Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Helmen  (gelezen 234939 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: Helmen
« Reactie #645 Gepost op: 26-04-2017, 23:48 »
Maar goed, zal ik gaan voor een echte crosshelm en altijd een crossbril op OF een allroadhelm met zonnekleP en vizier zodat ik ook zonder crossbril kan rijden. Iemand ervaring met een van beiden? Wat is wijsheid?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Helmen
« Reactie #646 Gepost op: 27-04-2017, 11:22 »
Ik heb een BMW Allroad helm die je idd ook zonder vizier en met crossbril kan rijden. Op de snelweg en zeker in slecht weer is een vizier prettiger dan een bril (te koud).


Dus bv. naar de Midsummer start rijden met vizier. Drie dagen lang de crossbril op. En dan op weg naar huis weer het vizier. Typisch allroad gebruik dus.


Ben zelf ook toe aan een nieuwe. Als je gaat voor een allroadhelm is het wel prettig om een zo'n licht mogelijke te kopen.... en niet een zware 'weghelm met klep'. Maar daar hangt dan vaak wel weer een stevig prijskaartje aan...
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Helmen
« Reactie #647 Gepost op: 27-04-2017, 11:30 »
Heb 2 weken marokko gedaan met veel regen en crosshelm.
M.n maatje reed toen met bmw allroad helm.
Man man man wat was ik jaloers.
Heb ervan geleerd.
En reed vanaf toen met
Arai hornet? Of DS?weet het type niet meer precies.
En tegenwoordig met Nishua carbon met vizier.
Soms in de aanbieding in duitsland voor €200. Meestal €250.
Zit Pinlock bij en de helm is superlicht.
En redelijk makkelijk schoon te maken. Doordat de binnenvoering eruit kan
Zodat ik hem na een vakantie ff kan uitwassen in een emmer warm water en zeeppoeder.

Post Merge: 27-04-2017, 11:33
Zoals al gezegd lekker off road met crossbril.
Ga je snelweg op met of zonder regen.
Crossbril achterop je helm en vizier dicht.
Scheelt je ook veel herrie bij 100km/u. of meer.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: Helmen
« Reactie #648 Gepost op: 27-04-2017, 12:17 »

Tsjaa, daar zeggen jullie wat. Nou ik was bijna zover heen met de zoektocht naar de beste oplossing, koop maar een echte crosshelm, die is lekker licht, doe een bril op klaar.
Dit jaar wil ik naar Marokko, en ik mijn gedachte gaat het niet regenen, nooit niet. maar dat is natuurlijk niet waar. Ook in Marokko kan het stevig koud worden en op de reis heen/terug natuurlijk ook.


Denk als ik deze Nexx XD1 helm maar eens moet gaan passen in een winkel. De helm zal dan zwaaarder zijn als mijn shoei enotec systeemhelm, maar dat is niet echt een probleem. Bedankt voor het meedenken. Natuurlijk  laat ik weten hoe het is afgelopen!  ;D  Als er nog meer tips zijn, geef gerust een gil want ik sta voor alles open!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Helmen
« Reactie #649 Gepost op: 27-04-2017, 12:24 »

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 24
Re: Helmen
« Reactie #650 Gepost op: 28-04-2017, 14:48 »
Ik heb de Nishua geprobeerd bij Louis in Essen.
De M te klein en de L te groot.
Bijzondere pasvorm tov Shoei, Arai of Nexx.
Heb de Nexx XD1 gekocht.
Zeer tevreden, bij kou of regen gewoon vizier dicht.
Crossbril nog niet geprobeerd.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Helmen
« Reactie #651 Gepost op: 13-01-2019, 00:01 »
Heb in januari 2018 een Nishua carbonhelm aangeschaft bij Louis in Duitsland. Is in Nederland niet verkrijgbaar.
Kwam een paar jaar terug als één van de beste voor de dag bij een test met allroad helmen (motoplus).
Prijs €308.00 kompleet met pinlock. lekker licht, uitstekende pasvorm, goede ruimte bij de oren, ook te gebruiken
in combinatie met crossbril, zonneklep is wat licht uitgevoerd,er zijn onderdelen verkrijgbaar
Heb er dit jaar al een kleine 10.000 km allroad meegereden, bevalt uitstekend. 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Helmen
« Reactie #652 Gepost op: 14-01-2019, 14:37 »
Heb je geen last van de scharnieren die je continu opnieuw moet afstellen (omdat het vizier dan niet goed dicht blijft)?
Dat vond ik het enige (maar zwaar irritante) nadeel van de Uvex Enduro Carbon (de voorganger van deze helm) die ik een paar jaar gebruikt heb.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 229
Re: Helmen
« Reactie #653 Gepost op: 14-01-2019, 19:13 »
Dit jaar wil ik naar Marokko, en ik mijn gedachte gaat het niet regenen, nooit niet. maar dat is natuurlijk niet waar. Ook in Marokko kan het stevig koud worden en op de reis heen/terug natuurlijk ook.


Denk als ik deze Nexx XD1 helm maar eens moet gaan passen in een winkel. De helm zal dan zwaaarder zijn als mijn shoei enotec systeemhelm, maar dat is niet echt een probleem. Bedankt voor het meedenken. Natuurlijk  laat ik weten hoe het is afgelopen!  ;D  Als er nog meer tips zijn, geef gerust een gil want ik sta voor alles open!



Nou de inkoppert is natuurlijk dat je niet op de motor heen en weer moet gaan rijden, dat zijn minimaal 6 hele lange dagen in het zadel, je bent duurder uit, en als het hier lekker is om te rijden is het in Maroc 45C, en andersom kan je hier in NL-B-Fra-Spa maar beperkt rijden als het daar lekker is, maar daar is al veel leesvoer over te vinden op het Forum.


Ik ben erg blij van mijn AGV AX-8 Dual oid, zelfs zo dat ik dezelfde maar nu 6 jaar later weer heb gekocht, licht( gewicht onder de 1300 gr met alles) vindt ik erg prettig off-road, voor het WW straatwerk zit m`n Arai prima en lekker stil, met pinlock, maar voelbaar zwaarder (ong 500gr)
SRTTRXXXBETA

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: Helmen
« Reactie #654 Gepost op: 18-01-2019, 06:04 »
Nishua Enduro Carbon.... +1!
Heb de mijne nu 2 jaar. Duurt even voordat hij echt lekker zit, maar dan heb je er een heerlijke en echt lichte helm aan.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Helmen
« Reactie #655 Gepost op: 03-04-2019, 16:56 »
vraagje,
ik wil een helm kopen. deze:


maar mijn vraag is; valt acerbis groot of juist klein..ik zit tussen L en XL in..
ergo.. de vraag...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Helmen
« Reactie #656 Gepost op: 05-04-2019, 18:40 »
Passen, zelfs als de maat correct is, kan de pasvorm tegenvallen.


Lijkt veel op mijn Airoh TRR trouwens, alleen heeft die geen zonnevizier.



Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Helmen
« Reactie #657 Gepost op: 06-04-2019, 10:43 »
is besteld... vooral omdat we  in 020 op de skoeter vd baas een helmplicht hebben vanaf 8/4...

 >:(

mn andere helm is een XL, daarom deze maar besteld..
prijs was wel erg interessant, recenties ook goed vd acerbis..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Helmen
« Reactie #658 Gepost op: 11-04-2019, 11:25 »
vraagje,
ik wil een helm kopen. deze:


maar mijn vraag is; valt acerbis groot of juist klein..ik zit tussen L en XL in..
ergo.. de vraag...
Helm gisteren uit het VK aangekomen,leuk lekker licht helmpje,is wel Italiaans, mijn eerste indruk is dat mocht je interesse hebben in deze helm, een maat groter moet kiezen,ik heb XL gekozen en had niet kleiner moeten zijn!vizier is leuk extra, maar weet niet of deze echt gebruikt gaat worden,
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Helmen
« Reactie #659 Gepost op: 12-04-2019, 20:49 »
die helmplicht in amsterdam voor die snorscooters mag niet met een fietshelm dan ?
net zo iets als een mountainbike helmpje