Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De onleesbare kentekenplaat  (gelezen 17169 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: De onleesbare kentekenplaat
« Reactie #15 Gepost op: 13-10-2010, 12:48 »
Tja, origineel zou het geen probleem zijn maar vond zo'n tidytail van een SM-R erg mooi.  ;D
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: De onleesbare kentekenplaat
« Reactie #16 Gepost op: 14-10-2010, 16:16 »
Ok, dus ruwweg 1/3 van de rijders hier heeft zijn/haar kentekenplaat omgevouwen of plat.

Mag ik vragen wat jouw persoonlijke beweegredenen waren om 'm om te buigen?

Als je kentekenplaat plat ligt, dus op 80 of zelf 90 graden  ;D mag ik vragen warum / weshalb?

Dank voor de medewerking!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: De onleesbare kentekenplaat
« Reactie #17 Gepost op: 14-10-2010, 16:23 »
Ik heb van mijn plaat de zijkanten iets naar beneden gebogen.
Dit is eigenlijk alleen maar omdat hij anders aan de rechterkant steeds omhoog zou buigen als ik hem de schuur in rij... Ik moet namelijk nogal een krap bochtje maken en daarbij 20cm de hoogte in..
Toen ik mijn plaat recht had, zoals dat hoort, was hij na de eerste keer dusdanig omgekruld dat ik hem maar ietsjes naar beneden heb gebogen..

Je hebt mijn DRZ pas geleden  nog gezien en de plaat is niet heel erg gebogen..
En hij is gewoon ietsjes sterker als hij een beetje gebogen is.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: De onleesbare kentekenplaat
« Reactie #18 Gepost op: 14-10-2010, 16:34 »
Ok, dus ruwweg 1/3 van de rijders hier heeft zijn/haar kentekenplaat omgevouwen of plat.

Mag ik vragen wat jouw persoonlijke beweegredenen waren om 'm om te buigen?

Als je kentekenplaat plat ligt, dus op 80 of zelf 90 graden  ;D mag ik vragen warum / weshalb?
Omgevouwen:
was zo toen ik 'em kocht. bovendien zie ik het probleem niet zo goed wat daar nu "voud" aan is (behalve dat het niet mag).
hoek:
niet nagerekend, maar ergens tussen de 45 en 80 graden, dus voor 80 graden gekozen.

Ik vind dit hele kenteken-geleuter eigenlijk een beetje onzin. Het is n.b. een off-road motor en geen Harley Davidson. Die hebben ook eigenaardige kenmerken op die brommers zitten, maar ik heb nog nooit een flinke tinus agent gezien die een groep H.A. staande houdt als ze met 15 man rijden. tenzij ze met 200 man ME zijn natuurlijk..
Maar de doodgewone endurist.. ja die houden we wel staande want oei, oei oei, met zo'n kentekenplaat ben je een gevaar voor de samenleving....

Ik zie hier petjes in VW-golfjes (model 1998 en ouder) echt scheuren door de straten, maar daar hebben we even geen tijd voor....

genoeg frustratie over die club die zichzelf politie noemt; over tot de orde van de dag...
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: De onleesbare kentekenplaat
« Reactie #19 Gepost op: 14-10-2010, 16:39 »
Je mag ook aangehouden worden door de Marechaussee hoor, zijn die anders? :-X ::) ;D

Maar stel dat wij van Codegroen hem rechtbuigen op een evenement, het heeft je dus geen seconde inspanning gekost, zou je 'm dan zo laten zitten of weer terugvouwen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: De onleesbare kentekenplaat
« Reactie #20 Gepost op: 14-10-2010, 16:44 »
Je mag ook aangehouden worden door de Marechaussee hoor, zijn die anders? :-X ::) ;D

Maar stel dat wij van Codegroen hem rechtbuigen op een evenement, het heeft je dus geen seconde inspanning gekost, zou je 'm dan zo laten zitten of weer terugvouwen?

Daar zou ik niet blij (zachtjes uitgedrukt) van worden.
Vouwen moet je 1x doen en dan ophouden anders gaat ie juist weer sneller scheuren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: De onleesbare kentekenplaat
« Reactie #21 Gepost op: 14-10-2010, 16:46 »
Waarom scheurt hij dan Erwin?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De onleesbare kentekenplaat
« Reactie #22 Gepost op: 14-10-2010, 16:47 »
terug vouwen.... die van mij is licht gevouwen/gebogen aan de zijkante, afblijven dus
 waarom? Geluid vindt ik een goed thema voor code groen maar ga nu niet met kenteken platen beginnen tijdens een OTR en of speigeltje en knippers.....
A recht plaat is gevaarlijk scherp als je er langs komt, omgevouwen is ie minder breed.
B als ie wat omgevouwen is (de zijkanten)  dat trilit ie minder en dus ook minder kans dat ie gaat scheuren of opgevreten wordt door je achterband. wanrt stel dat je hem verlies dan heb je helemaal geen kenteken en dat mag ook niet.......

