Ik had niet verwacht dat de kleppen van mijn 2018 EXC-f 450 na 120 uur al aan de beurt zouden zijn, maar de lekkage test vertoont een fors percentage drukverlies en dat is hoorbaar in de in- en uitlaat.
Olie verbruikt hij niet maar met de lekkage test kan ik niet horen of de druk ook via de zuigerveren weg lekt. Eerst maar eens met die kleppen aan de gang. Ben geen expert. Eerste keer dat ik een lekkage test doe maar wel redelijk zeker dat ik het goed gedaan heb. Zuiger in TDC, vastgezet en met een Motion Pro leak down tester druk op de cilinder gezet en de lekkage gemeten en die was 40%, veel te hoog. Vervolgens luisteren/kijken... uitlaat, inlaat, luchtbellen in de radiator koelvloeistof etc.
Anyway, ik zoek een betrouwbaar adres om de cilinderkop naar toe te brengen voor controle/revisie. Suggesties zijn welkom en als ik een uurtje moet rijden vanuit Amsterdam vind ik dat niet erg.