De problemen die ik met mijn pomp had zijn de volgende:
Ik heb een oud model pomp en het begon al aan het begin van mijn reis. De pomp zit bij mij normaal aan de voorkant van het blok. Mijn nieuwe en grotere skidplate zorgde er voor dat de pomp zijn koeling niet kreeg. In een stad of tijdens een file begin de pomp te warm te worden en de bezine te verdampen. Zoals al iemand al vertelde zit er dan gas in de pomp en zuigt deze niet meer aan. Juist ja, snavel om de slang en zuigen/blazen. Het probellem is dan verholpen tot de pomp weet te warm is.
mijn oplossing was het verplaatsen van de pomp. ik heb de mijne nu bij het achterwiel en voor een 10.000 km was het goed.
Nu heb ik het probleem dat de pomp het niet hoog genoeg meer kan pompen. Ik hoor dit veel van KTM reizigers en het begint met het niet meer leeg kunnen rijden van de tanks. Bij mij is het nu zo erg dat ik er voor moet zorgen dat het benzinenivo hoger moet blijven dan de carburateur. met andere woorden, de pomp doet niets meer... Nu heb ik wel erg lage tanks dus moet mijn pomp meer doen dan normaal.
Dit is in 30.000 km de tweede pomp. God, ze waren niet nieuw maar toch ben ik van mening dat dit een misser van KTM is. Ik ben niet de enige reiziger met dit probleem.
Aan de pomp is niets te zien. bij het uitelkaar halen ziet alles er goed uit en zou je denken dat deze gewoon moest werken.
Hoewel ik ontevreden over de pomp ben heb ik nu toch weer een nieuwe gekocht. Heb hier de middelen niet om er een andere pomp op te bouwen. toch, had ik dit geweten dan had ik in Nederland gezocht naar een andere.
hopelijk hebben andere mensen meer geluk met hun pomp, ik hoor het graag.