc. niet meer dan 15MB zijn dus even alles verkleinen in paint oid (maar wel zorgen dat de nummers leesbaar blijven). Rij (met of zonder motor) naar de dealer die je van tevoren natuurlijk al even gebeld hebt en neem een uurtje de tijd + een bak koffie.


Dan begint het grote wachten op de "BIN" zodat je de BPM aangifte kan doen via het formulier van de belastingdienst, hoe dit in z'n werk gaat kan ik pas over een paar dagen vertellen.


Tot nu toe samengevat: ik blij, motorzaak wat verdiend & een klant erbij. :D


top!
waar zit die motorzaak?
gaat bij mij alleen om een Yamaha..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Coronavirus dus RDW dicht, tóch je motor importeren.
« Reactie #12 Gepost op: 07-05-2020, 12:40 »
Motorzaak zit in Zeeland, wellicht bij de yamaha-dealer?

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Coronavirus dus RDW dicht, tóch je motor importeren.
« Reactie #13 Gepost op: 07-05-2020, 12:46 »
Motorzaak zit in Zeeland, wellicht bij de yamaha-dealer?
ik zit iets noorderlijkderderderder...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....