Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass  (gelezen 132840 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #495 Gepost op: 28-08-2018, 21:40 »
.....
De Buulder AA is niet helemaal ingetekend in Openstreetmap.
(rode lijn geselecteerde)

....


Bedankt voor de info Dutchy.
Ik ben hier nog wat verder ingedoken en blijkbaar zijn de OSM-kaarten inderdaad niet compleet wat betreft deze riviertjes.
In ieder geval in omgeving Zuid Oost Brabant. Google maps scoort aanzienlijk beter in dit opzicht. Het zou interessant zijn om te weten of dat ook het geval is voor andere gebieden van Nederland.
In het bij ons aangrenzende deel van België is het beter in kaart gebracht.
Wat me ook nog verwondert:
Het door jou rood gemarkeerde deel van de Buulder Aa kan ik niet zichtbaar maken in Osmand.
Een noordelijker deel van de Buulder Aa wel (bij de Oude Dijk in Leende).
Terwijl beide de attribute "stream" hebben, krijg ik op mijn smartfoon dus niet hetzelfde te zien als op mijn PC.

Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #496 Gepost op: 28-08-2018, 22:49 »

Een noordelijker deel van de Buulder Aa wel (bij de Oude Dijk in Leende).
Terwijl beide de attribute "stream" hebben, krijg ik op mijn smartfoon dus niet hetzelfde te zien als op mijn PC.

Dat vlakken met water, wel, dat lijnelement waterway met name, niet zichtbaar is, in Osmand.


Openstreetmap intekening kan in Nederland heel wisselend zijn, mis je wat kan je het zelf intekenen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #497 Gepost op: 29-08-2018, 14:44 »
Oke, daar zullen we dan mee moeten leven. Het is tenslotte allemaal vrijwel gratis. En dus afhankelijk van het werk van vele hobbyisten.


Door naar de volgende vraag.
Als ik een track opneem met Osmand, en exporteer naar mijn PC, dan wil deze gpx-file niet openen in Basemap of Mapsource.
Er komen foutmeldingen.
Het werkt alleen als ik de file eerst converteer naar gdb (met gpsbabel).
Bekend probleem?

Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #498 Gepost op: 01-09-2018, 17:49 »
Ja, dat is bekend. Is altijd zo geweest. Waarom weet ik niet.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #499 Gepost op: 01-09-2018, 18:37 »
Ja, dat is bekend. Is altijd zo geweest. Waarom weet ik niet.
javawa gps forum

2014
Citaat

Het bestand voldoet niet aan de GPX-standaard; het is dus primair een fout van de programmeurs van OsmAnd (even daar melden).
De programma's van Garmin zijn strikt qua bestandsformaten en weigeren bestanden die niet conform de standaard zijn.
JaVaWa RTWtool is wat minder streng en kan het bestand wel inlezen. Daarna wegschrijven naar een gpx-bestand; hier kan BaseCamp wel mee overweg.

De fouten in het bestand zijn deze:

De tag <hdop> moet na <time> komen, niet ervoor (BaseCamp doet overigens niets met de hdop-tag, maar zolang die op de juiste plaats staat levert het geen probleem op)
Er is een eigen extensie toegevoegd, maar het bijbehorende schema is niet gedefinieerd (aan het begin van het bestand of overal waar de extensie gebruikt wordt)




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #500 Gepost op: 02-09-2018, 14:24 »
 :stupid:  Ja, zo zat het. De JaVaWa RTW tool is het handigste.





BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #501 Gepost op: 19-06-2019, 22:46 »
Ik heb MS1000 tracks op mijn tel gezet. Nou staat default track kleur op rood, maar track toont toch zwart. Weet iemand hoe op te lossen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #502 Gepost op: 20-06-2019, 00:28 »
Via Mijn Plaatsen -> GPX tracks -> de track selecteren en dan opties -> kleur aanpassen.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #503 Gepost op: 22-06-2019, 15:59 »
Ik heb MS1000 tracks op mijn tel gezet. Nou staat default track kleur op rood, maar track toont toch zwart. Weet iemand hoe op te lossen?
Als een gpx track wel geladen is, maar niet de actieve track, dan blijft hij grijs. Wat je verandert is de kleur van de actieve track, maar dat zie je alleen gebeuren indien je de getoonde track aktief maakt! Natuurlijk mosterd na de maaltijd Jouk, maar handig voor de volgende keer wellicht?

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #504 Gepost op: 24-06-2019, 10:09 »
Als een gpx track wel geladen is, maar niet de actieve track, dan blijft hij grijs. Wat je verandert is de kleur van de actieve track, maar dat zie je alleen gebeuren indien je de getoonde track aktief maakt! Natuurlijk mosterd na de maaltijd Jouk, maar handig voor de volgende keer wellicht?

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
Nouja, toen ik de kleur aanpaste, paste hij weldegelijk de kleur van de getoonde track aan. Ik had 'm verder niet actief gemaakt, het bleef daarom wellicht een dunne lijn, maar ik heb er toch prima op weten te rijden :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #505 Gepost op: 16-09-2019, 09:30 »
Het afgelopen weekend geprobeerd om GPX routes van de Motoren en Toerisme site te gebruiken op de Geotel met Osmand. Werkte voor geen meter. Hij wilde gewoon niet navigeren. :( Overgestapt op Kurviger Pro, maar daar werd het allemaal niet echt beter van. (Ja, routes waren over de weg.) Dus misschien op zoek naar een andere oplossing met een andere telefoon of zo. Ideeën?

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #506 Gepost op: 16-09-2019, 11:50 »
Het afgelopen weekend geprobeerd om GPX routes van de Motoren en Toerisme site te gebruiken op de Geotel met Osmand. Werkte voor geen meter. Hij wilde gewoon niet navigeren. :( Overgestapt op Kurviger Pro, maar daar werd het allemaal niet echt beter van. (Ja, routes waren over de weg.) Dus misschien op zoek naar een andere oplossing met een andere telefoon of zo. Ideeën?


Waren het routes of tracks. Navigeren over een track werkt juist heel simpel en goed vind ik. Net 10 dagen gedaan in de Dolomieten en dat werkte foutloos.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #507 Gepost op: 16-09-2019, 12:41 »
Werkt bij mij ook prima. Wellicht de routes effe delen en dan kunnen we beter van dienst zijn.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #508 Gepost op: 16-09-2019, 19:58 »
Ik ben Kurviger een beetje aan het ontdekken en ik kan er alleen maar enthousiast van worden.
Van track naar route gaat eigenlijk erg goed.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #509 Gepost op: 16-09-2019, 20:08 »
Bijna 2 weken zweden erop zitten.
We hebben met Osmand gereden op de labtop.
Mooi groot scherm.
Zeg maar voor bejaarden.
M.n Montana werd zo priegelig klein :D
Geen tracks die verzinnen we ter plekke.
Paar leuke stukjes gereden.
We kwamen vaak op sneeuwscooterpaden uit.
En die zijn best leuk met de auto.
Osmand crashte wel regelmatig.
Ff opnieuw opstarten en we konden weer verder tokkelen.