Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke Tanktas voor een Africa Twin??  (gelezen 5184 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Welke Tanktas voor een Africa Twin??
« Gepost op: 17-07-2006, 10:04 »
Ik hoor dat een twin lastig is om je tanktas op te bevestigen omdat je met de plastic plaat zit die bovenop je luchtfilter geschroeft is. Een tas met  'Magneetbevestiging' zou dus sowiese niet door de selectie heenkomen denk ik dan..
Heeft iemand een tip mbt een goede tanktas met enkel riembevesigingen.(voor een AT dus) Liefst ook een beetje christelijk geprijst..

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Welke Tanktas voor een Africa Twin??
« Reactie #1 Gepost op: 17-07-2006, 10:37 »
Ik heb een hele tijd met een Motodetail van Louis gereden. Magneettanktas, en twee bandjes voor de zekerheid. Nu heb ik een ouder type van de Touratech Touareg tanktas, da's er eentje met twee zijtassen eraan. Die zet je alleen maar vast met bandjes.
Die magneten werken wel, en is handig als je moet tanken, ze zitten ook meer aan de zijkant dan aan de onderkant van je tas. Je tilt de tas er zo af.
Bij Touratech en AfricanQueens hebben ze wel geselcteerde tassen voor een Africa Twin, maar die zijn dan meteen best wel weer aan de prijs.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Welke Tanktas voor een Africa Twin??
« Reactie #2 Gepost op: 17-07-2006, 13:16 »
De tuareg van Hein Gericke. Kweet niet of ze die nog hebben, maar die heeft bij mij een jaar lang afrika overleefd bij bijna dagelijks gebruiik, dus die heeft de test wel doorstaan. Je bevestigt de tas op je tank (zonder magneten) en kunt hem vervolgens van de dubbele bodem 'afritsen'. Het onderste deel van de dubbele bodem van de tas blijft op je brommer zitten, het andere deel kun je dan meenemen. Als je verder wilt, rits dat er zo weer op. Eventueel kun je ook nog zijtassen erbij kopen, maar die heeft Ferd nog wel voor je volgens mij  ;)

Ander voordeel is nog: goedkoop in vergelijking met andere tassen.

Magneettas heeft mij een keer al mijn pinpassen gekost...

Doei,
Corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Welke Tanktas voor een Africa Twin??
« Reactie #3 Gepost op: 17-07-2006, 13:30 »
Harold hat op de Twin een touratech tanktas met van die zijtassen. Erg handig met kaartleesmap enzo. Beviel erg goed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: Welke Tanktas voor een Africa Twin??
« Reactie #4 Gepost op: 17-07-2006, 14:20 »
Deze heb ik ook, ligt nu al een tijd ongebruikt in de schuur, dusse   ....  interesse??? € 35.00 ex verzenden
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Welke Tanktas voor een Africa Twin??
« Reactie #5 Gepost op: 17-07-2006, 16:07 »
Ben het helemaal met Corné eens!
Ik heb die Tuareg tanktas van Hein Gericke ook al jaaren en hij bevalt uitsteekbaar!
Handig is ook dat je de twee zijtassen kunt afnemen en dan tegen elkaar aan kunt vastritsen, dan heb je zeg maar één tas ipv twee als je je spullen mee het hotel in wilt nemen.
Aan de bovenste tas zit een schouderband, kaartleesvak en je kunt hem groter maken door een rits los te maken.
Alle tassen zitten met ritsen aan de "grondplaat" vast.
Helemaal JerOEN-proof!
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Welke Tanktas voor een Africa Twin??
« Reactie #6 Gepost op: 17-07-2006, 16:24 »
Ben het helemaal met Corné eens!

Jezus jeroen, dat ik dat nog eens mag meemaken   :D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Welke Tanktas voor een Africa Twin??
« Reactie #7 Gepost op: 17-07-2006, 18:17 »
Die Tuareg combi tanktas ligt helaas niet meer in de winkel,
een maatje van mij had (1,5 jaar geleden?) de laatste overjarige hier bij HG Breda en heeft daarbij de zijtassen van Ferd overgenomen (dus die zijn ook al besteed ;))

De Touratech of Wunderlich versie is ook errug goed (maar is wat duurder dan de Tuareg, wunderlich weer wat goedkoper dan TT), doe ik nu ook al jaren mee.

Zoek je iets simpelers, neem die van Stteve, is ook een goeie.
Of als we dan toch bezig zijn, ik heb nog een practisch ongebruikte tanktas met magneten en zekeringsriempje (gaat om het balhoofd) zodat je 'm nooti kan verliezen. Ik zal er eens een fotootje van bijzoeken.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Welke Tanktas voor een Africa Twin??
« Reactie #8 Gepost op: 18-07-2006, 00:53 »
Citaat
Deze heb ik ook, ligt nu al een tijd ongebruikt in de schuur, dusse   ....  interesse??? € 35.00 ex verzenden
Heb er denk ik een gevonden op de motozoom site voor nog geen twee tientjes, maar ik moet toegeven dat je me wel laat twijfelen.. Ik neem je aanbod nog even in overweging. Waar moet je hem vandaan opsturen dan?

Citaat
Magneettas heeft mij een keer al mijn pinpassen gekost...
Dat was de tweede reden voor het kiezen van een riembevestiging ;) Klinkt echt als iets wat mij ook zou overkomen  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: Welke Tanktas voor een Africa Twin??
« Reactie #9 Gepost op: 18-07-2006, 09:09 »
Heb er denk ik een gevonden op de motozoom site voor nog geen twee tientjes, maar ik moet toegeven dat je me wel laat twijfelen.. Ik neem je aanbod nog even in overweging. Waar moet je hem vandaan opsturen dan?
Dat was de tweede reden voor het kiezen van een riembevestiging ;) Klinkt echt als iets wat mij ook zou overkomen  :D

Vanaf Hilversum. Deze pastte prima op mijn TTR, maar op een WRF blijft ie alleen goed zitten als ik niet stuur.  Ik hoor t wel

Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Welke Tanktas voor een Africa Twin??
« Reactie #10 Gepost op: 18-07-2006, 09:45 »
op een WRF blijft ie alleen goed zitten als ik niet stuur. 

Is dus een errug handig tas voor op de snelweg!!  ;D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Welke Tanktas voor een Africa Twin??
« Reactie #11 Gepost op: 19-07-2006, 17:38 »
Sorry Steve maar bedankt voor het aanbod. Kon bij Motozoom een in hoogte verstelbare tanktas (Louis) zOnder magneten, incl. regenhoes en afritsbare bodemplaat voor 13.95 :o niet laten liggen.
Heb er meteen een waterdichte bagagerol(30 ltr.) van hetzelfde merk bij aangeschaft voor 10 euri ipv zo rond de 50 pegels die Ortlieb ervoor vraagt.  :D