Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Benzinepomp  (gelezen 7341 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Benzinepomp
« Reactie #15 Gepost op: 14-05-2005, 18:10 »
Goeie tip Knee,

Gekocht voor 25 euro + versand.

grts


Da's nou weer heel vervelend  ;D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: Benzinepomp
« Reactie #16 Gepost op: 28-05-2005, 21:35 »
Voor dat ik mensen op een idee breng..   Die vacuum pomp v.e. KTM 640 adventure is geen goed idee op een twin. Als de tank meer dan half leeg is dan loopt hij rottig bij lage toeren. Boven de 5000 rpm gaat het nog wel goed. Ik denk dat 1 cilinder te weinig vacuum geeft voor deze pomp als hij wat harder moet werken. Die brezan pomp past prima op de standaard plek. alleen kan iemand mijn zeggen waar ik een door het contact slot geschakelde 12 volt kan vinden? Ik heb geen idee waar de orginele pomp zijn stroom vandaan haalde.
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: Benzinepomp
« Reactie #17 Gepost op: 15-06-2005, 22:54 »
De vacuumpomp van KTM is een groot kloteding wat mij mijn hele reis al problemen geeft. Heb er twee maar ze werken niet meer. nu toch maar weer een nieuwe gekocht en eens kijken hoe lang deze het vol gaat houden. Als ik had geweten wat voor kl@*e pompen dit waren had ik er een electrische op gezet. Maarten van www.maartensworld.com heeft een amerikaanse pomp voor zijn Honda waar hij erg tevreden over is. Wie weet is dit een oplossing, hij heeft er al genoeg km mee gemaakt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Benzinepomp
« Reactie #18 Gepost op: 16-06-2005, 09:42 »
Jeroen,

ik heb er (nog) geen ervaringen mee, maar wat is er zo slecht aan die pomp?

grts

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Benzinepomp
« Reactie #19 Gepost op: 16-06-2005, 09:57 »
Bij het oude type pomp had ik ook veel problemen.
Met de nieuwe (ktm 640 adv vanaf type 2000 tot 2003)eigenlijk niet het enige is als ik de motor te laat op reserve zet waardoor de motor afslaat krijg ik dan niet meer aan de praat.
Maar normaal kan ik de 30 liter tank helemaal leeg rijden (is mij al 2 keer overkomen :( )
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Benzinepomp
« Reactie #20 Gepost op: 16-06-2005, 10:05 »

 het enige is als ik de motor te laat op reserve zet waardoor de motor afslaat krijg ik dan niet meer aan de praat.

Dat heb ik met die AfricanQueens pomp nou ook. Je moet echt niet wachten tot het stotteren van de motor, want dan kan je de bus remmenreiniger erbij halen om hem weer gestart te krijgen :-\

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Benzinepomp
« Reactie #21 Gepost op: 16-06-2005, 10:38 »
hmmmm, wel op reserve gehad nadat-ie begon te stotteren, en helemaal geen probleem...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Benzinepomp
« Reactie #22 Gepost op: 16-06-2005, 10:59 »
Even wat luchtdruk in de tank blazen, dan doet ie het toch zo weer?

Probleem is dat zo'n pomp eigenlijk niet kan opzuigen als er lucht bij zit, dus als ie leeg is geweest kan die echt geen onderduk zuigen.
Dan moet de pomp dus ofwel redelijk ver onder de tank zitten (maar dat gaat meestal niet anders had je geen pomp nodig, of je moet de benzine met wat druk de pomp in helpen.
 ???

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Benzinepomp
« Reactie #23 Gepost op: 16-06-2005, 11:48 »
Even wat luchtdruk in de tank blazen, dan doet ie het toch zo weer?

Probleem is dat zo'n pomp eigenlijk niet kan opzuigen als er lucht bij zit, dus als ie leeg is geweest kan die echt geen onderduk zuigen.
Dan moet de pomp dus ofwel redelijk ver onder de tank zitten (maar dat gaat meestal niet anders had je geen pomp nodig, of je moet de benzine met wat druk de pomp in helpen.
 ???

Check: ff ontluchtingsslangtje in de snavel en blazen maar!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: Benzinepomp
« Reactie #24 Gepost op: 16-06-2005, 18:21 »
De problemen die ik met mijn pomp had zijn de volgende:

Ik heb een oud model pomp en het begon al aan het begin van mijn reis. De pomp zit bij mij normaal aan de voorkant van het blok. Mijn nieuwe en grotere skidplate zorgde er voor dat de pomp zijn koeling niet kreeg. In een stad of tijdens een file begin de pomp te warm te worden en de bezine te verdampen. Zoals al iemand al vertelde zit er dan gas in de pomp en zuigt deze niet meer aan. Juist ja, snavel om de slang en zuigen/blazen. Het probellem is dan verholpen tot de pomp weet te warm is.

mijn oplossing was het verplaatsen van de pomp. ik heb de mijne nu bij het achterwiel en voor een 10.000 km was het goed.

Nu heb ik het probleem dat de pomp het niet hoog genoeg meer kan pompen. Ik hoor dit veel van KTM reizigers en het begint met het niet meer leeg kunnen rijden van de tanks. Bij mij is het nu zo erg dat ik er voor moet zorgen dat het benzinenivo hoger moet blijven dan de carburateur. met andere woorden, de pomp doet niets meer... Nu heb ik wel erg lage tanks dus moet mijn pomp meer doen dan normaal.

Dit is in 30.000 km de tweede pomp. God, ze waren niet nieuw maar toch ben ik van mening dat dit een misser van KTM is. Ik ben niet de enige reiziger met dit probleem.

Aan de pomp is niets te zien. bij het uitelkaar halen ziet alles er goed uit en zou je denken dat deze gewoon moest werken.

Hoewel ik ontevreden over de pomp ben heb ik nu toch weer een nieuwe gekocht. Heb hier de middelen niet om er een andere pomp op te bouwen. toch, had ik dit geweten dan had ik in Nederland gezocht naar een andere.

hopelijk hebben andere mensen meer geluk met hun pomp, ik hoor het graag.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Benzinepomp
« Reactie #25 Gepost op: 17-06-2005, 09:16 »
Citaat
Even wat luchtdruk in de tank blazen, dan doet ie het toch zo weer?
Werkt bij mij niet altijd.
Bij de oude pomp (KTM 620adv) zuigen/blazen hielp wel. Nieuw type niet.

Met het nieuwe type heb ik verder helemaal geen problemen, ik deze ook anders geplaats dan bij een KTM bij mij zit die enigzins in de rijwind en lekker laag gemomteerd.
Het MZ-je heeft geen stotterproblemen meer alleen dat reserve verhaal maar daar kan ik mee leven.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!