Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012  (gelezen 18883 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Gepost op: 22-06-2011, 20:04 »
Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpen
Hallo off road freaks,
Wel eens door de Sahara in zuid Marokko gecrossed , ja! Ik vond het geweldig en wil begin 2012 weer een weekje gaan. Maar wie wil er mee want hoe meer zielen hoe meer noppen en dat is gaaf!

Bikershome van Peter Buitelaar in Ouarzazate , Marokko kent alle uithoeken van de Sahara en weet de mooiste plekjes te vinden. Echt een aanrader voor ieder die het Paris dakar gevoel eens wil meemaken, Marokkaanse tradities wil meemaken en ook een fossieltje onderweg wilt oprapen!

Wil je ook eens naar de top van een 150m hoge duinkam rijden! Dat kan bij Erg Chabbi als de de route naar boven kent...wie volgt mij?  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #1 Gepost op: 22-06-2011, 20:49 »
wil je met de moto uit holland gaan of daar iets huren?
Ik ben ook nog bezig met een of 2 weekjes Marok (in mijn hoofd, nog niets concreet gezet)
 
Wil vooral de duinen rijden, zuid en chebbi.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #2 Gepost op: 22-06-2011, 21:14 »
Hallo Steven,
Nee niet met eigen motor. Heb zelf wel een geschikte motor voor de woestijn, XR650R maar het plan om daar te huren, KTM exc 450 liefst en natuurlijk naar Erg Chabbi. Heb daar nov 2010 bovenop gestaan. Was mega gaaf de route te vinden in men eentje! Mijn Avatar is op het moment van die ontdekking genomen.

De reis duurt 7 dagen waarvan 6 nachten en 5 dagen off-road rijden.
De kosten zijn €1495,- als je wilt rijden op een Yamaha TT600RE of een Beta en €1650,- op een KTM 450 EXC, deze is wat pittiger. Prima voor de fijnproever.

Dit is exclusief de vlucht (€170,- via Wezen) en frisdranken/alcoholisch maar inclusief benzine en goed voer en hotel (soms met zwembad) en motor huur, Candy bars en energie repen zijn ook inbegrepen!. Ook benzine inclusief dus, scheelt weer €150. Daarbij, zeer ervaren reisleiding en ook gids, dus avontuurlijker maar zeker en ook onderhouden motoren natuurlijk! De reis van je leven!

Planning: Begin 2012, is nog een eind weg om 10 rijders bijelkaar te krijgen.

Hopelijk vindt jij ook anderen in jouw omgeving die hier wat in zien!?

Groeten,
Ad



Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #3 Gepost op: 22-06-2011, 21:29 »
ah, een tourtje. No thanx :)
Ik doe het liever iets meer op eigen houtje geloof ik.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #4 Gepost op: 22-06-2011, 21:41 »
tourtje idd, maar ben ook wel in om het zelf te organiseren alleen dan zie ik toch wel wat obstakels.
Hoe denk je daarmee om te gaan? Je hebt toch denk ik volgauto, gids, GPS-routen, vervoer naar locatie en hulp bij calamiteiten nodig, toch. Hoe wil je dat aanpakken dan?  :)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #5 Gepost op: 22-06-2011, 21:43 »
Allemaal niet nodig, gewoon zelf doen. Wat je wel nodig hebt is die stop-over bij Peter  :D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #6 Gepost op: 22-06-2011, 21:44 »
Wie bedoel je met peter?

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #7 Gepost op: 22-06-2011, 21:45 »
Citaat
Bikershome van Peter Buitelaar in Ouarzazate ,
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #8 Gepost op: 22-06-2011, 21:48 »
Heb je ervaring met Peter? Je zegt , gewoon zelf doen maar heb jij dat al eens gedaan zo dan?

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #9 Gepost op: 22-06-2011, 21:54 »
Peter buitelaar zit ook op dit forum en sommige hebben met hem gereden. Er zullen wel reacties van hun volgen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 72
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #10 Gepost op: 23-06-2011, 20:43 »
Tja, ik heb al vier opeenvolgende jaren al 4 toers met peter gedaan. Allemaal super! Invliegen en bij hem een motor huren is qua tijd zeer effectief. Er naar toe rijden en daar off road rijden kan natuurlijk ook. Maar kost veel (vrije) tijd. Qua kosten maakt het niet zo veel verschil. We gaan met een nijmeegs groepje dit jaar voor ons lustrum. Zal denk ik invliegen worden. Peter is ook officieel steunpunt voor de anwb en komt dus bij problemen als een soort wegenwacht te hulp.gr. Wijnand
BMW 1200 GS, Suzuki DRZ 400S, Suzuki GS550

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #11 Gepost op: 30-06-2011, 21:53 »
heb het ongeorganiseerd gedaan (met zeer ervaren marokkoganger Peter Penson)
 
Gaat prima, kun je langer weg voor zelfde geld op je eigen fiets. Korter kan ook maar dan is dit toertje net zo duur.
 
Grootste voordeel vind ik dat je je eigen plan kunt trekken en niet met tien (! :-X ) man bent. Das me echt te veel
 
Tuurlijk is georganiseerd eenvoudiger en minder risicovol maar zo spannend was marokko in de praktijk ook weer niet. al piep je vast anders als je op de piste ligt met een open beenbreuk. Maar dat lijkt me georganiseerd ook geen pretje :confused:
 
Zit zelf ook te azen op twee weekjes marokko in 2012. Met eigen motor, geprepareerde DRZ of ktm640 adv. Vorige keer met de auto naar zuid spanje gereden, dat kan maar is best prijzig aan brandstof, karhuur en tol. Ook niet erg leuk.
 
Laten vervoeren en zelf vliegen kan wel eens voordeliger zijn. Vluchtje spanje kan relatief goedkoop maar vervoer ben ik nog niet achter hoe je dat goedkoop regelt.
 
er is nog tijd

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #12 Gepost op: 03-07-2011, 14:35 »
Ik ga terug in nov. 2012 . Zeker al met z'n drieën. Nog 2 anderen hebben zich aangeboden om mee te gaan . We zien wel uiteindelijk met hoevelen het wordt. Als er nog gegadigden zijn laat maar weten.
grtn
Peter Penson

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #13 Gepost op: 06-07-2011, 22:39 »
Hallo Peter,
Zeker ook interessant voor mezelf. Ik rijd momenteel een XR650R , prima voor de woestijn!
Ben serieus op zoek naar een gave trip. Ik rijd veel off-road in de wknden en georganiseerde trips en roadbook. Heb geen ervaring met zelf organiseren van een trip in de Sahara van Marokko maar jij wel zo lees ik. Heb in nov 2010 een offroad reis met een reisorganisatie geboekt. Was zeer maar brak mijn schouder bij een dom ongelukje al na 6 dagen en mocht naar huis. Sindsdien wel de smaak te pakken.

Als je nog mede rijzigers zoekt laat dan eens wat details weten, zoals : aantal dagen rijden en reizen, route en niveau, kosten, wat mee te nemen en ondersteuning onderweg!?

Vriendelijke groet
Ad


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Reisgenoten Marokko gezocht voorjaar 2012
« Reactie #14 Gepost op: 06-07-2011, 23:12 »
November 2012. Hmm. Toch eens kijken of er niet een mogelijkheidje is, want het kriebelt wel...