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: De onleesbare kentekenplaat
« Reactie #23 Gepost op: 14-10-2010, 16:47 »
Denk nu. Dat ik verkeerd gepollt heb.

Had, recht 80 ingevuld.

Dat zal dan recht, ver onder de 45 moeten zijn. 10 of zo dus 80. ::)

Heb dus gerekend vanuit het horizontale vlak.

volgende keer tekeningen ;D


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: De onleesbare kentekenplaat
« Reactie #24 Gepost op: 14-10-2010, 16:52 »
terug vouwen.... die van mij is licht gevouwen/gebogen aan de zijkante, afblijven dus
 waarom? Geluid vindt ik een goed thema voor code groen maar ga nu niet met kenteken platen beginnen tijdens een OTR en of speigeltje en knippers.....
A recht plaat is gevaarlijk scherp als je er langs komt, omgevouwen is ie minder breed.
B als ie wat omgevouwen is (de zijkanten)  dat trilit ie minder en dus ook minder kans dat ie gaat scheuren of opgevreten wordt door je achterband. wanrt stel dat je hem verlies dan heb je helemaal geen kenteken en dat mag ook niet.......

Ik laat de beweegredenen van deze poll nog even in het midden; die verklap ik wel aan het einde ;)

Ad A: je kunt natuurlijk ook in iemands been vallen; een scherpe rand blijft er altijd aanzitten, totdat je de kentekenplaat volledig verwijderd.

Ad B: mijn kentekenplaat zit vast op een soort driehoekje. Trilt echt helemaal niet. Lijkt op de DRC van Zot.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Re: De onleesbare kentekenplaat
« Reactie #25 Gepost op: 14-10-2010, 17:03 »
Ik heb 'm in een "redelijk"  leesbare hoek staan.
Alles wat wettelijk afwijkt is per defenitie fout.
Met Safarieweekend aangehouden,zowel Nils als ik.
We hebben onze helmen afgezet,ons voorgesteld en alle papieren getoond.
Of we van het probleem wildcrossers wisten,ik heb dat beaamd.
Of de heren agenten van Code Groen hadden gehoord? Nee dus. Ze waren blij verrast met een kopietje met de geboden die ik bij me had.
"weet u dat uw kentekenplaat niet goed staat"?
Ja meneer, maar met het karakter van mijn motor en mijzelf heb ik geen andere optie omdat dan steeds de hele boel afbreekt. Ik heb 'm zoals u kunt zien wel zover als mogelijk is in een afleesbare hoek gezet.
We kregen uiteindelijk een PV welke ter plaatse niet werd uitgeschreven en moesten beide in een notitieboekje met onze data een handtekening zetten zodat ze later op het buro hun werk af zouden maken.
Echter; "soms vergeet ik het ook weleens" werd me nog gezegd.
Tot op heden niets meer van gehoord 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: De onleesbare kentekenplaat
« Reactie #26 Gepost op: 14-10-2010, 17:04 »
Applaus Toon, prima opgelost. Tien met een griffel 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De onleesbare kentekenplaat
« Reactie #27 Gepost op: 14-10-2010, 17:15 »
ook met driehoekje bevestiging beweegt en trilt een plaat als ie helemaal recht staat.
je kent wel van vroeger, het onweer bij het toneel, zon lange breed slappe metalen plaat... als die aan de zijkanten gevouwen was dan kwam er A geen geluid, B dus geen beweging in..
daarom een licht gebogen kentkenplaat aan de zijkant.. ook met driekhoek bevestiging.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: De onleesbare kentekenplaat
« Reactie #28 Gepost op: 14-10-2010, 17:23 »
Waarom scheurt hij dan Erwin?

Komop zeg, je weet toch wel iets van metaal.
5x op dezelfde plaats ombuigen en het scheurt.

een vlakke plaat buigt op iedere tak waar die achter blijft hangen krom, een klein beetje omgezette niet. Hoef je dus niet na elk ritje terug te buigen en daardoor dus niet 2x per jaar te vervangen. Nog even los van de ellende als je em net niet op tijd vervangt en het verkeerde deel valt eraf.

(Ik heb het natuurlijk niet over een haaks omgezette zodat je om de motor heen moet lopen om het hele nummer te kunnen lezen)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: De onleesbare kentekenplaat
« Reactie #29 Gepost op: 14-10-2010, 17:26 »
Je kunt toch ook alleen het zwarte randje ombuigen?

Of een licht plaatje watervast triplex erachter? Hout absorbeert toch ook trillingen?