Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 790 Adventure  (gelezen 51511 keer)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #195 Gepost op: 01-04-2019, 11:33 »
Ik heb hem gisteren in de R vorm even goed aan de tand gevoeld.
Hoe vergelijkt 't met een 950 of 990?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #196 Gepost op: 01-04-2019, 14:14 »
niet te vergelijken.. minder koppel maar feller en op gevoel meer pk. toerendraaier.
rijd alsof die 50 kilo lichter is dan een lc8.
electronica.. pakhuis vol.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #197 Gepost op: 01-04-2019, 15:57 »
rijd alsof die 50 kilo lichter is dan een lc8.
Thanks! Daar was ik vooral benieuwd naar :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #198 Gepost op: 01-04-2019, 21:12 »
Thanks! Daar was ik vooral benieuwd naar :)


Wordt dit 'em Jouke?  8)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #200 Gepost op: 17-04-2019, 17:15 »
Beter  8)

Waanzinnig hoe snel sommige aftermarket leveranciers zijn. Er is dus al een SC Project pijpje te krijgen...
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #201 Gepost op: 17-04-2019, 20:42 »
nu die Yamaha een stuk oppimpen....
die ziet er ook uit alsof deze voor mijn leeftijd bedoelt is..

 ;D ;D ;D
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #202 Gepost op: 18-04-2019, 10:47 »

Wordt dit 'em Jouke?  8)
Ik wil 'm wel, maar nu nog even bedenken wat ik met al die andere motoren ga doen  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #203 Gepost op: 18-04-2019, 11:43 »
Ik wil ook zo veel.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #204 Gepost op: 18-04-2019, 11:52 »
Ik wil ook zo veel.


hahahahahaaa.....

zo herkenbaar.....
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #205 Gepost op: 18-04-2019, 12:10 »
Ik wil ook zo veel.
Precies dat  :D ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #206 Gepost op: 09-05-2019, 10:57 »
Interessant stukje over de 790 motor:
https://blog.ktm.com/parallel-powers/


Vooral hoe ze em testen. Dus na montage op de testbank dan nieuwe olie en filter en vervolgens nog eens testen ingebouwd. En dan mag de nieuwe eigenaar hem heel voorzichtig inrijden  :-X .
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #207 Gepost op: 09-05-2019, 12:15 »
Over manieren van inrijden zijn de meningen ook nogal verschillend. :stupid:
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #208 Gepost op: 09-05-2019, 13:59 »
Gelukkig maar. als een motor vanaf écht nieuw ingereden zou worden zouden er een stuk meer olie stokers zijn.


De testbank procedure is volgens mij niet helemaal zoals het werkelijk is, de losse check gebeurd normaal zonder filter, zonder gevulde olie. Enkel ingeprikte slangen met olie die door een grote hoeveelheid spoelt. of dat moet recent veranderd zijn.. maar dat is niet bepaald kosten effectief zoals nu beschreven  ;)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #209 Gepost op: 09-05-2019, 14:15 »
Over manieren van inrijden zijn de meningen ook nogal verschillend. :stupid:


Ik moest mijn Triumphs van de fabriek echt super voorzichtig inrijden, een rollator voorbij was nog een uitdaging zeg maar. Stond met een sticker een schema op de tank.
M'n gereviseerde blok van de 640 heb ik "volle bak" ingereden, paar honderd kilometer zoveel mogelijk gas zonder te laag/te hoog in toeren te gaan om zoveel mogelijk gasdruk in de cilinder te houden.
In beide gevallen 0,0 olie gebruik gehad. De 640 loopt wel lekker pittig trouwens  8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain