Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Roadbook houder vergelijk  (gelezen 52185 keer)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #75 Gepost op: 06-03-2012, 10:33 »
Zo'n acerbis bakje heb ik nog liggen, want in tegenstelling tot mijn TouraTech deed ie het altijd. Alleen het plastic scheurt snel, als je de bevestigingsmoeren te enthousiast aandraait.
Ja, dat werd bij mijn oude ook steeds erger (na jaren in weer en wind op mijn motor te hebben gezeten en deze tig keer van stuur te hebben gewisseld). Ik ken iemand die heeft hem op een ramhouder gemaakt, dat vind ik eigenlijk wel een erg goed idee.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #76 Gepost op: 06-03-2012, 13:16 »
Ja, dat werd bij mijn oude ook steeds erger (na jaren in weer en wind op mijn motor te hebben gezeten en deze tig keer van stuur te hebben gewisseld). Ik ken iemand die heeft hem op een ramhouder gemaakt, dat vind ik eigenlijk wel een erg goed idee.


Dat ik daar nog niet aan gedacht heb, bedankt Jouke
De eerste die ik monteerde was gelijk gebarsten, bij het aanschroeven van de moeren gebruikte de goeden regel :
" Een halve draai voor het breken stoppen ".......en krack....te laat :'(


Heb nu al een paar jaar een nieuwe in de kast liggen, maar nu zie ik het licht weer dankzij Jouke  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #77 Gepost op: 07-03-2012, 10:23 »
Die van mij niet , vreemd  ::)

niet de juiste schakelaar gebruikt misschien. want het is prima mogelijk ;-0

Post Merge: 07-03-2012, 10:32

Volgens mij vallen die nadelen in de praktijk reuze mee, of zijn ze door slim programmeer werk al lang opgelost.
Bij hardlopers werken die hardloop-horloges op GPS ook allemaal goed.
En de hardloop apps op mijn android telefoon werken ook na behoren.
Ik denk dat jullie te veel naar je eigen GPS kijken en daaruit de verkeerde conclusie trekken.
Daar komt bij dat ik nog nooit een roadbook heb gehad dat ik niet regelmatig hoefde te corrigeren.
Soms wel eens een paar honderd meter zonder verkeerd gereden te zijn.

Laten we niet vergeten dat roadbook rijden een sport is. (spoorzoeken eiegnlijk) met een GPS erbij kan je eigenlijk net zo goed de tomtom pakken en is er een kans dat mensen toch stiekum op de kaart gaan kijken van waar ze zitten als je verdwaalt bent.
Een roadbook rijden op GPS is dus eigenlijk gewoon tripy/track rijden, dat is ook gelijk het probleem met een tripy. die vertelt gewoon waar je naar toe moet, ook al ben je verkeerd.
Dat je je roadbook bij moeten stellen heeft te maken met meerdere factoren. Belangrijkste is dat de meeste roadboeken met de auto zijn uitgezet. De auto maakt meer meters bij een bocht dan een motor. die kan al snel enkele 100-en meters schelen. Daarnaast heb je slip in je voorwiel , wheelies) en remmen waar een auto ook minder last van heeft en bij lange afstanden, ook slijtage van het voorwiel.noppen worden snel korter en dus ook de omtrek.
Uiteraard kan je elke keer je wielomtrek bijstellen maar een beetje plussen en minnen hoort er gewoon bij. Anders moet je geen roadboek gaan rijden ;-)
 
bryan
 
 
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #78 Gepost op: 07-03-2012, 11:27 »
Laten we niet vergeten dat roadbook rijden een sport is. (spoorzoeken eiegnlijk) met een GPS erbij kan je eigenlijk net zo goed de tomtom pakken en is er een kans dat mensen toch stiekum op de kaart gaan kijken van waar ze zitten als je verdwaalt bent.
Een roadbook rijden op GPS is dus eigenlijk gewoon tripy/track rijden, dat is ook gelijk het probleem met een tripy. die vertelt gewoon waar je naar toe moet, ook al ben je verkeerd.
bryan
 
We hebben het meer over afstandmeters via GPS, dus geen kaartmateriaal.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #79 Gepost op: 07-03-2012, 21:52 »
We hebben het meer over afstandmeters via GPS, dus geen kaartmateriaal.

dat begrijp ik, echter is het voor sommige vreleidelijk toch even kaart materiaal bij te pakken ;-)

Darnaast moet je ook niet vergeten dat een gps niet altijd accuraat is. zoals al eerder aangeven door andere.

Het signaal van d afstand komt laat zeggen om de seconden, als jij een slalom pad hebt over 20 km  dan zal gps dat soms niet als een slalom pad zien maar als rechte lijn en dus klopt de afgelegde afstand niet.

Daarnaast bij zeer slecht weer(onweer) dikke wolken, en dichte bossen het signaal ook af en toe weg kunnen vallen. in die weg gevallen tijd word een rechte ljn getrokken. bijv bos in en bos uit is hemels breed 500 meter maar in werkelijkheid was daar een track van 2,5 km.

Somerend volgens mij. een gps zal nooit 100% de juiste waarde kunne leveren als je geen constante omgeving hebt.

een Tripmaster is gewoon nodig om de daadwerkelijke afgelegde afstand aan te geven tot op 10 meter nauwkeurig in sommige gevallen.


 
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #80 Gepost op: 07-03-2012, 22:33 »
dat begrijp ik, echter is het voor sommige vreleidelijk toch even kaart materiaal bij te pakken ;-)

Darnaast moet je ook niet vergeten dat een gps niet altijd accuraat is. zoals al eerder aangeven door andere.

Het signaal van d afstand komt laat zeggen om de seconden, als jij een slalom pad hebt over 20 km  dan zal gps dat soms niet als een slalom pad zien maar als rechte lijn en dus klopt de afgelegde afstand niet.

Daarnaast bij zeer slecht weer(onweer) dikke wolken, en dichte bossen het signaal ook af en toe weg kunnen vallen. in die weg gevallen tijd word een rechte ljn getrokken. bijv bos in en bos uit is hemels breed 500 meter maar in werkelijkheid was daar een track van 2,5 km.

Somerend volgens mij. een gps zal nooit 100% de juiste waarde kunne leveren als je geen constante omgeving hebt.

een Tripmaster is gewoon nodig om de daadwerkelijke afgelegde afstand aan te geven tot op 10 meter nauwkeurig in sommige gevallen.
Ik heb het specifiek over een gps-meter waar totaal geen kaartmateriaal op staat. Standaard staat 1-seconden ingesteld, de meeste kunnen sneller aan, maar dan nog, 1 meting per seconden is nog een dusdanig hoge resolutie dat het nauwkeurig genoeg is. Met een sensor op het voorwiel krijg je met slalommen juist een hogere afstand omdat je voorwiel meer meters maakt dan het gemiddelde van je motor.

Mijn Garmin doet het uitzonderlijk goed in bossen. Slecht weer heeft bij mij nog nooit problemen gegeven. Volgens mij hebben ze dat sinds sirf3 wel goed onder controle.

Maar goed, we gaan het meemaken.

Ik heb op mijn schermpje trouwens ook nog twee general purpose Input/outputs, die kan ik ook gebruiken om een wielsensor te simuleren, kan je je bestaande computertjes ook nog blijven gebruiken.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #81 Gepost op: 09-04-2012, 23:33 »
F2R heeft een nieuw model:
RB750

op hun site link     





Specifications
RB750 inherits RB730 design and more :
•Roadbook capacity up to 48mm paper rolls
•Enhanced mechanical resistance
•Increased water and dust isolation
•Double transmission to increase performance and reliability
•Double cover lock
•Improved vibration handling
•New axles including paper guides
•New, more robust, remote switch
•New, lighter and smaller, high grip knobs
•Easier mounting and dismounting
•All cables will come now with IP67 protection level plugs

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #82 Gepost op: 13-04-2012, 19:30 »
TT heeft ook een (voor mij althans) nieuw model: de
Roadbook RB-TT *MvG*
http://shop.touratech.nl/vehicle-equipment/cockpit/roadbook-rb-tt-mvg.html 
Ik heb eigenlijk ook alleen slechter ervaring met de RB-it, maar deze functie lijkt mij erg handig:

A quick press of the remote control moves the Roadbook forward by one picture; the picture
height can be set between approx. 0 and 100 mm.

Iemand al ervaring hiermee?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #83 Gepost op: 13-04-2012, 19:44 »
Ik heb de RB750 besteld,enk hoop hem eind deze week nog te hebben ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 440
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #84 Gepost op: 13-04-2012, 19:50 »
Daar zou ik ook voor gaan, lekker simpel en niet te duur, ik moet alleen nog even sparen. bij die nieuwe TT moet je weer weet ik veel wat instellen en dat kan alleen maar stuk :-X en je betaald weer de hoofdprijs ::)
KTM adv. '04

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4774
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #85 Gepost op: 13-04-2012, 20:01 »
Ja, dat werd bij mijn oude ook steeds erger (na jaren in weer en wind op mijn motor te hebben gezeten en deze tig keer van stuur te hebben gewisseld). Ik ken iemand die heeft hem op een ramhouder gemaakt, dat vind ik eigenlijk wel een erg goed idee.

Ik heb ook zon ding liggen, maar die 2 buitenste asjes willen niet lekker draaien. Al wat proberen te tweaken, maar nog wijnig succes. Maandag ochtend model of?
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #86 Gepost op: 13-04-2012, 20:14 »
Daar zou ik ook voor gaan, lekker simpel en niet te duur, ik moet alleen nog even sparen. bij die nieuwe TT moet je weer weet ik veel wat instellen en dat kan alleen maar stuk :-X en je betaald weer de hoofdprijs ::)
Die nieuwe f2r is anders ook bijna €285, dus dat maakt niet zo heel veel meer tov de TT.

Van de andere kant heb ik zoveel vertrouwen in mijn TT dat ik niet nog een keer een rally ga rijden zonder reserve roadbook en daarom nu op zoek ben naar een backup roadbook.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #87 Gepost op: 13-04-2012, 20:25 »
Ik heb de RB750 besteld,enk hoop hem eind deze week nog te hebben ::)


OEPSsss.......het is de RB730 die ik besteld heb hoor! :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 440
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #88 Gepost op: 13-04-2012, 20:26 »
Die nieuwe f2r is anders ook bijna €285, dus dat maakt niet zo heel veel meer tov de TT.

Van de andere kant heb ik zoveel vertrouwen in mijn TT dat ik niet nog een keer een rally ga rijden zonder reserve roadbook en daarom nu op zoek ben naar een backup roadbook.


Ja die nieuwe had ik nog niet bekeken die is inderdaad ook aan de prijs, voor mijn hobby ga ik voor de oudere versie. Mijn TT roadbook doet het nog steeds alleen het road book verwijderen als de boel vrij hoort te draaien werk  niet echt  ???  ik weet niet of je dat accepteerd voor een reserve roadbook maar als je dat wel doet dan hoor ik graag wat je er eventueel voor over hebt :-X
KTM adv. '04

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Roadbook houder vergelijk
« Reactie #89 Gepost op: 14-04-2012, 14:41 »
TT heeft ook een (voor mij althans) nieuw model: de
Roadbook RB-TT *MvG*
http://shop.touratech.nl/vehicle-equipment/cockpit/roadbook-rb-tt-mvg.html 
Ik heb eigenlijk ook alleen slechter ervaring met de RB-it, maar deze functie lijkt mij erg handig:

A quick press of the remote control moves the Roadbook forward by one picture; the picture
height can be set between approx. 0 and 100 mm.

Iemand al ervaring hiermee?


Ziet er goed uit! Slim bedcht, 1 keer drukken voor 1 plaatje vooruit, i like it a lot!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog